Voor abonnees. Maar ik zag ook zulke berichten bij een rondje googlen.
Echt de engste partij van Nederland
Voor abonnees. Maar ik zag ook zulke berichten bij een rondje googlen.
Echt de engste partij van Nederland
En hier op:
Brb
Oh man ja, dat is echt zo vreselijk om mee te maken.
Toen de zus van mijn moeder in Griekenland in slechte toestand in het ziekenhuis lag, vlogen wij daarheen. We hadden een overstap in Frankfurt en we gingen die overstap bijna missen. We moesten rennen rennen rennen als een gek van de ene kant van het vliegveld, mijn moeder huilend en half struikelend van paniek. Dat was zó moeilijk om te zien en mee te maken. We haalden de overstap uiteindelijk op het nippertje en we waren op tijd in het ziekenhuis. Maar soms maak ik die tocht op Frankfurt ineens weer mee in mijn hoofd.
Hij lijkt nu op Bram Krikke.
Och die moeder van Nicky Verstappen
Haahhhaa wat een heerlijk wanstaltig wezen
Jongens luister nou naar de politie
Ho, er zijn grenzen hoor!!
Ja ik betrapte mezelf ook op opmerkingen als “Het zijn ook allemaal van die types” etc. Heeft inhoudelijk niks met het probleem te maken, dus ik ben ook wel benieuwd.
Nou ik heb wel het idee dat het niet alleen gaat om boeren met vee. Ook heel boeren maken zich druk of ze wel kunnen blijven produceren. ze voelen zich achtergesteld wat betreft regelgeving. Stikstof wordt vooral bij hun neergelegd, terwijl dat maar een deel van het probleem is.
Denk ook een stukje onderwaardering. Boeren zijn heel belangrijk om een zelfvoorzienend land te zijn, maar dat lijken we soms te vergeten. Maar stel dat de grenzen dichtgaan en er zijn bijna geen boeren meer, wat dan? Dat zie je al wel een klein beetje door corona gebeuren.
Maar heel eerlijk ik heb absoluut geen harde feiten en bewijzen. Dit is wat ik hoor en zie in mijn omgeving. En verder weet ik er ook niet genoeg over. Wel denk ik dat er zeker een kern van waarheid in de protesten zit en de boeren weg zetten als irritante mensen klopt mijns inziens niet.
Edit: ja dat ook idd @Frambozentaartje. Het is niet hij te benen en als ze zus doen is het oke en later moet het zo.
Die financiële problemen zijn idd niet mals hij sommigen. Denk ook echt wel een stukje wanbeleid hoor met dan weer akkoord geven voor vergroten en dan weer willen verkleinen.
Trouwens ook het hele idee dat boeren niet goed voor hun vee zorgen is een irritatie factor. Dat klopt gewoon niet (even daargelaten of je het wel/niet eens bent met de ophokking etc) De dieren hier in Nederland worden heel goed verzorgd, antibiotica word gereguleerd en zo weinig mogelijk gebruikt er word gedacht om herbruiken etc.
O, daar komen ze echt wel achter hoor. Even crue gezegd, maar zo’n jochie heeft echt niet alle sporen uitgewist.
Maar ze zijn er bij die advocaat Wiersum en broer van die kroongetuigen ook nooit officiële er achter gekomen toch?
Ze zegt hier dat Taghi daar iig nooit als verdachte voor is aangemerkt…
Tiel passewaaij of all places. Dat “Rapper” dr ook bij.
Nee, Taghi heeft de moord op wiersum niet zelf gepleegd ( dat kan ook niet, want hij zat al vast). Hij wordt wel beschouwd als op drachtgever en zijn volle neef had een coördinerende rol
Ja, en het voornaamste probleem daarin is dat er nooit langetermijnbeleid is gevoerd waardoor bijvoorbeeld het stikstofprobleem steeds naar voren is geschoven/is genegeerd waardoor de bom uiteindelijk is gebarsten. Dit is een goed artikel daarover:
Boeren zijn van deze slechte politieke keuzes het slachtoffer geworden. Maar wat mij wel enorm stoort aan de boerenprotesten is dat daar gedaan wordt of de milieuproblemen niet bestaan of overdreven worden. Maar die feiten ontkennen heeft gewoon heel weinig zin. Bovendien zijn er ook boeren die wel vernieuwend bezig zijn geweest en de transitie hebben gemaakt naar duurzamer boeren. Je kunt als boer natuurlijk ook zelf nadenken over de effecten van je bedrijf en hoeft niet alleen maar af te wachten wat de overheid zegt.
Tot slot: het argument dat we de boeren nodig hebben voor onze voedselvoorziening vind ik altijd erg lachwekkend. Nederland is wereldwijd de grootste exporteur van landbouwproducten. En sowieso, waarom zou het zo zijn dat ‘we’ (burgers/stadsmensen) het werk van
boeren niet waarderen? Ik koop al jaren producten rechtstreeks bij de boer maar ik mag daarnaast ook kritisch zijn.