Nieuws, actualiteit en politiek #3

Maar ik kan me dus niet zo voorstellen dat dat de reden is om je leven te wagen… Voor de tweede keer.
Maar ik kan me natuurlijk sowieso geen voorbeeld maken van de wanhoop, angst en ellende die deze mensen voelen en meemaken. Dat voorop gesteld…

1 like

Allemaal heel logische redenen, maar ik vraag me toch af of ze dan het risico van die bootreis zouden onderschatten. Misschien zeg ik nu iets heel doms hoor, ik heb er niet zoveel kennis van, maar ik kan me voorstellen dat er bepaalde situaties zijn waarin je zo wanhopig bent om in veiligheid te komen dat je zo’n risicovolle oversteek in een bootje naar bijvoorbeeld Europa waagt. Alleen ben ik toch enigszins verbaasd dat die (op zich hele goede redenen) zo zwaarwegend zijn dat men dit risico (weer) neemt omdat ze dus Engeland verkiezen boven Frankrijk.

1 like

Ik hoorde vandaag op het nieuws dat het makkelijker is om ‘undocumented’ te leven in de UK als een reden.

2 likes

Ik vermoed ook omdat in vk de dublin regeling niet meer geldt. Dus als je een dublin claim hebt voor een EU land, kan je alsnog asiel aanvragen in hebt vk. En VK heeft dus ook geen toegang tot EUvis en eurodac systemen.

Volgens mij kwam dit ook zo voorbij laatst bij een aflevering van Danny ghosen toen hij vluchtelingen volgde. Echt een ideaalbeeld over Engeland en vaak nergens op gebaseerd idd

Ugh meteen al nekharen omhoog bij “exotisch”. En zoals eronder staat: hij krijgt de kans om te zeggen “Ok exotisch had ik niet moeten zeggen, ik bedoel Nederlanders” maar naast dat ie het niet inziet is zijn ego echt te groot hé.

8 likes

Combinatie van redenen hiervoor, als ik hoor hoe populair Engeland is bij mensen uit het land waar ik ben geboren (Iran): taal, staat bekend als “minder gedoe” (gelet op AZCs in Europa en strengere procedures) plus sneller ah werk kunnen + bepaalde aantrekkingskracht als welvarend land (nogmaals gaat meer om perceptie dan daadwerkelijk zo)

2 likes

Ik walg echt van deze man.

3 likes

https://www.ad.nl/show/mode-icoon-virgil-abloh-41-overleden-aan-de-gevolgen-van-kanker~a1f903e7/

Woow deze kwam even uit het niets voor mij. Sneu :disappointed:

En dan vinden we de Nederlandse politiek al een circus

6 likes

België schrapt geslacht van identiteitskaart in kader van inclusiviteit

https://www.ad.nl/buitenland/belgie-schrapt-geslacht-van-identiteitskaart-in-kader-van-inclusiviteit~a150dad7/

Good job België :clap:

24 likes

Volgens het artikel gaat Nederland dat ook doen, dat wist ik nog helemaal niet.
Jammer dat het wel op het paspoort zichtbaar blijft.

waarom staat bij NL eigenlijk je lengte erop? Ik ken geloof ik geen andere nationaliteiten/paspoorten die dat ook hebbe

Ik heb mij vroeger ook nog nooit hoeven te meten bij aanvraag, dus 100% betrouwbaar zou het ook niet zijn.

Verklaart misschien ook hoeveel mannen ik ken die sowieso wat centimeters erbij smokkelen, maar dat is een heel ander onderwerp :sweat_smile:

1 like

Haha ik heb er ook wel cms bij gelogen! Ik heb een tijdje een ID kaart gehad waarop ik 1,60m was. Ik moest mezelf meten en niemand controleerde het. Ik ben net 1,57m.

Maar iemand benoemde dit dus vanmiddag op Radio 2, over die lengtes alleen heb ik niet het hele item kunnen horen en nu denk ik er de hele tijd over na

5 likes

Volgens mij stamt het uit de tijd dat paspoorten nog geen foto’s hadden, sommige landen hebben ook oogkleur erop staan bijv, dan kon je toch nog enigszins verifiëren dat het paspoort bij de persoon hoorde. Nu met de vingerafdruk in de chip is het eigenlijk totaal overbodig geworden.
Misschien dat wij als langste land van de wereld het leuk vonden om dit wapenfeit in het boekje te houden :stuck_out_tongue:

4 likes

Ik ben voor mijn gevoel ook al 20 centimeter gekrompen sinds dat moment :joy:

Ik zou niet weten waarom het erin staat maar in mijn Nigeriaanse paspoort staat mijn lengte ook gewoon. In Nigeria ben ik 3 centimeter langer dan in Nederland. Dus ja accuraat is het sowieso niet.

10 likes

Ik heb een hele tijd geleden een item gezien waarin ze migranten in Calais interviewden over deze vraag, waarom UK? En gek genoeg gaf een aantal mensen daar als reden ‘het klimaat’, en dan bedoelden ze dus letterlijk de temperatuur etc.

2 likes

Oooh grappig! In mijn Marokkaanse paspoort heb ik het ook niet maar op mijn MA identiteitsbewijs staan wel de namen van mijn ouders

4 likes