Nieuws, actualiteit en politiek #3

Ik walg echt van deze man.

3 likes

https://www.ad.nl/show/mode-icoon-virgil-abloh-41-overleden-aan-de-gevolgen-van-kanker~a1f903e7/

Woow deze kwam even uit het niets voor mij. Sneu :disappointed:

En dan vinden we de Nederlandse politiek al een circus

6 likes

Belgiƫ schrapt geslacht van identiteitskaart in kader van inclusiviteit

https://www.ad.nl/buitenland/belgie-schrapt-geslacht-van-identiteitskaart-in-kader-van-inclusiviteit~a150dad7/

Good job Belgiƫ :clap:

24 likes

Volgens het artikel gaat Nederland dat ook doen, dat wist ik nog helemaal niet.
Jammer dat het wel op het paspoort zichtbaar blijft.

waarom staat bij NL eigenlijk je lengte erop? Ik ken geloof ik geen andere nationaliteiten/paspoorten die dat ook hebbe

Ik heb mij vroeger ook nog nooit hoeven te meten bij aanvraag, dus 100% betrouwbaar zou het ook niet zijn.

Verklaart misschien ook hoeveel mannen ik ken die sowieso wat centimeters erbij smokkelen, maar dat is een heel ander onderwerp :sweat_smile:

1 like

Haha ik heb er ook wel cms bij gelogen! Ik heb een tijdje een ID kaart gehad waarop ik 1,60m was. Ik moest mezelf meten en niemand controleerde het. Ik ben net 1,57m.

Maar iemand benoemde dit dus vanmiddag op Radio 2, over die lengtes alleen heb ik niet het hele item kunnen horen en nu denk ik er de hele tijd over na

5 likes

Volgens mij stamt het uit de tijd dat paspoorten nog geen foto’s hadden, sommige landen hebben ook oogkleur erop staan bijv, dan kon je toch nog enigszins verifiĆ«ren dat het paspoort bij de persoon hoorde. Nu met de vingerafdruk in de chip is het eigenlijk totaal overbodig geworden.
Misschien dat wij als langste land van de wereld het leuk vonden om dit wapenfeit in het boekje te houden :stuck_out_tongue:

4 likes

Ik ben voor mijn gevoel ook al 20 centimeter gekrompen sinds dat moment :joy:

Ik zou niet weten waarom het erin staat maar in mijn Nigeriaanse paspoort staat mijn lengte ook gewoon. In Nigeria ben ik 3 centimeter langer dan in Nederland. Dus ja accuraat is het sowieso niet.

10 likes

Ik heb een hele tijd geleden een item gezien waarin ze migranten in Calais interviewden over deze vraag, waarom UK? En gek genoeg gaf een aantal mensen daar als reden ā€˜het klimaat’, en dan bedoelden ze dus letterlijk de temperatuur etc.

2 likes

Oooh grappig! In mijn Marokkaanse paspoort heb ik het ook niet maar op mijn MA identiteitsbewijs staan wel de namen van mijn ouders

4 likes

ā€œEen flinke gokā€

9 likes

Als iemand met een flinke neus zou ik wel benieuwd zijn in welke categorie mijn neus zou vallen. Je zou maar iets als ā€œafwijkendā€ erop krijgen :’)

1 like

Holy shit hey
En de verdachte is 15 lees ik net?!
Hoe vaak komt dit wel niet voor he, echt grimmig

2 likes

Op Reddit wel eens gelezen dat er lespakketten zijn en oefeningen zijn vergelijkbaar bij ons bij brand die regelmatig worden herhaald. En deuren die kogels tegen kunnen houden:

1 like

Ik heb deze video ook gezien en kreeg er echt kippenvel van, dat kinderen zo over dingen na moeten denken en trainingen daarin krijgen vind ik bizar. Goed dat ze het krijgen, maar bizar dat het nodig is. Las in de comments dat sommige scholen ook bepaalde codewoorden hebben afgesproken die ze erbij moeten zeggen door de intercom, want anders moeten kinderen het bericht niet geloven omdat diegene bedreigt zou kunnen worden met een wapen. Ook dat sommige kinderen naar school gaan met kogelwerende rugzakken. Dat soort dingen kan je je hier toch niet voorstellen.

2 likes

Ik heb een keer zo’n oefening mee gemaakt op een Amerikaanse school in Nederland. Was daar voor een zakelijke afspraak en toen geven ze aan dit wel vaker te oefenen en ook vaak met acteurs en effecten :scream:

Zo schaamteloos dit van de VVD :clown_face::angry:
https://www.ad.nl/rotterdam/vvd-verspreidt-nepflyers-tegen-foute-beleggers-we-zijn-er-klaar-mee~af395bd77/

Hele briefje:

4 likes