Nieuws, actualiteit en politiek #4

Die is grijs.

2 likes

Tom Egbers? Die is wel een soort van geel

1 like

wat een mega bizar verhaal

11 likes

In zijn stoel vastgebonden met tiewraps :scream:

1 like

ik vind dit zo heerlijk ironisch

5 likes

Interessant verhaal!

Echt bizar! Heb je op Netflix eens Web of Make Believe: Death, Lies, and the Internet gekeken? Eerste aflevering gaat over zulke SWAT telefoontjes in gamer communities, maar volgens mij van een ander persoon.

4 likes

:clown_face::clown_face:

2 likes

Als Extinction Rebellion de snelweg bezet schreeuwt men moord en brand. En deze mensen blokkeren ook zomaar wegen en zetten dingen in brand.

12 likes

Kan nu wel begrijpen waarom de ME erbij betrokken was om mensen tegen te houden. Wie weet wilden ze bewijs weghalen en er moeten toch mensen zijn geweest die dit wisten die daar stonden te wachten. Ook nog gevaarlijker dan we wisten als daar allerlei vatten met gevaarlijke stoffen stonden.

22 likes

Verschrikkelijk
 las een paar dagen terug het interview met de huurder van de loods. Snap niet dat hij zo’n uitgebreid interview heeft gehad met de media, alsof hij dacht dat het niet uit zou komen?

3 likes

Ik las net dit stuk over munchausen by proxy en sinds ik ervan gehoord heb vind ik het zo onvoorstelbaar en onbegrijpelijk. En dat staat hier ook uitgelegd dat omdat het zo onvoorstelbaar is dat moeders (vooral moeders) er dus eigenlijk altijd tot zo goed als altijd mee weg komen.
Ik kan het me ook nog minder voorstellen nu ik zelf een kind heb dat je dat doet.

7 likes

Dit onderwerp heeft me ooit eens weken bezig gehouden nadat ik van Gypsy Blanchard hoorde
 Echt bizar idd - en daar is dus ook nooit een dokter achtergekomen of door gepakt oid

7 likes

@anon50301661 Maar jij houdt dan ook van je kind. Moederlijke liefde kun je maatschappelijk ook heel goed spelen. Nog los van dat je kind iets aan doen en ervan houden (iig denken dat je dat doet) vaak ook samengaat. Ik verbaas me - ook in het stuk en in vooral Peter van Koppens standpunten - vooral om dat zoveel mensen zich dit totaal niet kunnen voorstellen.

9 likes

Ja dat vond ik ook zo raar dat mensen zich mishandeling en misbruik zich kunnen voorstellen dan wel weten dat het gebeurd maar van dit dan weer niet. Terwijl in hoeverre is munchausen by proxy niet ook mishandeling maar “onopvallender” ofzo dan “gewoon slaan”.

Het is denk ik ook heel erg het beeld wat we hebben bij een moeder, onvoorwaardelijke liefde en tragisch dat zo’n kind van alles mankeert en dat de dokters niks kunnen vinden (dat hoor je natuurlijk ook wel vaker, iedereen bespreekt maar al te graag alles wat mis gaat in de zorg en dat dokters “ook maar wat doen”). En zo’n vrouw offert zich maar mooi op.

Ik verbaas me er dan ook over dat zelfs als het tot een rechtszaak komt met bewijs enzo dat het dan alsnog niets mee gebeurd. Dus eigenlijk verbaas ik me nog het meest dat een rechter na zo het lijkt erg veel bewijs alsnog vrijspreekt.
En dat mensen dus ook de artsen in kwestie half bedreigen? Ik kan me voorstellen dat je na een zo’n geval het wel uit je hoofd laat als mensen bij je huis komen.
Maar tegelijkertijd zijn ze de enige stem voor die kinderen en zelfs dan worden ze bijna niet gehoord.

Wowwww die zembla aflevering die genoemd wordt had destijds heel veel indruk op me gemaakt omdat ik het zo verschrikkelijk vond voor die ouders, echt bizar om te lezen

7 likes

Hier te zien:

Krijg echt rillingen van Sarah, wat een eng mens. Zou die man het ook geweten hebben?

2 likes

Ik weet het niet, ze wordt in het artikel genoemd als Sarah V. En in zembla heeft ze een achternaam met een L. Dus denk wel uitelkaar.

2 likes

Onder het NRC-artikel staat ook een rechtbankverslag gelinkt. Daar wordt over haar man gesproken en dat de familie niet gelooft in haar schuld. En in dit artikel staat dat mede-verantwoordelijkheid door OM niet uitgesloten wordt. Opmerkelijke rol voor Peter van Koppen in deze kwestie trouwens, met z’n ontkenning nu dat dit ĂŒberhaupt bestaat.

3 likes

NOS komt met iets genuanceerder verhaal maar ben heel benieuwd

11 likes