Nieuws, actualiteit en politiek #5

In het huis zou de buurman een speelruimte hebben gehad die hij zou hebben ingericht zodat kinderen uit de buurt er konden komen spelen.

dit is wel echt heel creepy zeg, met de context erbij dat hij een veroordeelde pedofiel is (nee dat betekent niet dat je 'm halfdood mag trappen, maar ieee)

3 likes

Ik ben toch wel zo ongelooflijk chagrijnig door die spoorsabotage. Allereerst: hoe haal je het in je hoofd om dit uberhaupt te doen. En nu blokkeren ze opnieuw plekken die al waren opgeruimd. Levensgevaarlijk. Wat een malloten. Ik woon middenin boerengebied en het blijft hier qua ophef opvallend stil. Als dit weer die agrarische jankers zijn is het allerlaatste restje sympathie dat ik eigenlijk ook al niet meer had hiermee echt compleet weg. Het is nooit goed bij ze, “niemand luistert”. Hou op, dit issue speelt al heel veel jaar. Er is een partij voor je opgericht. Die heeft het compleet verprutst. Nu zouden de juiste partijen niet aan de landelijke tafels zitten. Echt, stop ermee. Je krijgt gewoon niet het antwoord dat je wil omdat dat geen haalbare kaart is. Jammer joh.

28 likes

En nu langs snelwegen al die branden. Wat een droeftoeters zeg.

1 like

Ja, bizar. Niet alleen de snelwegen, er zijn hier in de buurt allerlei brandjes. Ik snap ook niet dat je dit allemaal juist in de boerenregio’s doet. Zijn dit luie actievoerders die gewoon niet te ver van huis wilden ofzo.

ik vind een veroordeelde pedoseksueel die jouw en andermans kind heeft misbruikt in elkaar meppen en mensen die dat begrijpen wel echt heel anders dan de politie die een onschuldige zwarte man vermoord en mensen die dat supporten

edit: die buurman heeft 37 maanden voorwaardelijk gehad met verplichte psychologische hulp en is gewoon vrolijk doorgegaan met kinderen misbruiken. en de kinderen hebben levenslang.
ik ben geen voorstander van op deze manier het recht in eigen handen nemen en ik vind ‘pedojagers’ vaak enge mensen die gewoon een manier zoeken om gewelddadig te kunnen zijn, maar ik snap wel dat je geen vertrouwen hebt in het systeem en dat je doorslaat als het je eigen kind is. en die buurman kan nu in de staat die hij is nooit meer een kind misbruiken.

52 likes

Dat is deze man ook, in zekere mate. Hij is zelf ook al meermaals veroordeeld voor zwaar geweld.
Natuurlijk staat dit los van het feit dat justitie echt wel gefaald heeft in de remediëring van deze pedofiel.

3 likes

Je hebt gelijk, ik doelde puur op de reacties maar zie nu ik meer van die eerste zaak weer ook dat het zaken zijn die heel anders zijn.

Je ‘hij kan nu geen kinderen meer misbruiken’ vind ik wel erg ver gaan. Dat je stiefkind mogelijk misbruikt is door een veroordeelde pedofiel (hoe afschuwelijk ook) rechtvaardigt imo niet om diegene tot vegetatieve toestand mishandelen. Een straf hoort in de rechtbank opgelegd te worden.

1 like

Zou je daar ook zo over denken als het om je eigen kind zou gaan? Ik denk echt dat ik m zou doodrijden als de buurman die veroordeeld pedofiel is waarschijnlijk mijn kind heeft aangeraakt. Helemaal eens dat een rechtbank straf hoort te geven maar ik zou niet meer zo rationeel denken als het om mijn kind zou gaan.

17 likes

ik bedoelde niet dat dat het rechtvaardigt, maar meer als tegenstelling van het feit dat met een eerdere straf van de rechtbank voor het aanranden van 1 kind, deze man tijdens of daarna nog de vrijheid en mogelijkheid heeft gehad minstens 2 kinderen te misbruiken. en ik weet niet of degene die hem mishandelde wist van de eerdere veroordeling maar dat lijkt me het vertrouwen in de rechtsgang ook wel verlagen.

en mn edit was ook meer om aan te geven dat het gewoon heel ernstig is dat de politie een onschuldige zwarte man dood, dat 80% ofzo van de mensen die overlijdt bij aanhouding in Nederland een migratie achtergrond heeft. dat is een structureel probleem waarbij mensen vermoord worden door een racistisch machtsorgaan en de verantwoordelijken daar vaak mee weg komen op de een of andere manier. in ieder geval geen 17 jaar gevangenisstraf krijgen.
en dat dat gewoon niet te vergelijken is met een man die een pedoseksueel in elkaar mept, waarbij het systeem eerder heeft gefaald op een manier te straffen dat deze man niemand meer kan misbruiken, en de mepper daar nu 17 jaar gevangenisstraf voor krijgt. maar die misbruiker kan nu tenminste geen kind meer pijn doen.
terwijl de politie al jarenlang dit soort incidenten op naam heeft staan, er niet echt iets ingrijpends gebeurd om dat in de toekomst te voorkomen, en mensen daar dus bijna voor juichen, voor de politie om meer mensen van kleur te doden om niets of het minste of geringste.

5 likes

Heel raar om deze zaken zo te vergelijken.

Onschuldige man is vermoord door de politie. Wat heeft daar deze mishandeling van een pedo door een buurman mee te maken?

Wil geweld niet goed praten en keur het helemaal af. Vind het echt pijnlijk om te zien dat dit erbij wordt gehaald bij een man die onschuldig was en is overleden?

2 likes

Als ik de dader tot vegetatieve staat mishandel (of in jouw geval: doodrij) hoor ik daar óók straf voor te krijgen, want dat is net zo goed een misdrijf.

1 like

Ja goh dat is ook precies niet wat ik zeg

2 likes

Prima.

1 like

Kijkt iemand de abp? Mijn hemel wat een 180 van de sgp. Van boeren naar draagmoederschap

2 likes

https://www.nu.nl/media/6410065/netanyahu-woest-op-makers-onthullende-gazadocu-gaan-ze-keihard-raken.html

Ik word zo moe van deze man, pfff

3 likes

https://www.nu.nl/economie/6410179/ontplofte-powerbank-tijdens-klm-vlucht-was-van-oud-directeur-camiel-eurlings.html

hahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahah

21 likes

Omg dit is zo grappig. Trump heeft dus CNN etc toegang tot het Witte Huis ontzegd en nu hebben alle grote omroepen,‘inclusief fox news, besloten geen opnames meer te maken, en omdat dat zo werkt:

In de Verenigde Staten delen nieuwszenders ABC, CBS, CNN, NBC en Fox News al jaren de verantwoordelijkheid de president overal op de voet te volgen. In de zogeheten tv-pool spreken de nieuwszenders onderling af wie op welke dag filmt. De nieuwszenders delen de kosten daarvoor en laten ook kleinere media, zoals lokale omroepen en kranten, gebruikmaken van de beelden.

Is er nu dus niemand, behalve
kleine rechtse media, bij het evenement in het Witte Huis. Trump staat daar te spreken en je ziet hem wel op camera van één van die omroepen en newsmax (heel rechts) zendt het uit maar omdat de grote omroepen er niet zijn is er geen geluid beschikbaar en nu staat ie daar in het luchtledige een eind te lullen, totaal onhoorbaar.
Zelfs newxmax zei dat zijn besluit toch wel backfired nu.

Maar als je Twitter of TikTok hebt moet je het maar even opzoeken, heerlijke beelden!

34 likes

Ik zag het ook al incl. comments zoals ‘it’s the best he’s ever sounded’ LOL

3 likes

en nu heeft hij zijn eigen nieuwskanaal gelanceerd :sob: trump tv :sob: :sob:

2 likes

Dit klinkt toch gewoon als een Southpark aflevering maar het is gewoon echt :sob:

3 likes