Nieuws, actualiteit en politiek #5

De discussie wordt voortgezet vanaf Nieuws, actualiteit en politiek #4 - #5414 door Hihalarisch.

Eerdere discussies:

7 likes

@Schaakmat Er zijn echt nog allerlei opties die in ieder geval verkend zullen worden tot dit uiterste scenario de realiteit wordt hoor. Vrijwel alle partijen zullen dit met man en macht proberen tegen te houden. Dus geen idee waarom je dit zo stellig zegt?

10 likes

Ik word echt zo doodmoe van dat hele gezeik elke keer. Is het in Zweden waar de 3 grootste partijen gewoon samen moeten regeren, zonder allerlei dealtjes en onderhandelingen vooraf?
Het idee alleen al van nieuwe verkiezingen maakt me echt woest. Dat kan dan dus oneindig doorgaan zonder dat er iets gebeurt. Nee er is helaas geen plek gebleken voor iedereens ego, dus nieuwe verkiezingen maar weer! Oh wat gek, min of meer dezelfde uitslag, nou weer 6 maanden onderhandelen, ach helaas
 weer niet gelukt enz enz :tired_face: :skull_and_crossbones:

1 like

Er is nu al geen sprake van nieuwe verkiezingen, laat staan dat het daarna ook niet lukt

4 likes

Zoals ik het begreep is de argumentatie van NSC dat ze geschrokken zijn van de financiële situatie van Nederland? Ik dacht dat Omtzigt zo een goede controleur was in het Parlement?

2 likes

Wat @LazySusan al zei: dit is echt gewoon volgens het boekje. Omdat ze eigenlijk niet met elkaar samen willen werken moet er iemand nu zeggen: ja maar dit gaat te ver. Keurig 10 minuten voor het achtuurjournaal. Dat is het toneelstukje dat ze op moeten voeren om geloofwaardig te blijven voor de achterban.
En straks gaan ze toch gewoon met elkaar praten “want er is geen andere optie”.

5 likes

Kijkt nog iemand het debat? Het is in ieder geval niet saai haha. Benieuwd naar Omtzigt straks

4 likes

Ja ik probeer ook mee te volgen tijdens werk (luisteren)

3 likes

Eerste deel half geluisterd want op werk. Nu thuis verder werken en heb de tv even aangezet. Ik weet niet meer wat ik moet vinden behalve verdrietig.

2 likes

Ja, het wordt er niet duidelijker op. Alleen dat het allemaal nog heeeeel lang gaat duren

2 likes

Dat en uiteindelijk maakt het dat een deel van kiezers boos of nog bozer wordt en daarmee de PVV weer extra stemmen krijgt.
Ik heb echt heel lang geprobeerd begrip te hebben waarom mensen op de PVV stemden (en niet bijvoorbeeld op de SP) maar lukt me niet meer na dat verhaal van Wilders over de islam, ook weer vanochtend.

3 likes

Van der Plas praat echt alsof Omtzigt is overleden ofzo jemig

2 likes

Waarom wil Wilders nou zo graag dat iedere fractie weer langs de informateur gaat? Ik snap het niet goed vanuit hem

1 like

Haar held blijkt toch maar een man te zijn.

https://www.ad.nl/politiek/caroline-is-het-zat-ze-vangt-geen-klappen-meer-op-voor-pieter~ab4a96ec/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Dat een paar maanden zoveel verschil kan maken

1 like

was te verwachten maar vind dit alsnog zo erg

6 likes

Vreselijk, al was het inderdaad wachten op dit bericht. Vond die docu (titel Navalny, staat op npo plus) zo indrukwekkend, zo iemand waarvan je hoop krijgt op iets beters. Was mooi geweest als hij een revolutie had kunnen leiden en de volgende leider was geworden. Maar ja, de wereld is een grote dystopie.

4 likes

Hij ging een stukje wandelen en werd onwel :face_with_monocle: Niet onverwachts, wel verschrikkelijk.

1 like

Aan de rand van de poolcirkel in een strafkamp. Prima plek voor een wandeling.

3 likes

Hierover is het kabinet gevallen


4 likes

Ja, heel geloofwaardig verhaal

4 likes