Nieuws, actualiteit en politiek

Een topic voor iedereen die het leuk vindt op de hoogte te zijn van de laatste nieuwtjes, actualiteiten en politieke activiteiten.

Ik vind het zelf nooit vervelend om mijn mening te geven, maar dat is natuurlijk niet altijd noodzakelijk, we kunnen ook gewoon nieuws bespreken zonder dat daar direct een mening bij hoeft te komen kijken, maaaar soms voegt het juist ook wel wat toe aan de discussie. Dus laten we gewoon kijken hoe het gaat :grin:

4 likes

Ik volg vooral via internet het nieuws, en dan voornamelijk Volkskrant en NOS!

Leuke vraag! Ik hield het nieuws bij via het egf :joy: (en nu dus via dit topic, vermoed ik).
In de trein lees ik de Metro om globaal op de hoogte te blijven, voor meer verdieping De Correspondent (soms Trouw of Volkskrant). En heeeel af en toe kijk/keek ik Zondag met Lubach. En jij?

Ik lees 5 gratis artikelen per maand op het NRC :smiley: Voor de rest egf, en nu dus dit forum/Topic. Af en toe de correspondent, en soms het radio nieuws. En dan nog een beetje Youtube, maar dat is veelal Trump bashing.

Als je de link van een artikel kopieert en in een privévenster plakt, kun je onbeperkt NRC-artikelen lezen. :relaxed:

6 likes

Bij mij lukt das helaas niet :frowning:

Leuk dit! De artikelen van De Correspondent zijn ook gratis te lezen als je de links via Twitter/FB opent :ok_hand:t2:

Vooral Nu.nl, en als ik thuis ben het 6 of 8u journaal op NOS

Ik hield het altijd bij via Facebook maar heb mn account verwijderd, dus ben echt verre van op de hoogte nu…

Vind dit dus wel een lastige vraag. Voor ons is het interessant omdat ze inmiddels meer symbool dan mens is. Ik studeer engelse literatuur en we hebben een heel vak over haar gehad en zijn toen ook bij een Anne Frank stichting in Amsterdam en zo geweest (de originelen mogen aanraken :scream: ). Die mensen besproken dus ook of het wel netjes was om dingen die zij niet gepubliceerd wilde toch te publiceren. Haar vader had volgens mij voor het oorspronkelijk gepubliceerd werd ook stukken die hij niet geschikt vond verwijderd.
Ik vind eigenlijk wat er nu in staat niet echt iets toevoegen dus een beetje jammer dat ze het publiceren, omdat ze het zelf expres verborgen had. Ze is dood en nu kan ze het zelf niet meer controleren en wordt het uitgebracht.
Maar aan de andere kant: zo erg is wat ze hebben gevonden ook niet? Het herinnert wel een beetje aan het feit dat ze ook maar gewoon een meisje in de puberteit is.

Ik heb iets gemist denk ik, waar werk je nu dan?

Ooooooh ja dat klopt meer, ik voelde me al een slechte vriendin

Nu doet Rutte een persconferentie live over de MH17. Ze besluiten Rusland aansprakelijk te stellen voor neerhalen MH17.

1 like

Ik ben wel benieuwd naar de reactie van Rusland. Wel een soort van fijn dat de nabestaanden nu meer duidelijkheid hebben, al vraag ik me af of dat zaligmakend is in zo’n bizarre situatie.

Rusland heeft voor de persconferentie al ontkend er iets mee te maken te hebben.
https://www.nytimes.com/reuters/2018/05/25/world/europe/25reuters-ukraine-crisis-mh17-kremlin.html

Ja klopt, daarom ben ik ook benieuwd. Gaan we wel meewerken aan onderzoek of hebben ze gewoon schijt.

Denk dat de houding van Rusland toch wel hetzelfde blijft. Ik denk dat een gang naar de rechter nu bijna niet kan uitblijven binnenkort. Ik ben wel heel benieuwd hoe dat dan gaat met alle verhoudingen. Ook omdat andere landen nu nog sancties hebben tegen Rusland, maar Nederland die echt niet zal intrekken.

1 like

Rusland dagen voor het Europees Hof voor de Rechten van de Mens of het Internationaal Gerechtshof.

Maar wat zou dat in het gunstigste geval opleveren? Niet zoveel volgens mij. Rusland heeft toch schijt.

1 like

Het zijn bindende uitspraken, maar je hebt gelijk de kans is groot dat Rusland er niks mee doet. Dat zal de internationale betrekkingen van Rusland alleen niet ten goede komen.

1 like