Nieuws, actualiteit en politiek

Ik ben minder angstig dan 3 dagen terug dus het gaat de goede kant op

13 likes

Ik kan me daar echt niks van herinneren? Was toen 15, maar dat er scholen dicht gingen? Of evenementen afgeblazen? Nop does not ring a bell

Mijn man was indertijd supermarkt manager en kan zich ook niks herinneren van hamster gedrag oid haha.
Hebben wij gaten in onze geheugens of
?

1 like

Ik had het hier gister met mijn ouders en die kunnen zich er ook niks meer van herinneren en ik ook niet haha.

Eigenlijk zouden die mensen terug de schoolbanken in moeten voor een cursus mediawijsheid, iets wat ik leerlingen/studenten wel probeer mee te geven.

6 likes

Ja en nee. Volgens mij is het de bedoeling dat alle scholen hier wat aan doen, maar wat er uiteindelijk van terecht komt (of blijft hangen bij de leerlingen) valt best vies tegen. :frowning:

Tieners interesseren zich vaak niet voor de zaken die wij belangrijk(er) vinden. Het is natuurlijk leuker om eindeloos te scrollen op Instagram of gewoon een YouTube-filmpje op te zetten. Maar ik heb wel gemerkt dat bijvoorbeeld het behandelen van Clickbait-titels of de leerlingen te laten reflecteren met vragen zoals “Wat vond je van dit filmpje?” en “Wat denk je dat de bedenker probeert te bereiken?”, je wel iets kan bewerkstelligen. Vooral als je dingen structureel toepast.

Vergeet niet te niezen. Gewoon even in t licht kijken of je neus kriebelen elk kwartier :smirk:

1 like

Toen ik op de basisschool zat was de MKZ crisis (veeziekte). Dat weet ik nog als de dag van gister. Overal bij winkels, scholen etc. ontsmettingsbakken waar je door heen moest lopen, gebieden/boerderijen afgesloten van de buitenwereld en de ontruimingen. Zelfs de auto’s van mensen die in een straal van een aantal km rond een boerderij woonden met MKZ werden ontsmet door de brandweer als ze in/uit het gebied reden.

Ik denk dus dat de overheid ook echt wel drastischer maatregelen gaan treffen mocht dat nodig zijn.

2 likes

Dat weet ik idd nog wel! Wonen hier ook in een dorp omringt door boeren. En idd al die matten enzo! Met soort zeep sop erin
 maar alles bleef wel open voor zover ik weet!
En zelfs het koeien/kalven feest (ja zo iets hebben we hier hahaha) ging door maar met eindeloos veel matten :joy:

3 likes

Als in zo lees “aantal in duitsland verdubbeld naar 129 mensen” denk ik toch wel “
 129 op 80 miljoen; waar hebben we het over”.:rofl:

7 likes

Ja precies de MKZ crisis. Zo voelt dit nu ook een beetje. Versterkt door het gevoel dat we direct en constant informatie ontvangen uit de rest van de wereld.

Er was hier ook geen ‘paniek’ in de zin van ‘we moeten hamsteren’, maar vooral veel verdriet door de ontruimingen. Zelfs zelfmoord onder aantal boeren. Bevoorrading ging wel gewoon door zo goed als dat ging, maar alles werd ontsmet. Er lopen nu nog rechtszaken of de overheid toen niet te heftige maatregelen heeft getroffen.

1 like

Meer dan de helft is gelukkig weer genezen verklaard. Sorry bijna de helft.

1 like

Wat een luguber kaartje

1 like

Ja klopt alleen dat straalt dit plaatje ook niet echt uit.

Hahahahaha oh godzijdank. Ik was even bang dat dit serieus was. Al zijn er denk ik genoeg mensen die nu nog meer in paniek zijn. Niet hier bedoel ik maar op sociale media. Fuck rupert murdoch

Illustreert wel mooi de kracht van getallen: aantal zieken met verdubbeld/met 50% toegenomen!!! Klinkt zoveel heftiger dan 129 ziektegevallen op 80 miljoen inwoners. Terwijl het precies hetzelfde is.

1 like

Ik! Ga met iemand van het forum maar we sluiten ons ook aan bij een feministengroepje die ik niet ken.

Ik snap iets niet van het virus en kansen dat je ziek raakt;
Nu is het alleen als je uit risicogebied komt dat je oplettend moet zijn. Als je nu verkouden bent zeggen mensen; no stress je bent niet in risicogebied geweest.
Maar het is toch een kwestie van tijd voordat andere mensen, die daar niet zijn geweest, ook aangestoken raken toch? Niet iedereen die nu uit een risicogebied komt + verkouden is zal de dokter raadplegen toch? Genoeg mensen die sowieso al zorgmijdend zijn en kan me dat hiermee ook voorstellen. (Of het hele onderwerp hebben gemist).
Ze doen contactonderzoek bij mensen die het virus hebben, maar stel dat die zich niet melden/hebben gemeld?

De trein is echt opvallend leeg. Rustiger dan vorige week terwijl het toen hier vakantie was.

2 likes

Ik vind het ook enigzins raar, helemaal gezien er nu al gevallen zijn die helemaal niet in risicogebied geweest zijn.

Ik ben zelf ook al hele week snipverkouden en hoesten, maar heb gewoon gewerkt. Als ik me afmeld voor een verkoudheid, is me werk echt niet blij.

1 like