Nieuws, actualiteit en politiek

Nah niet mee eens. Mensen moeten gewoon normaal doen.
Ik was blij dat ik via social media mijn vriendinnen kon bereiken om te kijken of ze ok waren.

Ik las dat sommigen dat hier overdreven vinden maar ik vind dat de normaalste zaak van de wereld als je weet dat iemand in de buurt woont/werkt.

*Overigens snap ik echt niet dat je advies van de politie negeert. Ze zeggen niet alleen dat je binnen moet blijven omdat je zelf gevaar loopt (als je in een ander stadsdeel woont zal dat wellicht meevallen maar aan de andere kant; wie weet waar die dader nu is) maar ook omdat je ruis bent voor de politie als het gaat om het vinden van de dader. Wat kan er nu zo belangrijk zijn dat je per se naar buiten moest op dat moment?

*tenzij je door iemand verplicht werd zoals je school of je baas dus he.

11 likes

Ja snap ik, ben het ook gewoon met je eens. Was een kort door de bocht opmerking.

2 likes

Nou ik snap jouw reactie ook wel hoor want mensen deden dus niet normaal.

2 likes

Huh wat raar dat de NOS die vragen bij de persconferentie skipt om weer voor de twintigste keer naar het verhaal van Daan Molenaar te luisteren

5 likes

Ik vind ook niet dat je het moet bagitaliseren. Genoeg mensen die (blijkbaar terecht want er is iemand overleden) vreesden voor hun leven.

Maar ja wel altijd jammer dat er mensen zijn die een soort van lijken te willen profiteren van het leed ofzo. (Ja ik was drie jaar geleden op precies dezelfde plek en dat was ook op een maandag. Omg zo dichtbij!!)

3 likes

Dit dus echt, zo onnodig. Vrienden die zich nu aangeven via Facebook dalen ook echt een beetje in mijn achting :face_with_hand_over_mouth:

6 likes

Hoofdverdachte aangehouden.

14 likes

Ik las een verdachte, maat nog niet de schutter?

1 like

De verdachte is aangehouden gelukkig

1 like

Hahaha ze hebben mensen geintervieuwd over waarom ze buiten zijn terwijl het advies was binnen te blijven. Zegt zon vrouw " Jaa ik had een paar boodschappen dus ik heb hem (man naast haar) even gevraagd of hij mee ging"
Jaa mevrouw die man gaat u echt redden als iemand in het rond loopt te schieten.

28 likes

haha ja dat zei ik net ook tegen iemand, dan ben je ook niet ver gevlucht

2 likes

Je gaat niet meteen naar binnen, je moet voorbereiden.

2 likes

Hebben ze jou nou nog niet gevonden.

4 likes

Ja, ze hebben tijdens eerdere huiszoekingen al een verdachte opgepakt, maar dat was niet die Tanis. Wat zijn rol precies was is niet uitgelegd.

Wat ik ook raar vind is dat de tram richting Utrecht centraal ging, als je echt paniek en onrust wil zaaien pleeg je een aanslag toch op een heel druk station in plaats van in de tram op weg ernaartoe.

5 likes

Ja maar hij komt wel uit Turkije en riep Allahoe akbar en heeft zelfs een baard gehad!1!!

18 likes

Amerika is nou niet echt om de hoek van utrecht. ( oke flauw)

2 likes

Denk je? Lijkt me helemaal niet moeilijk.

4 likes

Ik denk ook dat het eerwraak is. Als hij echt een aanslag wou plegen had hij dat vanochtend bij die staking van ns moeten doen.