ik vind sissy boy juist een beetje zara-achtig van prijs, misschien iets duurder maar dat bezie ik toch echt nog wel dat middensegment, duurdere segment bedoel ik vanaf 200 euro mee
Ja? Ook qua kwaliteit vergelijkbaar met Zara?
Sissy boy is wel aanzienlijk duurder dan Zara. De gemiddelde broek van de sissyboy is anderhalf tot twee zo duur als de gemiddelde broek van de Zara (buiten de sale). Daarnaast is het ook een behoorlijk ander soort kleding.
Als ik om me heen kijk merk ik dat iedereen ruim voldoende verdiend, maar dat andere factoren zoals bijvoorbeeld immens hoge huur een behoorlijk deel van het inkomen opslokken. Dan geef je de prijzen van sissy boy niet meer uit, terwijl de groep daarboven die wel ruim voldoende verdient voor luxe kleding misschien eerder bij bijvoorbeeld concurrerende merken zoals Fabienne Chapot shopt. (Wil ik niet mee zeggen dat andere ontwikkelingen zoals online niet tellen)
Sissy Boy is soms ook wel te duur voor wat je er voor krijgt (of andere winkels zijn te goedkoop ofc.)
Ik heb wel eens precies dezelfde dingen bij de intratuin, in kleinere winkeltjes of soms zelf fonq gezien voor minder geld.
Begrijp me niet verkeerd, I love Sissy Boy, maar als ik het al overpriced vind denk ik dat Gerda en Wilma er al helemaal niet kopen.*
(Ik heb het dan alleen over Homeland eigenlijk, niet over de kleding.)
*niet dat ik zo veel geld heb maar de proriteiten van jonge mensen liggen toch anders.
Ik heb met Sissy Boy ook wat ik met de Bijenkorf heb: ik vind bijna alles leuk maar ik koop er bijna nooit wat.
Helemaal mee eens, maar dat komt denk ik vooral door de goedkope concurrentie. De spullen blijven wel lang mooi en netjes, vind ik.
Ik koop bij beiden winkels, de bijenkorf en sissy boy, maar ook bijvoorbeeld maison scotch en fabienne chapot alleen in de sale. Ik vind Chapot kwalitatief niet eens zo geweldig en meer te vergelijken met de zara ten opzichte van sissy boy. Koop daarom ook geen chapot meer ondanks de leuke printjes. Bij duurdere merken wacht ik dus gewoon af en veel goedkopere merken zoals de zara en de H&M {op de home afd na} stap ik nauwelijks meer naar binnen. Was mijn garderobe vroeger toch wel voor 70 procent ofzo hm/zara nu is dat heel anders aan het worden.
Maar ik vind het vooral bizar dat mid range zaken nog zoveel winkels de afgelopen hebben geopend terwijl voor hen toch echt de toekomst online ligt. Voor een zaak zoals de primarkt en de action is het gewoon goedkoper om alleen fysieke winkels te hebben en zij zullen ook wel hebben bijgedragen dat mensen minder bereid zijn om meer te betalen. Maar de Nederlandse koopkracht is ook al te lang hetzelfde die loonstijgingen veranderde er weinig aan met de alsmaar groeiende lasten. Het enige verschil is wel denk ik dat mensen vroeger meer spaarden voor spullen en een kleinere garderobe hadden en het nu meer draait om het hebben van veel voor weinig.
Edit: ik ben dus wel benieuwd of er al een update is (dit is van zondag), maar kon nog niets vinden.
Zo bizar dat we in de 21e eeuw zitten en sommigen bewust terug willen naar de middeleeuwen
Daarop inhakend:
Ik word er echt misselijk van te bedenken dat ik dus blijkbaar gestenigd mag worden ergens hier in de wereld.
Ja ik ook, wat bizar
Ik zat dus even de reacties op haar post te lezen. Allemaal mensen ârespect our religion,â ârespect the sultan he is more superior.â Hopelijk kreeg ik net de rare reacties naar boven. Tuurlijk respecteer ik mensen hun geloof en de gebruiken in een ander land. Maar dit heeft te maken met het respect naar andere mensen toe, en hun leven (letterlijk). Ik kom niet uit mân woorden, sorry. Werd echt even boos van binnen.
Over mensen die ook nog in het verleden leven gesproken:
Amerikaanse toestanden om ziek van te worden. Laat vrouwen lekker met rust.
Ik kreeg ooit ergens een folder tegen abortus en de leeftijd van foetussen correspondeerde niet met wat de maker van de folder beweerde. Dat soort lui zijn zelf ook gewoon fakenews mensen.
Echt belachelijk dat dit gewoon kan⊠Hoop echt dat er flinke kritiek op komt
Maar wat ook al eerder werd gezegd: ik snap dus echt niet dat deze winkels nog winkels openen op a-locaties. Hudsonâs bay heeft bijvoorbeeld onlangs een winkel in het nieuwe Hoog catherijne geopend. Er loopt doorgaans geen hond door Hudsons Bay Zwolle (zeer begrijpelijk want het is allemaal duur en het aanbod is zeer beperkt) en ook in Utrecht heb ik het nog nooit druk gezien. Ik ben heel slecht in economie hoor, maar zien zij een wondertruc die ik niet begrijp?
Ik had nog een cadeaubon van sissy boy liggen van 50 (!) euro. Snik, zo zonde.
(Overigens ook superkut voor iedereen die zân baan gaat verliezen etc, maar dat maakt die 50 euro niet minder door de plee gespoeld)
Maar de winkels zijn toch gewoon nog open?
Ze nemen geen cadeaubonen volgens mij meer aan.
Klopt @anon42392789 Je kunt ook niks meer terugbrengen voor geld retour en de online shop is ook dicht.