Ja! Heb jij dat ook gedaan?
Ja! Wat leuk dat je daarheen gaat, die campus is heel gaaf. Als je lessen gaat kiezen, zorg dat je voor Spin (keuzevakken) gaat voor een vak van een docent genaamd Brian (ik zal z’n achternaam pm’en als je wilt). Die man was echt goud en de lessen echt mega tof.
En verder is Tarrytown echt een leuk stadje! Er zijn vlogs van Claire Lucia dat ze naar de campus gaat, weet niet of je dat leuk vindt, maar dan krijg je alvast wat indrukken. Misschien heb je ze al gezien haha
Als je zijn naam wilt pm’en, graag!
Ik ken de vlogs, maar ik ga ze nog wel een keer kijken voor ik ga.
Leuk dat je ook bent geweest? Nog andere tips? Bepaalde activiteiten of lessen die wel/niet de moeite zijn?
Buh, ik ben gewoon elke dag in spanning en zo hard aan het hopen dat onze vakantie doorgaat (West-Canada, half juli). We hebben alles al geboekt vlucht, campings, campingtoebehoren, auto, hotels. Alle nationale parken zijn nu gesloten en dat was juist waar we er voor naartoe gaan. We hebben bij Booking ook alle hotels zonder annuleren geboekt.
Zolang er nog niets geannuleerd wordt, blijf ik hoop houden.
Ik had zo’n linkje gelezen ja over force majeure, maar ik begreep het niet zo goed haha.
https://partner.booking.com/en-gb/help/legal-security/important-information-regarding-coronavirus
Same! Vrees helaas het ergste. Wij zouden 26 augustus naar Colorado gaan…
A ook balen zeg!
Het plan is vliegen met Lufthansa/Air Canada op 15 juli. Alles geboekt via Lufthansa.
Canada is nu al tot eind juni.
Canada:
All reservations made for properties in Canada by all travellers except those from Canada and USA, with a check-in date between 17 March 2020 and 30 June 2020 (including). Domestic travel is excluded from the Force Majeure conditions.
Further information on specific areas or locations is as follows:
- Province of Québec: All reservations made for properties apart from Hotels in Québec with a check-in date between 29 March 2020 and 13 April 2020.
Buh!
Wij zouden deze zomer een rondreis door het westen gaan maken. Vertrek eind juli. We hebben ons er al op ingesteld dat dat niet kan doorgaan. Heel jammer maar niets aan te doen
Nou, dat was mijn rondreis halverwege juni in Canada dan.
Volgend jaar in de herkansing maar.
Hoi allemaal,
Even een up voor dit oude topic. Als het kan zou ik deze zomer zo’n 3 weken naar Amerika willen. Het idee is nu om te starten in San Francisco en daarna een auto te huren en door te gaan naar Los Angeles. Onderweg willen we nog naar een aantal natuurparken (Grand Canyon → Dus ook wel een tussenstop in Las Vegas, Antelope, Yosemite etc.). Zijn er hier toevallig mensen die iets soortgelijks hebben gedaan en misschien nog tips hebben? Mijn vriend zou op de terugweg wel via New York willen reizen, maar ik weet niet zeker of we daar wel voldoende tijd voor gaan hebben, ik denk dat er in die omgeving al zo veel te zien is.
Verder ben ik ook heel benieuwd wat het jullie ongeveer heeft gekost, vooral voor vliegtickets vind ik het lastig inschatten wat een goede prijs is.
Als je me morgen even remind met een like oid, kan ik je wel helpen! Wij zijn toen 3,5 week geweest met ook new york erbij!
Ik zou het zonde vinden om ‘nog even snel’ NYC mee te pakken. Ik zou daar toch minimaal vier dagen voor nemen en dan heb je nog maar iets meer dan twee weken. Tenzij je elke dag zes uur in de auto wil zitten natuurlijk. Je moet je echt niet verkijken op de afstanden.
Misschien is het ook nog een leuk idee om terug te reizen via SF en dan de PCH mee te pakken? Vond ik zelf wel heel tof. Volgens mij wordt wel aangeraden om die te nemen als je richting LA gaat omdat je dan aan de kustkant rijdt, maar ik vraag me af of het veel uitmaakt.
Ik dacht er zelf nog aan, dus bij deze haha! We hebben overal 1 nacht geslapen tenzij anders vermeld.
3 nachten NYC (vond ik erg kort, zeker incl. jetlag en eerste indrukken van Amerika was ik helemaal overprikkeld).
NYC > Denver (binnenlandse vlucht)
Denver > Rocky Mountain > Cheyenne
Cheyenne > Mount Rushmore > Rapid City
Rapid City > Cody (saaiste stuk weg ooit)
Cody > Yellow Stone
Yellow Stone > Grand Teton > Jackson Hole
Jackson Hole > Salt Lake City
Salt Lake City > Bryce Canyon
Bryce Canyon > Lake Powell > Page
Page > Flagstaff/Grand Canyon (2 nachten)
Flagstaff > Las Vegas (2 nachten)
Las Vegas > Death Valley > Mammoth Lakes
Mammoth Lakes > Yosemite
Yosemite > San Francisco (2 nachten)
San Francisco > LA (2 nachten geloof ik)
Ik vond de afstanden erg lang en we hebben echt veel in de auto gezeten helaas. Wel heel veel gezien, maar zoals @Nefertiti al zei moet je je echt niet verkijken op de afstanden. Je rijdt al gauw 5u en tenzij je om 07:00 vertrekt, kom je altijd al laat aan op je bestemming. Onderweg stop je misschien nog bij wat toffe dingen die je tegenkomt, dus zo’n rij dag is eigenlijk een ‘verloren’ dag (als in: je gaat niet zo snel meer een NP in bv).
Hopelijk heb je hier wat aan en als je vragen hebt hoor ik het wel
Bedankt voor jullie reacties @soarin en @Nefertiti
We zijn al eens eerder in New York geweest, mijn vriend vind het een hele leuke stad dus daarom zou hij er nog heen willen. Het voordeel is wel dat we er geen dingen meer ‘’moeten’’ zien, dus dat scheelt al iets, maar we twijfelen inderdaad wel of dit niet te veel tijd inneemt.
Je hebt echt mega veel gedaan @soarin! Heel tof om zo veel te zien, maar ik denk dat dit ook voor ons een te drukke planning is haha.
We hebben nu grofweg het volgende bedacht:
Starten in San Francisco, dan heb je ook gelijk de langste vlucht achter de rug. Daar een dag of 4 spenderen en dan richting Yosemite, daar hebben we nu 3 dagen voor staan. Vanuit Yosemite richting LA (dan kan de PCH dus helaas niet, die had ik anders ook willen rijden). Een aantal dagen LA (3?) en dan richting Las Vegas. Eigenlijk hoeven we Las Vegas allebei niet te zien, maar we willen richting de Grand Canyon, Antelope en Lake Powell, dus dan is LV wel een handige tussenstop. Dus daar hebben we 2 dagen voor en dan door richting de canyons. Op deze manier zijn de afstanden die we met de auto rijden allemaal tussen 3,5 tot 4,5 uur. Dat lijkt me wel prima.
Als we NY nog willen doen is het idee om terug te rijden naar LV en daar een vlucht te nemen en dan nog 4 dagen naar NY te gaan.
Echter kwamen we nu gisteren ook via google ook uit op Moab, een plaats in Utah vanuit waar er veel tours worden gegeven de woestijn in. Mijn vriend en ik rijden allebei motor en je kunt daar ook motorcrossen in de woestijn, dus dat is nu eigenlijk ook wel een must. Maar Moab ligt totaal niet op de route haha, zo’n 7 uur rijden van Vegas, dus ik ben nog aan het kijken of we toevallig ergens anders kunnen motorcrossen. Anders zouden we nog van de Grand Canyon in 5,5 uur naar Moab kunnen rijden en dan vanuit Moab richting Salt Lake City (circa 3 uur). Dan zou ik die zoutvlaktes ook nog wel willen zien en dan daar het vliegtuig pakken. Hoe vond jij dat @soarin?
Er is daar gewoon zo veel te zien, echt lastig kiezen! Zeker als je nu alle foto’s van @Echo ziet in het foto topic komt er weer van alles bij op mijn lijstje.
En LA overslaan, is dat een optie? Ik heb er zelf gewoond maar ik vind LA eerlijk gezegd niet zo boeiend haha, maar als je graag Hollywood enzo gezien wil hebben snap ik het wel!
Dat is ook wel een optie! We hebben het er nog over gehad of het wel zo leuk is haha, we twijfelen een beetje tussen ‘’we zijn er in de buurt dus laten we er heen gaan’’ en we strepen hem af. Het is alleen wel praktisch met rijden, dus misschien dat we er 1 nachtje doen om de stad even te zien en daarna weer doorgaan.
Hebben jullie ook ervaring met campers huren en dan de parken in te gaan? Ik zat toevallig ook de videos van Beautygloss te kijken en zij heeft enkel een auto gehuurd en is gewoon door de parken heen gereden.
Ja als het praktisch is met rijden zou ik misschien een dagje doen met even naar Hollywood en Venice/Santa Monica. Het is echt wel een leuke stad hoor maar voor toeristen gewoon weinig aan vind ik.
Mee eens hoor, was echt een te drukke planning. Als je al in NY bent geweest, zou ik het eerlijk gezegd overslaan en die tijd/geld besteden om wat leuks aan de westkust te doen. Wil je dan vanaf LV terugrijden naar San Francisco of daar de auto achterlaten? Houd wel rekening met dropoff kosten, die zijn best hoog vaak. Ik zou zelf er een rondje van maken zodat je wel de PCH kan doen en dan het rondje afmaakt via Yosemite.
LA vond ik ook niet heel bijzonder, maar ben wel pretparken fan dus dat vond ik er leuk eigenlijk. Misschien dat je vanuit Moab door kunt naar Denver? Was ook super mooie natuur en een prima stad om te eindigen denk ik! Ik heb geen zoutvlakte gezien geloof ik hahah dus weet niet hoe dat is.
Ik heb precies hetzelfde gedaan, stop in Las Vegas vanuit LA omdat het gewoon praktisch was maar ik vond het eigenlijk best leuk om gezien te hebben. Heel absurde stad. Je kan ook in LA nog op genoeg plekken op de PCH rijden, wat ook heel mooi is. Vooral rond Malibu/Santa Monica en ook richting Orange County heel mooi, als je toch die ervaring wilt.
Ik rijd zelf nooit via PCH naar San Francisco omdat het veel langer duurt. In Yosemite heb ik een tip, als je een beetje van wandelen houdt loop dan de mist trail, echt zo mooi. Ik wandel heel veel en is nog steeds mijn nummer 1 hike. Ik vond lower Yosemite falls ook heel mooi, er zit een kort bestraat pad daar maar echt de moeite waard.
Wij zijn vanaf Moab doorgereden naar Page (waar Antelope Canyon zit) en dat was prima te doen. Ik vind Moab wel een aanrader. Je hebt daar zowel Arches als Canyonlands National Park, petroglyphs en ook mooie hikes buiten de parken om. En heel veel off road dingen inderdaad. Leek me ook super leuk maar alles is dicht in de winter.