Noord-Holland

Zitten as we speak in de bus naar Zandvoort! We vonden het winkelcentrum van Haarlem qua winkeltjes. Hebben we misschien nog een leuke straat met boetiekjes gemist?

Haarlem: Warmoesstraat naar kleine Houtstraat zijn leuk
Koningsstraat naar gierstraat

Dit vind ik de leukste straatjes in Haarlem.
Zijlstraat is ook wel leuk om in te gaan vanaf de markt.

1 like

De Anegang is ook leuk. En in de Barteljorisstraat zitten ook veel leuke kleinere winkels tegenwoordig

1 like

Iemand bekend in Enkhuizen? Zuiderzeemuseum om specifiek te zijn.

Kan ik als ik mijn auto parkeer bij het strandpaviljoen/zeilschool vanaf daar lopend naar toe?
Google maps zegt van wel, maar ik kan niet helemaal zien of ik dan over privé terrein loop.

1 like

Ja dat kan! Als je voor het strand paviljoen staat, loopt er een weg naar rechts, met een voetpad ernaast. Pak het voetpad. Dan krijg je aan de rechterkant het plantsoen (met hertenkamp, kinderboerderij en theetuin) en aan de linkerkant de dienstingang van het museum. Stukje omhoog lopen en dan langs de vestingmuur linksaf. Aan de rechterkant heb je dan speeltuin Kindervreugd (leuk met kinderen) en na een paar minuten lopen de ingang van het museum aan de linkerkant.

Kan niet missen, veel plezier! Als je nog meer aanraders nodig hebt, kan je me dm sturen :ok_hand:t2:

1 like

Je kunt ook bij de naviduct parkeren op de parkeerplaats van het museum. En dan ga je met een boot naar het zuiderzeemuseum!

2 likes

Ohh dat is ook vet leuk! Thanks!

1 like

Ik zoek voor vandaag een plek om in Haarlem in (relatieve) stilte te kunnen werken.

Ik lees wel dingen over de koepel, maar het is onduidelijk of ik daar nu ook mag gaan zitten zonder geldige collegekaart en betaalde flexwerkplekken zijn alleen voor doordeweeks. Weet iemand of ik daar gewoon kan gaan zitten?

Andere opties zijn ook welkom! Gezien het weer fiets ik het liefst in een keer naar een goede plek. :smiling_face_with_tear:
Bibliotheek zijn ze momenteel aan het verbouwen helaas.

1 like

Wellicht werkplek bij Westhoff op centraal? Is wel betaalde werkplek en ik ben er nog nooit geweest om te werken, maar misschien is dat wat. Of anders de bieb in noord (of andere plek in de stad).

Westhoff is alleen doordeweeks, en Vooges op Centraal ofzo kan, maar ben bang dat ik dan na een uur toch tussen 20 gillende kinderen zit.
Bibliotheek op een andere plek heb ik ook aan zitten denken, maar in kleinere bibliotheken hebben ze vaak geen chille werktafels. Maar ik ga er even naar kijken!
Edit: En heel beperkte openingstijden. :smiling_face_with_tear: Wat irritant.

Mamma Peppino - aller allerbeste Italiaans restaurant OOIT, geen voor de hand plek ook
Uit India - heerlijk vega(n) Indiaas
Heerlijk Nel - heel intiem plekje, niet zo voor de hand liggend
Soepp - vintage vega(n) eclectisch
Uma - prima ayce sushi
Wolf - wat hipper en altijd heel goed op smaak
Vito - goede Italiaan, net buiten reguliere centrum

Sencha - taartjes/lunch

4 likes

De Eendracht - Ijkgebouw

2 likes

Ze hebben nu een nieuwe eigenaar en sindien is het wat minder speciaal! Maar volgens mij is dat ook wat kultakala zoekt :stuck_out_tongue:

1 like

Ik vind wel al mijn opties beter dan het ijkgebouw :joy:
Maar voor de locatie wel leuk!

5 likes

Ja daarom :smile:
Vind het pand zo gaaf

1 like

Ja dat is het zeker!

En wat is het geworden?

Haha oh ja heb er wel eens oké geluncht, maar zou daar niet snel gaan eten weer nee. Jammer! Volgende keer beter.

1 like

Ik ben in Haarlem en moet wat tijd doden tot een volgende afspraak. Wat is een leuke plek om een kop koffie te drinken en eventueel wat kleins te eten? Ben nu bij Zuiderstraat, iets op loopafstand zou fijn zijn :upside_down_face:

Jopenkerk