Noord-Holland

Hey! Zijn er hier mensen uit de omgeving hoorn/heerhugowaard? Sporten jullie? Zoja, wat en waar? Inspiratie is nodig haha

1 like

Misschien totaal niet waar je naar op zoek bent, maar ik sport in Hoorn bij een turngroep voor jongeren en volwassenen. Vind ik als oud-turnster heel leuk!

1 like

Ik stuur je een pb!

Dankjewel voor je reactie! :blush: Alleen turnen en atletiek zijn niet helemaal mijn ding haha.

1 like

Oooh is het hier ooit nog van een meeting gekomen?

Ik ga deze week twee dagen naar Haarlem. Is er iets dat ik volgens jullie niet kan missen qua eten, doen etc?

Zijn er hier meer Haarlemmers? Ik ben onlangs van Amsterdam naar Haarlem verhuisd en ik ken hier nog helemaal niets. Wat zijn leuke barretjes, vintagewinkels, juweliers, restaurants etcetera?

2 likes

Oh wat leuk! Ik ben in een dorpje naast Haarlem opgegroeid en mijn ouders wonen nog steeds in de buurt.

Nolita voor de lekkerste pizza’s! Ga ook vaak naar Novecento, erg goedkoop maar de kwaliteit is wel wat minder, maar voor het geld echt prima. Garrone heeft hele lekkere ijsjes!

3 likes

Mijn vriend komt uit Haarlem. Wij hebben heerlijk gegeten bij Diga. Italiaans maar met een moderne twist.

2 likes

Bieren bij de gooth!

1 like

Woon vlakbij Haarlem! Fortuyn vind ik altijd gezellig om wat te drinken/borrelen.

1 like

Ik ben al jaren weg, maar ik ga af en toe nog ergens lunchen met een vriendin dus wellicht heb je er nog iets aan. Ik ben redelijk recent bij By Lima, Frenchie, Wolkers (toast met banaan en sambal is een aanrader), en De Volkslust geweest. Allemaal prima. De Volkslust is volgens mij iets duurder, maar de porties ook wat groter als ik het me goed herinner.

Voor restaurants heb ik verder weinig tips. Bij Table 24 heb ik een paar jaar geleden meerdere keren gegeten, dat was toen heel goed en zou ik nog wel een keer heen gaan.
Ook is het bij mooi weer leuk om wat te drinken op het dak van die parkeergarage - weet alleen even de naam van de garage niet meer, is in ieder geval vlakbij Wolkers.

Voor ijs zou ik uitwijken naar Heemstede (Van Dam) want die hebben grote bollen superlekker ijs, en Luciano in Overveen (vlakbij de rotonde richting Zeeweg) schijnt ook heel goed te zijn, maar bij die tweede ben ik zelf nooit geweest.
Oh en als je toch naar het strand gaat: Ubuntu in Zandvoort is ook gezellig om te lunchen/dineren.

2 likes

Van Dam is echt de allerlekkerste ijstent ooit :heart_eyes: De bolletjes zijn inderdaad echt heel groot. Luciano is ook lekker, maar daar krijg je echt de helft

3 likes

Ik kom ook graag bij Diga. Voor wat meer low key voedsel ga ik graag naar Nolita. @Branko
Qua barretjes: Louwtje (wijncafe), Van Beinum, Uiltje.
Ik moet het echter zelf ook nog een beetje ontdekken.

1 like

Weet iemand een leuk terras aan het water of een leuke strandtent in Noord-Holland? Wil eens ergens anders heen dan de plekjes die ik al ken. Mag ook in Amsterdam/Amstelveen zelf zijn.

Aan het water vind ik de Batavia in Wormer chill. Qua strandtent is Club Zand in Castricum ook een aanrader.

De woude. (Eilandje in uitgeestermeer)
Oranje buiten in Hoorn.
En verder alle strandtenten vanaf hargen naar het noorden

Oranje buiten kan je wel lekker zitten, maar de bediening/service is om te janken vind ik. Zou ik niet direct naar toe gaan @Aloha

Ik ga volgende week woensdag 3 dagen naar Egmond aan zee. Wat zijn leuke plekken om te bezoeken? Liever geen Amsterdam.

Bergen
Schoorlse duinen
Bootje huren bij broekerveiling
Alkmaar
Vooral veel wandelen in de duinen

3 likes