Noord-Holland

Dit allemaal inderdaad @Dommel! Als je iets actiefs wil doen kun je ook mountainbikes huren en in de duinen van Bergen/Schoorl mountainbiken. Mocht je uit eten willen zijn Hofman en Fernando’s echt aanraders in Alkmaar.

1 like

@bee @Madam-Mikmak @Luipaard Bedankt voor de tips! Het is vandaag uiteindelijk gewoon Zandvoort geworden haha :joy: Wormer en de Woude onthoud ik voor de volgende keer!

2 likes

Ik ga over 1,5 week van woensdag t/m vrijdag naar Egmond aan zee. We willen van tevoren al wat restaurants reserveren voor het geval alles vol zit. Iemand een idee waar je lekker kan eten in die omgeving? Willen er ook best een stukje voor rijden. Oh en het liefst niet al te fancy waar je aparte dingen krijgt. Haha

Bij “natuurlijk” in Egmond aan zee in ieder geval.
De buurvrouw in Castricum is een steakhouse. Ook erg goed.

2 likes

Ja Steakhouse de Buurvrouw is zeker een aanrader. De italiaan in Castricum La Trattoria. Het Ruiterhuys in Castricum.
Ome Pietje in Beverwijk of Haarlem.
Fernando’s in Alkmaar.

1 like

Ik wil morgen wat eten in Volendam, weet iemand een goed restaurant?

Ik wilde nog tippen aloha in wijk aan zee! Haha

1 like

Om eerlijk te zijn: ik vind het echt een kuttent geworden. Vorig jaar gegeten en ik kreeg gewoon rauwe kip. En een vriendin van mij wilde haar biefstuk medium en kreeg hem helemaal doorgebakken. De serveerder ging vervolgens helemaal in discussie met haar toen ze aangaf dat ze niet tevreden was. En vervolgens waren ze ons toetje ook nog vergeten toen we na een half uur vroegen hoelang het nog zou duren 🥲.

2 likes

Iemand nog een sauna aanrader in noord holland of daarvan in de buurt?
Weesp, Ford Beemster en spa zuiver heb ik al gehad.

Ik ga heel graag naar Sauna van Egmond in Haarlem. Kleiner dan de sauna’s die jij noemt, maar een hele fijne sfeer en een heerlijk dakterras. Ga er soms ook gewoon alleen heen, dat zou ik bij die grotere sauna’s niet zo snel doen dus dat zegt ook wel wat over hoe chill het er is!

2 likes

Thanks! Toevallig was dat nog de enige die mij interessant leek! Leuk!

2 likes

Ik denk dat je het beste door de wijk kan rijden en voelen hoe het daar is.
De ene straat kan fijn aanvoelen en dr anderen niet.

Maar persoonlijke mening. De straten waar ik wel eens doorheen ga vind ik niet fijn als het gaat om gevoel.

2 likes

Ik vind het zelf een prima buurt maar misschien wel goed om je te realiseren dat Haarlem heel erg langgerekt is en dat als je daar woont, je dichter bij Velserbroek en Santpoort woont dan bij Haarlem centrum. Het heeft daardoor ook een meer dorps gevoel vind ik. Ik denk dat je het het beste zelf kunt ervaren. Er is veel sociale huur en sommige mensen vinden dat ‘volks’. Zelf vind ik het juist wel belangrijk dat koop- en sociale huur gemixt is in een wijk.

2 likes

Ik vind het vooral ver weg van het centrum en sommige stukken nogal grauw/deprimerend. Moet er wel bij zeggen dat ik alles ten noorden van de Jan Gijzenkade al ‘ver’ vind, dus ben wel een zeikerd. Maar ik vind de voorizieningen daar gewoon een beetje karig. Ja er zijn supermarkten, maar dat is het dan ook.

O pff ik zit momenteel op de camping voor een paar dagen bij mijn ouders, maar het is echt zo’n slecht weer vandaag :crazy_face: Mijn moeder moet vandaag wat werken en ik denk dat ik een beetje gek word als ik de hele dag in de caravan moet zitten met z’n drieën. Iemand tips id omgeving van Uitgeest waar ik lekker koffie kan drinken, lunchen en een boek kan lezen? O ja en de auto voor de deur kan parkeren én waar honden welkom zijn?

Met drie man in een caravan op een dag als deze is wel heftig :sweat_smile: Begrijpelijk dat je even alleen op pad wilt!

Niet súper dichtbij, maar wel in de buurt: misschien is Bloemendaal strand leuk? Honden mogen op een bepaald deel van het strand het hele jaar los (even opzoeken waar precies) en volgens mij zijn honden bij strandtent Rapa Nui sowieso welkom. Ik ben er al jaren niet meer geweest dus weet niet of hun lunch super bijzonder is, maar het is nog steeds een favoriete plek voor veel mensen. Op maandag is parkeren daar geen probleem trouwens.
En anders zit in Haarlem lunchroom/restaurant Frenchie, midden in het centrum maar wel met parkeergarage Raaks op loopafstand (ook voor kleine honden!). Van daar weet ik dat de lunch goed is.

1 like

Het Ruiterhuys in Castricum, daar kun je parkeren en is een hond zeker welkom. Ik heb er zelf alleen een keer koffie gedronken, maar ik hoor wel altijd goede verhalen over de lunch!

Ik wilde ook Het Ruiterhuys tippen!

1 like

Dankjulliewel voor de tips @Sax @George @RupiKaur ! Het wordt het Ruiterhuys. Maar mijn ouders willen wel mee (haha ze nodigden zichzelf uit :sweat_smile:). Nou ja, dan zijn we in ieder geval even eruit, daar ben ik al blij mee.

Bloemendaal ga ik voor morgen onthouden! Dan ziet het weer er stukken beter uit :grin:

Edit: mijn ouders vonden het helemaal leuk en waren helemaal verbaasd hoe ik dit gevonden had :rofl: dus dank!

9 likes

Je hebt ook Johanna’s hof in Castricum.
Duingebied in de buurt en als je de weg afrijdt zit je bij Egmond aan Zee geloof ik.
En anders kom je bij mijn buurten met je hondje :slight_smile: