Noord-Holland

De Kruisberg in Heemskerk (in het duin) is ook leuk.

1 like

Maar daar kun je niet voor de deur parkeren alleen…

1 like

Nog even een bedankje voor de meiden die bij de buurvrouw in Castricum hebben aangeraden! We hebben daar écht heerlijk gegeten!

4 likes

Aah dat had ik oprecht leuk gevonden maar vandaag alweer naar huis gegaan!
Heb jouw tip en die van @Drosera en @Nova wel doorgegeven aan mijn ouders nog. Die zochten voor vrijdagavond nog een leuke plek :blush:

1 like

De Kruisberg is meer overdag, Johanna’s Hof is wel 's avonds open.

2 likes

Ik vind persoonlijk Johanna’s Hof een beetje vergane glorie tbh…
Dan zou ik doorrijden naar het strand en daar bij Deining of Club Zand gaan zitten.

3 likes

Is het ook. Met de eis van voor de deur parkeren is JH wel ok, Deining enzo niet.

Ik ben al jaren niet meer bij JH geweest, de bediening was zo ongelooflijk traag. Vandaar ik eerst Kruisberg aanraadde: bestellen, afrekenen (wachten op je gerechten) en klaar.

Bij de Buurvrouw is zeker top. Stel dat die vol zit: ‘Bij Roon’ is ook lekker.

Nee bij het strand is nog wel een klein loopje vanaf de parkeerplaats inderdaad.

1 like

Wat overigens ook nog wel een heel leuke is, is Schippersrijk in Uitgeest bij de Jachthaven.
Ik weet niet of je nog op de camping vertoeft maar dit is ook een aanrader.

3 likes

Hebben jullie toevallig nog tips voor een leuk lunchtentje in Hoorn? Ik moet er heen voor mijn vaccinatie zaterdag, dus dan wil ik ook gelijk ergens lunchen met mijn vriend.

Oranje Buiten (soort strandtentje). Of wil je meer in het centrum lunchen? Als je bij de ijsbaan moet zijn voor het vaccineren is Van der Valk misschien een leuke optie?
En anders Koffie van Hoorn of de Tuynkamer.
Maar op de Roode Steen of bij de haven kun je op veel plekken leuk zitten hoor.

1 like

Wat @anon22402465 noemt inderdaad! Bij Ysbrantsz of in de haven kun je ook erg leuk zitten.

2 likes

Er zit nu een nieuw tentje van een influencer (denk ik), freaky funday. Ik vond de pancakes heel lekker

Verder naast wat al genoemd is, vind ik Hemels ook lekkere broodjes hebben.

Ik vind Bambooroom erg leuk, veel vega(n) opties. Pancakes bij Freaky Funday heel lekker. Een van mijn favorieten is 30 ml. De Klinker vind ik ook altijd leuk.

Haha, ja, klopt! Ik weet niet precies wie, maar zag op insta stories wel al voorbij komen dan de gezusters Verbon er geweest waren.

@George Ik sluit me aan bij de Tuynkamer, maar kan Turf of Loft der Zotheid ook wel aanraden. Of lekker standaard Gewoon Lekker.

Ja ik heb het ook ontdekt door de zusjes Verbon haha! Kwam langs op insta bij die aangeraden foto’s. Nou het influencen is bij mij dus gelukt haha!

Je hebt ook nog Las Fritas, vind ik ook wel leuk

1 like

Niet helemaal Noord-Holland, maar hij past hier denk ik wel het beste.

Er komt een vriendin van me vanuit Zuid-Holland naar West-Friesland toe, in de buurt Hoorn. Ik wil graag een soort welkomstpakketje geven met dingen die typisch West-Fries zijn, maar ik kom echt maar tot weinig. Heb nu een West-Friese jodenkoek van Deen, en een West-Friese spreukenkalender. Zijn er nog specifieke dingen die jullie weten?

Ik ga ook nog een kaart van Hoorn maken met alle restaurantjes en dingen die ik leuk vind, als tips en aanraders, dus nog onbekende aanraders zijn altijd welkom (en als ik ze wel al ken, alleen maar bevestiging dat ik ze erop moet zetten).

1 like

Hoornse broeder? Jenever van schermer? En een dagje weg naar het zuiderzeemuseum?

1 like

Ik weet dat er een Nijntje boekje bestaat in het West-fries.
Misschien een woordenboek?

1 like

Oooh,ik bedenk me ook door je jenever dat Hoorn ook een eigen bier heeft (te koop bij in elk geval Lokaal Oostwest), dus dat kan er ook bij!