Noord-Holland

Weet niet of het inmiddels gelukt is, maar:

En je hebt 4/5/6 gangen menu vd chef, vanaf 42.50
Voor de rest idd alleen maar drank op hun kaart haha

1 like

Ik ben vandaag een dagje in Haarlem. Nog tips voor lekkere lunch plekjes of winkels waar ik echt heen moet?

Ik zei het hierboven al maar Chickpea voor een broodje falafel!

1 like

Oh en als je van losse thee houdt zeker naar de Art of Tea & Herbs gaan. Er is ook een Skins in Haarlem en dat vind ik ook altijd leuk. Ici Paris heeft ook een uitgebreid assortiment.

1 like

Ja gek op losse thee! Dank voor de tip!
@Clo ook bedankt.

Heb laatst alle Haarlem restauranttips meegepend, super fijn. Maar hebben jullie ook terras-/ bartips? Waar moet je op zaterdagavond zijn?

Wigbolt voor geweldige cocktails!

1 like

Ik ben zaterdag in Alkmaar en zoek leuke winkels/koffietentjes. Iemand tips? Is Alkmaar sowieso een beetje leuk? Niet dat ik dan ergens anders heen ga maar heb er afgesproken met iemand en ken daar helemaal niets.

Alkmaar heeft 2 grote winkelstraten: Laat en Langestraat, die lopen parallel aan elkaar, daar zitten de grotere ketens.
Maar rond de kaasmarkt en in “d’oude stad” heb je van die leuke snuisterij winkeltjes.
Het Fnidsen, de Hekelstraat, de Appelsteeg en de Mient is dat.
Heel gezellig deel van Alkmaar! Als je nog een beetje buiten het centrum iets te lunchen zoekt is De Eendracht Alkmaar in ÂŽt IJkgebouw erg leuk.

3 likes

De tips van @Nova zijn al heel fijn! Verder heb je lekkere koffie bij Roast (op de Laat) en Echt (vlakbij het Waagplein). Er zit ook een Anne & Max mocht je daar van houden. Het Waagplein is heel gezellig qua drukte, maar ik zou dat overslaan als je ergens lekker wil drinken of eten, je kan er wel lekker mensen kijken.

1 like

Sencha in de Koorstraat (bij de Grote Kerk) is ook een aanrader! Veel vega(n).

2 likes

Ja de taartjes bij Sencha zijn heerlijk! Voor broodjes en koffie kan ik ook Brownies & Downies aanraden. En eetcafé de Binnenkomer is heel erg leuk, lekker eten en drinken en gezellig, een huiskamersfeer. Ze hebben daar ook een kat rondlopen.

2 likes

Er zit ook een nieuw tentje; Miss Central, zit op de Laat. Nog nooit geweest maar hij insta ziet er leuk uit

3 likes

http://vintageroute-alkmaar.nl/

Hier zitten een paar van mijn favo winkeltjes tussen. Alleen OjdÄ is er niet meer helaas.
Ik sla ook nooit de stripwinkel in de boterstraat over.

1 like

ik moet echt een beetje lachen om de naam Fnidsen haha. Alkmaar staat wel nog op mijn lijstje! Ben zelf een nieuwe Noord-Hollander, dus nog genoeg te ontdekken hier.

Weet er iemand een lekker restaurant in Alkmaar (of nabije omgeving) die aan bezorgen of take-out doen? Of een goeie traiteur. Bijvoorbeeld iets van Italiaans of anders een goed sushi restaurant.

Als je Beverwijk dichtbij genoeg vindt: Ome Pietje. Heb er vrijdag er nog heerlijk gegeten en er werd behoorlijk wat afgehaald.

1 like

Taormina = Italiaans
Heeren van sonoy
Of Soepp = vegan

Maar er zijn er heeeeeel veel in Alkmaar.

Geen afhaal of bezorging. Maar Roberto bar e cucina schijnt ook echt top te zijn. = Italiaans

3 likes

Taormina stopt ermee. Ik weet niet wanneer, maar ik dacht ik zeg het even haha

Gisteren voor het laatst open!