Nu op tv-topic (Deel 1)

Eigenlijk was iedereen het deze aflevering met elkaar eens, waardoor ik de afleveringing minder boeiend vond.
Utra cringe toen dat expatkind zei ‘ik weet niet hoeveel centjes jij gespaard hebt maar wat doe jij dan om dit probleem op te lossen’. Centjes?! Komaaaaan

Ik vond het wel echt een goede serie en de kritiek op Sander voor zijn rol in die reclame voor die beleggingsbank vind ik ongepast. Het is juist een bank die voor iedereen heel toegankelijk is, en er wordt niet belegd in huizen de veel te duur de verhuur in gaan. Het staat helemaal niet haakt op Sanders boodschap.

Nog een aanvulling;
Die vrouw uit Wenen vond ik heel boeiend. Echt welbespraakt en sympathiek. Haar wens om voor 95% belast te worden op erfenis vond ik dat wel weer extreem. Dat soort dingen kunnen alleen de ultra-rijken zich veroorloven denk ik dan.
Hoe pervers ook; ik kan de erfenis die mij ooit te wachten staat best heel goed gebruiken, aangezien ik nu toch wel net aan de ‘verkeerde’ kant van de kloof sta. Overigens ben ik het er wel helemaal mee eens dat belasting op arbeid en belasting op erfenis en giften stapsgewijs bij elkaar moet worden gebracht en dat erfenissen / giften uiteindelijk zwaarder belast worden.

En nu herinner ik mij die vastgoedman weer met zijn stichting. Meine gute wat zelfvoldaan ‘alle amsterdamse kinderen gelijke kansen’ hij gaat eigenhandig zorgen voor hogere salarissen (maar dan alleen in Amsterdam?).
Dit is juist ondermijning van de democratie. Denken dat je het zelf beter weet en kan en zelf bepalen waar behoefte aan in.

3 likes

Bedoel je dat de mensen die het hardst roepen dat erfbelasting belachelijk is, juist de mensen zijn die helemaal niet doorhebben dat er van hun bescheiden erfenis maar weinig belast wordt?

Die trap is er al overigens: tot ongeveer 22.000€ is het vrijgesteld voor (pleeg)kinderen. Kinderen met een beperking hebben een hogere vrijstelling dacht ik.
Daarna is het 10% en vanaf 130.000€ is het 20%
Partners erven tot 680.000€ belasting vrij.

3 likes

De vrouw bij per seconde wijzer nu. Erger me aan haar :confounded:

2 likes

Jongens de aflevering van hmmik van zometeen. Nog nooit zoveel schimmel gezien. En ze hebben twee huizen? Twee klushuizen? En oldtimers. En in beide huizen is gras en schimmel. Confused so confused.

Edit: en aardbevingellende

1 like

Ben terug gaan kijken en ik irriteer me ook al meteen aan haar :upside_down_face:

2 likes

Heeeele bizarre situatie dit. Waarom hebben ze 2 van zulke huizen?? En waar is dit? Heb t begin gemist

Wat een vreselijke vent ook. Denk aan je kind man. Lul!! Ipv zo egoïstisch te zijn
nee gebeurt niet. Kleuter :triumph::face_with_symbols_over_mouth:

1 like

Ja ik heb de aflevering nu bijna uit en het valt nu allemaal wel op z’n plaats. Maar eerst denk je what joooo, en nu denk ik, jeetje als sjon nie was gekomen had je dan nog 4 jaar schimmel geïnhaleerd?

Oh ja is in farmsum

1 like

In Groningen in een dorpje. Ze zijn ook zo jong en al twee huizen terwijl ik nog geen eens 1 kan kopen.

2 likes

Zet stiekem een paar van die auto’s in de verkoop en betaal er een aannemer van.

Als partner laat je dit toch ook niet gebeuren? Een kind in die schimmelkeuken enzo

2 likes

Ben benieuwd naar de rest dan

Jaa wat een schimmel man in die badkamer en wc. Echt niet normaal.

Hoe laat je dat zover komen he denk je dan.
Dacht eerst ook nog: jeeemig hoe kun je geen hulp aannemen. “Nog 3 weken en t nieuwe huis is klaar”. Hahah tuurlijk

Ik zit te denken: als zo’n instantie als veilig thuis lucht krijgt van zo’n thuissituatie - huis niet veilig en vol schimmel- kan je dan als ouders problemen krijgen?

1 like

Zo maar echt, dacht dat het aan mij lag. Bij die muziekvraag ook :roll_eyes:

1 like

Ik ben begonnen aan de aflevering van het schimmelhuis en wtf

Die officier bij Jinek: is hij model of militair? :smile_cat::sweat_drops:

1 like

Oké het is een heftige situatie icm de aardbevingsschade. Maar dan nog hadden ze zelf prima de middelen en het vermogen om dit niet 10!! jaar te laten duren. Maar goed dat dat oude huis afgekeurd werd vanwege schimmel, want nu kon het ineens wel met hulp van vrienden allemaal snel… gelukkig maar voor dat kindje

1 like

Precies!

Ben uiteindelijk blij dat dat kwartje is gevallen bij dat stel want dat is echt geen gezonde leefomgeving voor een kind. En gelukkig is, voor zover je kan zien, wel écht handig verder. Dus hopelijk is dat nieuwe huis wel snel echt compleet af.

Want echt, wat een ellende dat oude huis.
Vraag me dan meteen af: zoiets wordt toch nooit meer verkocht, hoe kom je van zo’n huis af joh.

2 likes

Waarschijnlijk krijgen ze wel vergoeding vanwege de aardbevingsschade. Las via Twitter dat dat huis ook gesloopt gaat worden.

Weet wel dat sommige huizen idd gesloopt moeten worden en die mensen moeten dan voor zo lang in een soort stacaravan wonen totdat het nieuwe huis, op dezelfde plek, af is. Maar dat duurt natuurlijk echt super lang. Misschien wilden zij dat niet en hebben ze daarom een 2e woning gekocht? Ik heb geen idee

Je zag ook dat die (oude) woning totaal gestript was. Zodat de bouwconstructie zichtbaar is. Dat moet daar vaak gedaan worden om de schades vast te kunnen stellen. Dat is natuurlijk ook geen leefbare situatie. Daardoor krijg je ook veel sneller schimmel enz

Gelukkig konden ze uiteindelijk toch naar hun nieuwe huis

2 likes

Dezelfde vrouw bij per seconde wijzer weer :sob: ze heeft niet eens de moeite gedaan een ander shirt aan te doen? Foei van de redactie…

En misschien nog wel irritanter dan gister

Volgens mij ergert de presentator zich ook

1 like