Olympische en Paralympische Spelen #2

ja hahahahaha

3 likes

En die vriendin die haar bio aanpast naar ā€˜Ms Pommel Horse’ :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Ik was bij de teamfinale turnen en het was zo leuk!! Echt een droom die uitkomt

22 likes

M’n vriend appt me hele tijd de kansen op een medaille (morgen moet ie echt komen volgens de berekeningen) en heb hem al alle jinx-gifjes die er zijn teruggestuurd, maar hij stopt niet. :neutral_face:

2 likes

Omg de triathlon gaat gelukkig door (voor de sporters dan gelukkig), lijkt me echt zooo klote dat het zo onzeker was. Lijkt me dat hun hele trainings- en voedingsschema gebaseerd was op een bepaalde datum en tijd. Ben benieuwd!

4 likes

Zoooo jaloers :sparkling_heart:

Gisterenavond ben ik naar bed gegaan voordat de laatste wedstrijden klaar waren dus hierbij nog de update van gisterenavond:

Handboogschieten
Gaby Schloesser (v) → 1/32e finale – uitgeschakeld (1/32e finale)

3x3 basketbal (m) Nederland vs. China 21-16 (poulefase)

Zwemmen
Marrit Steenbergen plaatst zich voor de finale van de 100 meter vrije slag (v)
Caspar Corbeau plaatst zich voor de finale van de 200 meter schoolslag (m)

Beachvolleybal (m) – Boermans/De Groot 2-0 (poulefase)
Beachvolleybal (v) – Stam/Schoon 2-0 (poulefase) → door naar de volgende ronde

Vandaag staat er een volle dag weer op het programma, en gaan daar dan ook de eerste medailles voor Nederland verdiend worden? De beste kansen liggen vandaag in het water, als eerste komen bij het roeien de dubbelvier mannen en vrouwen in actie. Zo rond lunchtijd hopen zij zich te kunnen mengen in de medaillestrijd.
Deze ochtend is dan ook de triatlon van start gegaan, de waterkwaliteit is eindelijk goed genoeg bevonden.
Zowel NoĆ«l van ā€˜t End als Sanne van Dijke judoĆ«n hun eerste wedstrijden vandaag, als zij deze doorkomen zullen er vanavond wellicht nog meer medaillekansen komen. Van Dijke was in Tokio nog goed voor brons dus wie weet…
Verder veel teamsporten oa: waterpolo, hockey, 3x3 basketbal en beachvolleybal
Vanavond staan ook nog de zwemfinales op het programma

Hieronder het volledige programma, vanaf vandaag ben ik weer semi aan het werk dus heb helaas zelf wat minder tijd om overdag te kijken :frowning:

22 likes

Die triatleten gaan wel weer echt bij bosjes onderuit zeg tijdens het fietsen. Echt gevaarlijk dat het zo glad is.

4 likes

Ja eng zeg. Ook zoveel witte gladde vlakken op de weg.
Het is gald vanwege de hele nacht regen…. Dan denk ik toch ook de hele tijd aan wat dat heeft gedaan met de waterkwaliteit in de Seine… helemaal sinds ik hoorde dat die kwaliteit steeds maar een uitslag is van een monster van 36 uur geleden… :face_with_diagonal_mouth:

2 likes

Jij bent echt een held. FF olympisch goud voor verslaglegging mag wat mij betreft naar jou!

28 likes

Ik vind judo altijd zo frustrerend om te kijken

2 likes

Ik ook. Word er ook heel onrustig van. Dat pak de hele tijd scheef en bij de vrouwen je haar helemaal door elkaar. Daarnaast lijkt het alsof actie van de ander altijd een straf voor jou wordt. Niet mijn sport haha

11 likes

Nou dit ging eindelijk lekker

Ik heb vanmorgen de triatlon van de vrouwen gekeken en vind het zo knap van ze. Lijkt me erg zwaar :hot_face:

2 likes

Ik snap echt niets van judo. En kijk zonder geluid dus krijg alleen maar beeld. Ippon was goed haha

4 likes

Die triatlon ziet er zo zwaar uit wauw

oh ik gun het van dijke zo!!!

2 likes

Tot nu toe gaat het lekker

En nu gaan we blijkbaar naar roeien kijken haha

1 like

Hopelijk eindelijk de eerste medaille nu :crossed_fingers:

Haha wat een switch opeens