Olympische Zomerspelen 2024

Na een jaar uitgesteld te zijn door het coronavirus staan de Olympische Spelen dan toch echt op de agenda.

Van 23 juli tot en met 8 augustus zullen de 29ste Olympische Spelen plaatsvinden in Tokio, Japan

Er staan op dit moment 11.091 sporters ingeschreven. Deze zullen deelnemen in 339 wedstrijden en 50 verschillende disciplines in actie komen.

Het tijdverschil met Japan bedraagt 7 uur. Het is daar 7 uur later dan in Nederland.

10 likes

Ik ben hier voor het turnen :hugs:

3 likes

Ik kijk ook voornamelijk voor het turnen (daar heb ik ook echt vrij voor genomen haha lol) maar verder kijk ik eigenlijk alles wat ik tegenkom met nog beetje meer interesse in vrouwenvoetbal, zwemmen, hockey en handbal haha

4 likes

Jaa bijna!
Wat ik het allerleukst vind aan de Spelen is dat álle sporten goed te volgen zijn en veel aandacht krijgen, ook de sporten waar dat normaal gesproken veel minder het geval is.

Ik kijk erg uit naar het zwemmen, (baan)wielrennen, atletiek en (beach)volleybal, maar ook naar handbal, turnen, boksen en waterpolo. Oh en heel benieuwd naar skateboarden! Ken dat niet zo goed als wedstrijdsport dus dat wil ik wel graag zien!

1 like

Ik volg Nina Sterckx al een paar jaar.
Ze is een onbekende, Belgische gewichtheffer van net 18 jaar. Een maand geleden geselecteerd. Toen de spelen in 2020 werden uitgesteld, hoopte ik dat dat voor haar een kans ging zijn om alsnog te kunnen meedoen.

Ze wordt al een aantal jaren getraind door een een andere Belgische gewichtheffer die aan verschillende OS heeft meegedaan, Tom Goegebuer.

3 likes

Skateboarden! Een van de dames komt uit mijn dorp en die ken ik dus ik ga, hoe laat het ook op TV/internet komt, kijken!

3 likes

Handbal! Ik hoop dat dat qua tijd nog redelijk te volgen is (maar heb nog geen schema’s oid opgezocht)

3 likes

Ik heb er ook zin in! Mijn vakantie begint op 23 juli, dus dat komt perfect uit. Ik kijk vooral uit naar hockey (al kan er niks tippen aan 2012, toen ik erbij was toen ze olympisch kampioen werden :smile:), atletiek, zwemmen, handbal, vrouwenvoetbal en turnen.

1 like

:grin: idd leuk toeval

1 like

Mijn favorieten zijn vrouwenvoetbal, atletiek, turnen en zwemmen. Maar iedere Olympische Spelen raak ik ook weer tijdelijk verknocht aan allerlei sporten die ik normaal nooit zou kijken hahaha, vind het gewoon heel gezellig.

Overigens heb ik nog altijd spijt van mijn domme puberactie: toen de Spelen in 2004 in Athene waren, vond ik mijn vriendje in Nederland belangrijker en stond ik er per se op dat ik eerder dan mijn moeder terug naar NL wilde komen. Zo miste ik dus compleet de kans om naar de Spelen te gaan kijken en ondertussen maakte mijn vriendje het ook nog uit via MSN vlak voor ik terug naar NL vloog :joy::joy::joy::sob::sob::sob:

4 likes

Ik heb ook echt zoveel zin in beach volleybal. Welke teams hoop jij dat winnen?

1 like

Ik ben hier voor bijna alles? :joy:

Misschien dat ik golf, taekwondo en boksen niet helemaal volg, maar voor de rest…

4 likes

Ik heb ook echt zin in het hardlopen! Ik luister altijd Susy Q&A, een hardlooppodcast, en heb het gevoel dat ik Susan Krumins nu echt beetje ken.

2 likes

Ik kijk voornamelijk turnen en atletiek. Voor de marathon wil ik ook mijn wekker zetten als het op een nachtelijk tijdstip is.

2 likes

Hockey en roeien wil ik echt volgen. Daarnaast vind ik ook altijd dingen als atletiek, turnen, synchroon springen ook leuk om te zien

Heb er echt veel zin in! Hoop dat het met het tijdsverschil ook een beetje te doen is.

Ik volg niks van A tot Z maar vind het wel leuk om atletiek (hardloopdingen, niet de technische dingen), hockey, roeien en zwemmen te kijken. Bedenk alleen net dat we helemaal geen tv abo hebben dus nog even kijken wat ik waar kan volgen en casten.

1 like

Zin in het roeien en wielrennen! Verder kijk ik altijd met veel plezier naar het turnen en synchroonspringen. En natuurlijk gewoon de tv aanzetten en er is altijd een leuke sport om te zien :blush:

1 like

Oh ja synchroonspringen vind ik ook altijd leuk om te kijken!

1 like

Je kunt heel veel bekijken via NOS, staan altijd verschillende livestreams op de site/app

3 likes

Jaaaa, echt zin in! Ik heb de laatste week van juli vrij dus goeie timing :slight_smile: Hoop wat van het turnen, zwemmen en atletiek mee te pakken (en hoop dat het relatief corona-vrij blijft en dat alles zo door kan gaan zoals gepland).

2 likes