Olympische Zomerspelen 2024 (Deel 1)

Wat een rare vragen zeg. Moet iemand jullie op scherp zetten? Rot op, man

2 likes

Vind het een beetje ongemakkelijk ogen dit interview :joy:

4 likes

Ik zou echt weglopen bij zo’n interview hoor, heb je hiervoor allemaal mooie medailles gewonnen en dan presteer je 1 keer niet goed…

2 likes

Wanneer gaat deze man met pensioen?

1 like

Net als Frank Snoeks gaat hij altijd door :’(

Oh man de ongemakkelijkheid van dat interview spat echt van het scherm af

2 likes

Ja klopt. Het is in ieder geval allemaal heel ongemakkelijk!

Dat heeft ook te maken met dat er in Nederland vooral commerciële ploegen zijn, en in de andere landen nationale ploegen. Daardoor hebben ze eigen trainingsschema’s en eigengereide coaches.

Maar ik heb niet veel vertrouwen in deze ploeg gebaseerd op de sfeer in dit interview. Deze dames zijn in oorlog. Er is niets uitgepraat, zo komt het op mij over.

5 likes

Krijg ook geen teamgevoel bij ze. Lijkt alsof ze elkaar niet zo aardig vinden :sweat_smile:

4 likes

Ik hoop dat antoinette een beetje kracht en motivatie weer vindt, want ze kwam weer heel down over en nam ook de schuld op zich.

Hoop dat ze als team samen elkaar goed kunnen vinden in de finale. Ze waren nu niet echt een team vond ik, ook niet in het interview. Daarom vond ik het ook zo ongemakkelijk.

5 likes

Zo komt het inderdaad ook wel op mij over maar ik vind het vooral lullig van de interviewer. Als de schaatsers zelf uitgebreid in het nieuws hebben aangegeven van 't is goed zo/uitgepraat dan laat het daar ook gewoon bij denk ik dan. Of het dan wel of niet uitgepraat is moeten ze onderling maar bepalen maar om het dan weer voor het oog van het publiek te gooien zo…

2 likes

Nee vooral niet als je dit vergelijkt met de mannen gisteren bij het shorttrack, die staan er echt als team, deze vrouwen staan er als drie individuen. Ook prima, je hoeft elkaar van mij niet aardig te vinden, maar dan ga je een teamonderdeel niet winnen.

1 like

Ik vond deze interviewer eigenlijk niet slecht. Hij legde precies de vinger op de zere plekken, en misschien iets te hard voor zo’n interview maar hopelijk helpt het ze wel om hier aan te werken en door te gaan.misschien moesten ze even wakker geschud worden.

4 likes

Wie is er eigenlijk reserve voor de ploegenachtervolging?

Hier ben ik het ook mee eens. De interviewer hoeft niet mee te juichen of te huilen met de sporters. Er mag best wat door gevraagd worden. Hij zei niets ongehoords of vals, de ongemakkelijkheid spatte er van af.

Klopt en hun eigen afstand staat altijd op 1, daarna komt pas de ploegenachtervolging. De enige uitzondering hierop is trouwens Bosker bij de mannen, die plaatste zich niet en had een toewijzingsplek nodig op de 1500.
Dat toewijzen was ook nog een hele rel trouwens.

Anyways ze trainen wel allemaal in heerenveen. Die ploegen zouden echt wat meer met elkaar moeten samenwerken, vooral bij dit soort onderdelen.

1 like

Groenewoud! Zij doet ook massastart

1 like

I know, maar ik geloof niet dat er niks mogelijk is. Als je deze onderdelen serieuzer neemt, dan geloof ik niet dat je met de teams kan afspreken dat er vaste trainingsmomenten kunnen zijn.

De massstart bij de mannen is ook een goed voorbeeld. Kramer en Bergsma hebben nog nooit (!) samen een massstart gereden, hoe dan?!

Je zou bijna zeggen leg deze onderdelen lekker bij team Zaanlander, dan weet je dat ze iig gaan trainen erop, maar dat gaat nooit gebeuren natuurlijk.

2 likes

Bergsma en kramer gaan niet goed samen. Volgens mij werd bergsma een beetje door kramer gepest maar precies weet ik het niet.

Naast de commerciele ploegen en de individuele schaatsers vind ik trouwens ook dat de knsb een rol heeft. De OKT zijn er voor deze onderdelen eigenlijk te laat, in het voorseizoen zijn er al wel ploegenachtervolgingen geweest tijdens wedstrijden, maar voornamelijk bij mannen steeds een andere opstelling (waarin alleen bosker er altijd stond). Ik vind dat echt kwalijk ook. Ze moeten eerder een selectie doen en zorgen dat mensen er staan om ook wedstrijden met elkaar te schaatsen.

Als iedereen in verschillende teams zit en er weinig met elkaar getraind wordt, hoe wordt dan beslist wie er mee mogen doen met de ploegenachtervolging?