Olympische Zomerspelen 2024 (Deel 1)

Waaaauw he

1 like

Dit klinkt als een heel mooi verhaal, maar ongelooflijk dat je zo arm kan zijn in Amerika.

8 likes

Zo een geweldig land is Amerika niet, volgens mij is er geen land waar de kloof tussen arm en rijk zo groot is als daar. Heb daar zoveel schrijnende dingen gezien.

Wel heel tof dat zij goud heeft. Amerikanen kunnen nu niks meer zeggen over hun pakken, haha

15 likes

Zo ik haak ook weer even aan :grinning_face_with_smiling_eyes: wat een heerlijke Spelen tot zover! Ben echt met veel plezier aan het kijken naar de prestaties van team NL. Het enige minpunt vond ik de team pursuit bij de vrouwen, dat ziet er echt niet uit als iets wat ook maar in de buurt komt van een team. Denk ook dat we daar kansloos zijn voor goud. Op de 1000 meter gaan later deze week nog mooie dingen gebeuren hoop ik!

5 likes

wat een vrouwen!! zoo trots op ze!

echt leuk ook hoe ze samen een team vormen, idd zo anders dan de ploegenachtervolging zeg!

8 likes

Wat ik hier weer heel tekenend voor vindt is hoe zo’n Mickey Mouse gebeuren veel van de sporten van met name de Olympische Winterspelen zijn. Het is zoo niet inclusief. De meesten soorten zijn ‘dure, niet toegankelijke’ sporten. Je moet in een omgeving wonen waar het sneeuwt en/of vriest of dat nagebootst kan worden en dan nog de materialen hebben. De meeste atleten doen de sporten al van jongs af aan en moeten dan haast wel uit welgestelde gezinnen komen aangezien veel materiaal echt duur is.

Als het echt toegankelijk voor iedereen zou zijn, zou je een veel diversere groep aan atleten zien en dus ook zien dat de top nog echt niet is behaald.

Ik vind het dus echt heel heel tof dat Jackson nu gewoon goud heeft en nog maar 5 jaar op de schaatsen staat, iedereen kan het leren en wie weet zitten er wel meer onverwachte talenten tussen over de hele wereld.

6 likes

Zoiets was er laatste ook in studio peking met een snowboarder dacht ik.
Zij heeft geen sponsors en geen A status dus moer veel zelf betalen. 1 seizoen is tussen de 30-40k. En dan gaat ze al niet alle wedstrijden af.
Haar ouders kunnen het straks echt niet meer betalen en zal ze moeten stoppen als ze geen sponsor vind.

1 like

Rianne de Vries heeft wel de laatste aanwijsplek voor de 1500m gekregen (naast Schulting en Velzenboer). Beetje mosterd na de maaltijd vibe maar wel fijn voor haar dat ze toch een wedstrijd mag rijden!

Het CAS heeft uitspraak gedaan over het Russische dopingschandaal omtrent Valijeva
"Het CAS oordeelde dat Valijeva, onder meer vanwege het feit dat ze minderjarig is, mag starten “om fundamentele principes van redelijkheid en mogelijk onherstelbare schade”.

4 likes

Ik vond dit zo’n sneu bericht. 3x naar de OS geweest en nog geen minuut gereden. Wat een toewijding naar het team heeft zij zeg, ik zou het niet kunnen.

15 likes

Ze mag toch wel starten vandaag op de 1500?

1 like

Haha die Koreanen bij de ceremonie. Schattig ingestudeerd. NL zal wel gewoon gaan schreeuwen en springen :joy:

Edit correct

2 likes

Leuk dat ze elkaar de medaille omhangen.

Ik zag een paar dagen geleden toevallig een stukje ijsdansen. Normaal heb ik daar niet zoveel mee, maar deze dans vond ik echt heel tof:

7 likes

Ik heb dit toevallig live gezien toen. Prachtige choreografie en uitvoering idd. Heel knap! :heart_eyes:

1 like

Morgen 11 uur Lindsey van Zundert in de korte kür!

Ik las net dit verhaal over haar:

Hoe meer ik lees, hoe meer ik gevoel heb dat het niet helemaal pluis is bij de KNSB. Van de ploegenachtervolging, tot de arrogantie rondom de uitbarsting van Nils vd Ploeg en dan dit. Die bond is erg met een niche bezig. Alleen shorttrack heeft goed de ruimte gekregen 10 jaar geleden (zie dit artikel: Shorttrackbondscoach Jeroen Otter: ‘Mijn grote droom was abstract, nu bestaat het’ - NRC), maar het voelt als een inner circle die met hun eigen agenda bezig is.

9 likes

Morgen kunnen we vóór werk al schaatsen kijken :rofl:

3 likes

Die bondscoach van het schaatsen, Jan Coopmans, komt niet heel sympathiek over. Lijkt me een moeilijke man ofzo.
Wel spannende wedstrijden. Ik hoop dat ze wat moois kunnen laten zien.

2 likes

Speciaal de wekker eerder gezet en dan beloond worden met Mark Tuitert én Koen Verweij :heart_eyes:

Bizar trouwens hoe synchroon de Japanners schaatsen

7 likes

Spijtig dat die Russinnen niet eens echt hun best lijken te doen

1 like

Hm maar ergens wel slim van ze want de finale en de wedstrijd om brons is ook vandaag en als je weet dat je toch niet van Japan gaat winnen kan je beter je krachten sparen om bij de wedstrijd om brons al je energie te geven.

3 likes