Olympische Zomerspelen 2024 (Deel 1)

Ik vind het echt goed dat ze het bij het kunstschaatsen hebben over de eerste openlijk non-binaire rijder bij de paren en over dat iedereen zichzelf moet kunnen zijn, maar wat irritant dat ze hen dan wel ‘hij/hem’ blijven noemen :unamused:

1 like

Curling is toch ook een bijzondere sport. Snap er vrij weinig van ook hahaha

1 like

Ja ik weet alleen dat je moet zorgen dat jouw stenen dichter bij het midden liggen dan die van de tegenstander, verder begrijp ik er ook niet veel van haha

Ik snap het wel steeds beter geloof ik haha, maar verbaas me er elke keer weer over hoe ongelofelijk technisch en tactisch de sport is! Lijkt me wel leuk om een keer te proberen trouwens!

1 like

Precies, eigenlijk net zoals bij boule of petanque. Alleen de stenen die dichterbij het midden liggen dan die van je tegenstander tellen mee. En de ander krijgt dus niks (want die heeft dan per definitie geen stenen dichterbij het midden dan diens tegenstander (jij dus)).

1 like

:open_mouth:

2 likes

Nou als je dat leest is het wel heel duidelijk dat ze daarin totaal geen kans maken. Een keer de tactiek door praten daar ga je het echt mee redden. Doe dan gewoon niet mee als je er toch totaal geen moeite voor wil doen.

5 likes

Ja, we moeten het morgen weer van de vrouwen hebben…

2 likes

Sowieso moeten ze zich eerst nog weten te plaatsen voor de finales en dan is het nog ieder voor zich (paren uit één land worden onderverdeeld in verschillende halve finales)

Net toch maar de wekker gezet om morgen om 8 uur te kunnen kijken.

4 likes

Het is niet eens op tv, wat een bullshit.

Stream het nu vanaf npo app
Kijkt er verder nog iemand?

Het is toch gewoon op npo1? Tenminste, mijn moeder en ik kijken het op de tv nu

2 likes

Ja, ik kijk ook vanuit m’n bed. Het is te vroeg voor mij :joy:

1 like

Ja ik kijk ook gewoon npo 1!

Huh, mijn tv doet raar dan🤣

Ik snap hier niets van!!!

2 likes

Wat een raar onderdeel ook hahaha

Mooi dat ze allemaal achter Bergsma blijven hangen, haha

3 likes

Je kan punten halen met tussensprints. Maar het gaat er vooral om hoe je finisht

1 like

haha zelfs die commentatoren lijken het niet helemaal te snappen, ben benieuwd verder!

1 like