Olympische Zomerspelen 2024 (Deel 1)

*Kajak (slalom K1) :canoe:
Martina Wegman wordt 7e in de finale (111.83)
Jessica Fox was de ultieme gouden medaillefavoriet maar kwam door een 4 seconde penalty niet verder dan plek 3. De Duitse Ricarda Funk wint het goud (105.50)

*Mountainbike (v) :mountain_biking_woman:
Anna Terpstra eindigt als 5e, Anne Tauber als 11e in de race. Zowel het goud, zilver als het brons gaan naar Zwitserland!

*Beachvolleybal (v) :volleyball: :beach_umbrella:
Sanne Keizer en Madelein Meppelink hebben verloren van het duo Xue/Wang (China). De kans op voortgang in het toernooi lijkt hiermee steeds kleiner te worden. Er staat nog 1 groepswedstrijd op het programma maar die moet gewonnen worden, tegen de nr 2 geplaatste Amerikanen.

*Handbal (v) :woman_playing_handball:
Nederland wint na een vrij gemakkelijke wedstrijd van Korea (43-36). Het begin ging gelijk op maar na het eerste kwart liepen de Nederlandse dames steeds verder uit en haalden zo de winst binnen. Ps ben denk ik verliefd op Estavana Polman doei

*Dressuur (landenfinale) – wedstrijd nog bezig :horse_racing:
Ronde 1:Marlies van Baalen haalt samen met haar paard Go Legend een score van 2342.5. Dat is na 1/3 rondes goed voor een 5e plek.

*Judo (-63kg v)
Juul Franssen verliest haar partij om brons van de Italiaanse Maria Centracchio.

*3x3 basketbal (m) – wedstrijd nog bezig :basketball_man:
De mannen zijn begonnen aan het laatste wedstrijd in de poulefase tegen Letland, Nederland speelt voor een ticket naar de halve finale. Nummer 1+2 in de poule gaan direct door en nummers 3-6 gaan naar de kwartfinale. 17-12 voor Letland

13 likes

Huh wat heeft dit voor nut? Die twee sporters komen toch zo dicht bij elkaar in de buurt dat de mat toch niet een risico is ofzo? Tussen wedstrijden door lijkt het me niet meer dan logisch.

Ik vind het zo jammer dat de vrouwen beachvolleyballers het niet goed doen.

1 like

Haha herkenbaar, al weet ik eigenlijk ook wel dat teamsporten niets voor mij is.
Ik zat al wel te kijken naar mountainbiken :laughing:

2 likes

Hebben de basketballers nou sowieso al een plek in de halve finale of moeten ze deze wedstrijd tegen Letland nog winnen?

1 like

Ze moeten deze winnen, anders gaan ze naar de kwartfinale ipv direct naar de halve finale.

Dressuur is nog niet zo heel spannend om naar te kijken. Ben bang dat het weer net buiten het podium wordt… Maar misschien maakt Edward Gal het nog goed straks.

“De 3x3-basketballers zijn als vierde geëindigd in de groepsfase en spelen in de tussenronde tegen de Russische ploeg om een plaats in de halve finales”. Meh

Ze zijn gewoon ook echt mega groot haha.

Ze hebben al wel gewonnen van de Russen. Dus ben wel matig optimistisch. De wedstrijd tegen de Letten ging vandaag namelijk niet zo goed en toen had Bekkering nog geen last van zijn middelvinger.

Waarom is dressuur eigenlijk een Olympische sport, kan iemand mij dat vertellen? Draait dressuur dus niet vooral om het aftrainen van een paard en komt er nog wat fysieks bij kijken?

Geen idee. Maar kan iets alleen Olympisch zijn als er iets heel erg fysieks bij komt kijken?
Bij handboogschieten of schieten hoeven ze ook geen mega-conditie te hebben.
Daarnaast moet je zeker goed getraind zijn om op deze manier paard te rijden.
Ik rij zelf nog heel af en toe en dan heb ik al een week lang spierpijn in m’n benen haha

3 likes

Haha oh ja oké dus je spant je benen de hele tijd aan ook? Ja en idd handboogschieten en schieten vind ik ook lastig te plaatsen

Niet alleen je benen, ook je rug en buikspieren doen flink mee. Meeste spierpijn zul je in je dijen hebben als je voor het eerst gaat rijden.

Om rechtop en zo stil mogelijk te kunnen blijven zitten heb je veel spieren nodig

1 like

Naast het trainen van je paard is dressuur ook lichamelijk voor de ruiter een sport. Je moet als ruiter ook de correcte spieren / bewegingen gebruiken, zonder ruiter doet het paard niet vanzelf de oefening.

3 likes

Haha heerlijk dat die tafeltennisser het batje van de tegenstander checkt. Zo zou ik denk ik ook zijn :eyes:

1 like

Hahaha ik las dit en ik las eerst “bandje”. Dus ik dacht ‘hoezo bandje, of het wel echt een official is?’ Toen herlas ik badje als gewoon Nederlands woord en dat gaf nog meer error (welk bad? zwembad?). Ik heb tafeltennisbadje gewoon nog nooit als woord geschreven zien staan denk ik :geek:

Same haha, maar het is ook een batje :wink:

Haha sorry ik had het eerst verkeerd getypt

Kijk, verklaart! Alsnog een weinig gelezen woord haha

2 likes