Olympische Zomerspelen 2024 (Deel 1)

Maaar we hebben goud :raised_hands:

2 likes

Lol Frankrijk ondanks de diskwalificatie alsnog zilver :joy: Die had dus net zo goed kunnen chillen vandaag

Heb net even naar het schoonspringen zitten kijken en Inge Jansen heeft zich geplaatst voor de finale op de 3m plank!

3 likes

Nu hopen op brons met judo!

Jaaa net op tijd op bed om te kijken! Zo spannend

Echt spannend dit inderdaad

Die mondkapjes van de mensen eromheen zijn vaker af dan op haha, lijkt me weinig nut hebben zo.

Ja joh, ze staan ook allemaal te roepen en te schreeuwen haha, heeft echt nul zin zo.

1 like

Hierna gaan ze toch naar huis dus misschien denken ze het maakt niet zoveel meer uit :joy:

Jezus wat pittig dit!

Ze zijn echt zo aan elkaar gewaagd! Denk dat vermoeidheid de doorslag gaat geven

Ik snap dat die judopakken bij de sport horen, maar het ziet er zooo oncomfortabel uit.

Ugh jammer

Jaa nice

1 like

Hoe werkt die puntentelling? Bij hoeveel punten wint 1 team?

Eindelijk weer een positieve associatie bij een NOS liveblog trouwens. Laatste keren dat ik dat zo bizar veel volgde waren capitool/Corona/whatever negatief nieuws.

1 like

Kan het nu nog 3-3 worden? Wat doen ze dan?

1 like

Wat stom eigenlijk, iemand van - 73kg die tegen iemand van - 60kg moet. Dat lijkt onbegonnen werk…

@Zelie dan loten ze (pc) welke gewichtsklasse nog een keer moet

1 like

Ja ik vind het ook stom dat dat dan de lichtste klasse is in de teamwedstrijd als er bij de gewone wedstrijden dus wel gewoon een klasse -60 is. Er is toch een reden dat judo veel gewichtsklassen kent, het is supermoeilijk om te winnen van iemand die een aantal kilo’s zwaarder is. Lijkt me onbegonnen werk inderdaad.

Edit: hij vecht er wel echt voor!

2 likes

Nou tot nu toe houdt hij zich nog goed staande! Knap hoor

3 likes