Olympische Zomerspelen 2024 (Deel 1)

Jaa handbal is lekker spannend!

1 like

Wat een gegil :rofl:

Echt jammer dat wij dit nooit deden met gym, volgens mij had ik handbal heel leuk gevonden.

2 likes

Ik was echt altijd heel slecht in gym. Maar ik vergeet nooit de keer dat wij handbal deden. Ik stond in het doel en was opeens heel, heel goed. Ik ben daarna nooit meer als laatste gekozen bij gym.

8 likes

Wij speelden wel veel handbal, maar hoe leuk het was hing eigenlijk af van hoe de competitiewedstrijden het weekend daarvoor gingen. Je ging natuurlijk niet in één team met iemand die je het weekend daarvoor nog kapot aan het knijpen was

Dit soort gedrag man. En je dan afmelden voor de troostfinale met je dubbelpartner.

5 likes

En @Sazie, mochten jullie echt zin hebben in een nieuwe sport: er is in mijn regio een vrij actieve senioren competitie en het is echt heel erg leuk! Verschillende leeftijden (25-60?) en niet alleen voor oud handbalsters, ik weet zeker dat je als nieuwe speler ook leuk ontvangen wordt. Ik ben twee jaar geleden (weer) gestart bij een team waar ik niemand kende en het is echt een aanrader. Misschien is er in jullie omgeving ook wel een leuk team!

2 likes

Maar echt, zo ontzettend kinderachtig

1 like

Ik was benieuwd hoe viking die was, sorry ik vind je meer IKEA dan viking.

9 likes

Dat was weer een dagje vol sport…
Morgen een iets rustigere dag maar alsnog volop sport op het programma

Voor de liefhebbers van het turnen: toestelfinales heren vloer & voltige, dames sprong & brug vanaf 10.00u

7 likes

Voor mijn gevoel komt NL zo vaak als vierde binnen deze OS haha

1 like

I blame de hele COVID-19 situatie. Weinig mogen, weinig samenzijn een tamelijk eenzame voorbereiding en geen Holland Heineken huis zal het toch wel lastiger maken om het uiterste eruit te persen.

Misschien doet iedereen het net ff wat minder :stuck_out_tongue:

1 like

Ik hoop zo dat Ranomi straks goud gaat halen

2 likes

Zin in finale schoonspringen zo, go Inge Jansen!

Edit Eurosport zendt haar sprongen live uit :slight_smile:

2 likes

Wauw Inge Jansen gewoon 5e geworden in de finale van het schoonspringen 3m! Wat knap!

4 likes

Net even het hockey teruggekeken van de mannen tegen Australië. Echt wel een veeeel betere wedstrijd voor de Nederlanders maar nadat het 2-2 stond na fulltime kwamen er shoot-offs en gewoon 3 gaan er niet in (of telde niet). Echt jammer!

1 like

Even een snelle recap tot nu toe:

*Zwemmen :swimming_woman:
Ranomi Kromowidjojo werd 4e op de 50 meter vrije slag en is mega tevreden met haar 4e plek. “gewoon knallen en dan is dit 't en dan is het gewoon goed zo”.
Thom de Boer werd 8ste in zijn finale 50 meter vrije slag.

*Hockey (m)
De mannen zijn uitgeschakeld na shoot-offs tegen Australië. De Europees kampioen gaat naar huis.

*Paardensport:
Merel Blom en Janneke Boonzaaijer zijn gediskwalificeerd tijdens het eventingtoernooi en mogen daardoor niet meer in actie komen op de laatste dag van het allround-onderdeel.

*Schoonspringen:
Inge Jansen wordt knap 5e in de finale van de 3-meterplank

*Waterpolo :man_playing_water_polo: (v) -
Nederland speelt de laatste poulewedstrijd tegen Canada. Nederland is al zeker van een plek in de kwartfinales. Nederland wint met 16-12

*Zeilen (Laser Radial)
Marit Bouwmeester heeft haar Olympische titel niet kunnen prolongeren, ze wordt uiteindelijk 6e in de medalrace en wint hiermee een bronzen plak :3rd_place_medal:

9 likes

De hockeymannen wel echt teleurstellend.

4 likes

Zo benieuwd naar de toestelfinales bij het turnen! Het wordt uitgezonden op Sporza (begint nu met vloer voor mannen)