Olympische Zomerspelen 2024 (Deel 1)

Ahww die Jade Carey, ik vind haar zo aandoenlijk of zo. En dan ook nog zo’n fout, arm meisje

Ja, zeg dat! Zo sneu

Ik vond het vooral boven verwachting dat Australië ze niet compleet heeft ingemaakt. De poulefase was zo slecht

2 likes

Echt zo sneu voor Jade jemig. Ik wilde wel dat Rebeca ging winnen, maar absoluut niet zo (Rebeca was ook matig).
Maar Yeo, wow!!

1 like

Die man is matig, maar Celine van Gerner is wel echt leuk!

3 likes

Hahaha dit is volgens mij best vaak zo. Bij vrouwensporten wordt er dan een goede vrouw als commentator bij gevraagd en dan een matige man erbij. Herbert/Roxane bij wielrennen, bijna alle vrouwelijke voetbalduiders en dit.

1 like

Ja nouja die man is een beetje een algemene commentator (niet turnen specifiek) en dan heb je Celine bij de vrouwen erbij en Axel Quist bij de mannen erbij.
Die man (ik weet even niet hoe hij heet) was tijdens het EK wel echt verschrikkelijk. Ik luister nu niet dus weet niet of hij nu aardiger is.

Bij de olympische spelen doen Axel en Celine het heel de tijd samen die man van het EK is er niet meer bij.

1 like

Oh ik heb net 1 minuutje geluisterd en herkende de stem van Axel niet. Beter!!

1 like

De mannelijke commentator van de NOS maakte bij het mannenturnen in ieder geval een paar fouten qua feitjes (de ene dag was Daiki Hashimoto 19 en nog high school student, de volgende dag was hij 17?!) dus zijn feitjes neem ik met een korrel zout, haha. Super slecht eigenlijk, hoe moeilijk is het om wikipedia even te openen :zipper_mouth_face:

1 like

Maar wie had dat nou gedacht, Skinner een zilveren medaille! Echt een leuk podium met Andrade, Skinner en Yeo.
Alleen voor Jade Carey wel echt hartverscheurend… :broken_heart:

Zo ik zou als die Spanjaard wel echt hard balen dat het zoooo nipt is

1 like

https://www.ad.nl/olympische-spelen/zwitser-moet-paard-laten-inslapen-na-zware-val-op-eventing~ae6b8eb4/

Oh nee…
Ik heb wel een stuk gezien maar de val niet, wat heftig

Die Spanjaard was sowieso veel beter :speak_no_evil:

1 like

Ik vind dit zo bizar he. Dit gebeurt dus vaker. We drijven die beesten tot het uiterste, waarbij ze dus zo ernstig gewond kunnen raken dat ze ingeslapen moeten worden? Echt, waarom doen we hier allemaal aan mee?

2 likes

Nou ik dacht van de week precies hetzelfde! Al die paardensport is toch niet meer van deze tijd zeg, helemaal niet op de Olympische Spelen.

2 likes

Nou ja je weet niet wat er precies is gebeurd. Ik begrijp nu dat hij niet is gevallen maar dat het paard toen hij het water uitkwam moeilijk op zijn benen kon staan, heel raar… paarden zijn aan hun benen al snel zo ernstig gewond dat ze moeten worden ingeslapen omdat de pijn te heftig is. Mijn paard maakte een verkeerde beweging tijdens het uit de wei halen en moest ook worden ingeslapen.

Maar goed, hiermee wil ik het niet goed praten ofzo. Ik vind zelf de cross country ook wel echt tegen het uiterste aan als je ziet wat de paarden (moeten) doen. Hier is dressuur, waar van de week een kleine discussie over was, echt niks bij. Dus ik zou het cross country onderdeel van de eventing er inderdaad wel uit halen.

4 likes

Nou ja, wat hier precies gebeurt is weet ik inderdaad niet, maar wel dat er vaker paarden ingeslapen moeten worden nadat ze door mensen tot het uiterste gedreven zijn.

Aaah ik kan het niet lezen zonder abo. Maar je hebt gelijk dat dit vaker gebeurt. Begin 2020 nog een ongeval waar amazone én paard het niet hebben gehaald…

Dus hoewel ik het misschien niet 100% met je eens ben qua dressuur, en ongelukken op topsportniveau natuurlijk kunnen gebeuren, ben ik het wel echt met je eens dat dit onderdeel eruit zou moeten worden gehaald.

2 likes

Wow ik vind dit echt heftig. Van mij mag sowieso echt elke vorm van paardrijden afgeschaft worden.