Nou ik dacht van de week precies hetzelfde! Al die paardensport is toch niet meer van deze tijd zeg, helemaal niet op de Olympische Spelen.
Nou ja je weet niet wat er precies is gebeurd. Ik begrijp nu dat hij niet is gevallen maar dat het paard toen hij het water uitkwam moeilijk op zijn benen kon staan, heel raar… paarden zijn aan hun benen al snel zo ernstig gewond dat ze moeten worden ingeslapen omdat de pijn te heftig is. Mijn paard maakte een verkeerde beweging tijdens het uit de wei halen en moest ook worden ingeslapen.
Maar goed, hiermee wil ik het niet goed praten ofzo. Ik vind zelf de cross country ook wel echt tegen het uiterste aan als je ziet wat de paarden (moeten) doen. Hier is dressuur, waar van de week een kleine discussie over was, echt niks bij. Dus ik zou het cross country onderdeel van de eventing er inderdaad wel uit halen.
Nou ja, wat hier precies gebeurt is weet ik inderdaad niet, maar wel dat er vaker paarden ingeslapen moeten worden nadat ze door mensen tot het uiterste gedreven zijn.
Aaah ik kan het niet lezen zonder abo. Maar je hebt gelijk dat dit vaker gebeurt. Begin 2020 nog een ongeval waar amazone én paard het niet hebben gehaald…
Dus hoewel ik het misschien niet 100% met je eens ben qua dressuur, en ongelukken op topsportniveau natuurlijk kunnen gebeuren, ben ik het wel echt met je eens dat dit onderdeel eruit zou moeten worden gehaald.
Wow ik vind dit echt heftig. Van mij mag sowieso echt elke vorm van paardrijden afgeschaft worden.
Leuker nieuws: Niek Kimmann is superpopulair in Japan? Hij wordt overspoeld met berichten
Deze start bij de horden, mijn god
Echt fascinerend wat er gebeurt! Hopelijk 4e keer wel goed
Die hoogspringer met bril. Ik vind het net een blinde man ofzo
Ik dacht te hebben begrepen dat het niet perse met populaireit te maken had maar met het ongeval met die official waar hij opgeklapt was. De ‘eer’ van de Japanners is zó groot dat iedereen individueel zich dan zo schuldig voelt en ze nu dus allemaal zo blij/opgelucht zijn dat hij toch goud heeft. (Wat hem misschien daardoor ook wel populair heeft gemaakt nu natuurlijk, maar volgens mij is dat hele gebeuren met die official dus de aanleiding.)
Op zoek naar z’n stok
Na zoveel turnen via de Belgische zender gekeken, dat ik nu vol spanning kijk of Nina Derwael goud pakt op brug
Aaah ik snapte het al niet echt. Wat een mooi concept maar ook wel heftig dat iedereen zich zo verantwoordelijk voelt voor een suffe fout van een persoon (die toevallig uit hetzelfde land komt).
Ik vind alle accessoires en kapsels bij de hordeloopsters ook echt leuk om te zien
Yes Visser! Top
Ben ook benieuwd! Switch tussen de Nederlandse en de Belgische zender, twee mooie sporten imo.
De Belgische commentatoren zijn er trouwens al helemaal zeker van haha en noemen Nina ‘het grootste ijskonijn’ terwijl de Russische na haar toch echt wel een puike oefening neerzette met die onstabiele brug
Ik heb op het puntje van de bank gezeten met de 100m en de hordelopen. Echt leuk om te zien
ahh mooi podium bij de brug met ongelijke leggers!
- Nina Derwael
- Anastasia Iliankova
- Sunisa Lee
Echt tbh allemaal bagger routines, ik had zo lang uitgekeken naar deze finale maar het was echt allemaal slecht. Maar alsnog heel mooi om te zien hoe Nina het goud veroverde!
Haha ja jemig wat een slechte finale. Als Seitz gewoon 0.1 hoger had gehad dan was ik iig nog blij geweest. Niemand had een goede oefening
Ik heb het gekeken via sporza, weet niet of je daar kunt terugspoelen. Als je discovery plus hebt, dan kun je het daar ook terugkijken