Vond vooral dat stukje mooi dat ie zegt dat hij helemaal kapot gaat en waarom hij dit zichzelf aandoet, maar toch gewoon van de sport houdt.
Weet iemand waarom je bij boksen bij de halve finale verzekerd bent van een medaille? Hoor dat nu al 2 keer over Fonteijn maar snap niet hoe het werkt.
Ik had gelezen dat allebei de halve finalisten een bronzen medaille krijgen. Hoe dat verder zit begrijp ik ook niet helemaal.
Oke ik was ook even aan het googlen geslagen, blijkbaar is het gevaarlijk om na een verloren pot direct weer te gaan vechten.
Ze doen bij het boksen niet aan ‘loser finales’ (oftewel om het brons). Elke sport doet het anders, bij judo zijn er ook altijd twee bronzen medailles (dus op de OS wordt er altijd meer brons uitgedeeld dat goud of zilver!)
He, maar Juul Franssen deed toch de troostfinale en greep toen naast brons, toch? Vind het maar een gek idee.
Tijd van Bol: Ze noteerde zelf een tijd van 49.14, het snelst van allemaal
The rule was introduced due to the short interval between the semi-final and the third-place match. The boxers did not get adequate time to recover, which risked their health.
Dit klinkt zo onlogisch voor mij. Ze kregen te kort tijd tussen de semi en de finale, dus dan maar helemaal geen troostfinale?? Waarom niet gewoon meer tijd tussen die wedstrijden?
Uit de herkansingsrondes komen twee winnaars en uit de halve finales twee verliezers => die spelen elk 1 wedstrijd. De winnaar uit elke partij heeft brons gewonnen. Vandaar dus 2 brons bij judo : )
Ik kwam vandaag dit filmpje tegen en het is best interessant maar wel erg amerikacentrisch, in de zin dat we in Nederland topsporters toch wel iets beter ondersteunen.
Kijkt er iemand toevallig het snelwandelen op Eurosport? Echt, love it. Net iemand die na 10 minuten al stil moest staan om z’n veters te strikken en net iemand die een sanitaire stop maakte tijdens de race want er zijn dus blijkbaar gewoon toiletten langs het parcours?
Het is is echt fantastisch. Je ziet ook nog wat van die Japanse stad en ze lopen zo hilarisch. Fantastische sport!
Hulde voor de schoonmakers die telkens helemaal achter in beeld, direct alle troep opruimen.
Ik zou als snelwandelaar echt geneigd zijn om hard te lopen naar de finish als ik nodig naar de wc zou moeten dan is het wel handig als er dixies o.i.d. naast het parcour staan.
Ja deze race is dus serieus 50 kilometer! Dus ergens niet gek dat je misschien echt even moet maar het idee om zo op camera al snelwandelend het toilet in te stormen vond ik wel hilarisch haha
Beter dan wat ik ooit gelezen heb over wielrenners die nodig moeten. ik bespaar je graag de details.
Dat sport klimmen (geen idee wat de nederlandse naam is Olympisch boulderen of zo?) ziet er ook wel tof uit.
Jeetje, wat een verwondingen
Sportklimmen inderdaad, dat bestaat uit drie onderdelen! Dit is het onderdeel speed waarbij ze zo snel mogelijk een vaste route moeten afleggen. Boulderen is klimmen zonder touw waarbij de routes echt puzzel kunnen zijn en per wedstrijd verschillen. En lead is klimmen met een touw zoals de meesten het wellicht kennen. Vandaag is de finale van de vrouwen. Heel leuk om te kijken want het gaat vrij snel en kan heel spannend zijn of ze een Boulder halen.
Wauwww wat goed van Lavreysen, zo spannend!