Olympische Zomerspelen 2024 (Deel 1)

Ah jammer, niets gezien hiervan live… Ziet er wel gezellig uit met dat dansje op het podium

Hij doet zo een Q&A op insta dus je zou het kunnen vragen :biggrin:

1 like

Holy shit wat een bizarre dag voor Nederland!!!:heart_eyes::heart_eyes:

2 likes

Ik ben in Londen geweest in 2012. Het is duur, maar het geld waard! Het is alleen erg lastig om aan kaartjes te komen, dus het is niet zo dat je automatisch meerdere sporten live kunt zien in een paar dagen. Wij zijn destijds bij twee wedstrijden live geweest (halve finale en finale dameshockey, dat was ook waar we het liefst heen wilden). De dag dat je kaarten hebt voor een wedstrijd mag je wel de hele dag op het olympisch terrein, wat qua sfeer echt leuk is. We zijn ook een paar keer in het Holland Heineken House geweest, onder andere toen Epke z’n legendarische goud won. Dat was ook heel leuk om mee te maken met allemaal andere sportfans samen. Ook al ben je dan niet echt bij die finale, het is een stuk leuker dan thuis op de bank haha.

4 likes

Wat een indrukwekkende prestatie van Sifan Hassan zeg. Vooral het grote verschil in de afstanden die ze liep. Moest zo lachen toen een interviewer haar hiernaar vroeg en ze zei “ja is stom, nee is niet slim”. Wat een heerlijk sympathieke vrouw

7 likes

Dit is ook wel leuk om te lezen. :slight_smile:
Belgische wiskundedocent die gek op breien is en op latere leeftijd maar is ging kijken wat ze kon m.b.t. marathons lopen.

19 likes

Haha wat een briljante vrouw (in het filmpje). Blijft maar ouwehoeren haha

1 like

Ik ben echt sad dat morgen alweer de laatste dag is!
Plus het baanwielrennen is midden in de nacht en ik ben weer bij m’n vriend haha dus dat wordt morgenvroeg terugkijken

3 likes

Ik twijfel of ik wakker wil blijven voor de marathon. Nou is 0:00 geen probleem maar vind na 2 uur slapen toch wel weer aan de late kant, want wil morgenochtend zelf ook sporten :sweat_smile:

NOS heeft wel kort wat uitgezonden, maar had idd wel wat uitgebreider gemogen.

Haar tweede marathon ooit, en direct als 28e eindigen op de spelen. Echt, wat een fantastisch verhaal, en een prachtige reactie

2 likes

Ik denk dat de marathon op de spelen ‘al’ de 4de was. Ze heeft haar geselecteerd op haar 2de marathon ooit. Ik denk ook dat ze pas begin dit jaar heeft gezegd: ik wil eens ne marathon lopen.
Speciale vrouw, die Mieke Gorissen. Een apart type, maar eentje waar ik naar op kijk.
Toen ze geselecteerd was voor de spelen is ze gewoon blijven verder werken als leerkracht middelbaar onderwijs. Want ja, het schooljaar was al zo ver gevorderd. Nu kon ze haar leerlingen toch niet in de steek laten. Lopen is gewoon een hobby.

2 likes

Heel pijnlijk, maar ik vrees dat dit vooral een eerlijk beeld geeft over hoe er in Vlaanderen in het algemeen wordt gepraat over zo’n onderwerpen. Tijdens de koffiepauze op mijn werk zou dit gesprek ook kunnen plaats vinden. Daar wordt ook consequent gesproken over ‘de vent’ van Nieuw Zeeland. (= vrouwelijke gewichthefster die op haar 35ste de transitie heeft gemaakt)

2 likes

Ik ben echt moeee maar ik wil de marathon af kijken

Kijkt iemand nog? Echt spannend!

1 like

Jaaa ik. Hoe dan ook super goed wat het ook wordt!

Ik heb niks met hardlopen maar dit is echt spannend

waaaauw wat een prestatie!!

Wauw wat knap!

Was nog even bang dat die nummer 3 'm dan voorbij zou gaan omdat ie 'm mee hielp haha