Olympische Zomerspelen 2024 (Deel 1)

Ja dus er wordt 7+25=32 minuten per dag aandacht besteed aan Paralympische sporters… Terwijl de tijdens de Spelen ik denk wel minstens 6 uur per dag líve analyses en uitzendingen waren?!

Dat idd. Ik ben echt in staat om een petitie te starten voor meer aandacht voor de paralympische spelen. Het is niet meer dan terecht dat ze evenveel aandacht horen te krijgen toch?

5 likes

Wel meer denk ik, ze begonnen de meeste dagen al rond twee uur 's nachts en gingen dan door tot ongeveer vier uur 's middags, dus op veel dagen zal het wel zo’n 14 uur geweest zijn. Een halfuurtje per dag voor de Paralympische Spelen is in vergelijking echt belachelijk weinig.

Wowww wat een tof en lekker uitgebreid overzicht, dankjewel!

2 likes

Ik geniet elke keer zo van die muziek bij de medailleceremonie :heart:

1 like

En zo veel beter dan de afschuwelijke muziek hiervoor (mijn mening, sorry…)
Wat leuk het apart gecomponeerd is, het was heel rustgevend, maar ook herkenbaar!

1 like

En vooral dat ‘er wordt dit jaar meer aandacht aan besteed’… Niet iets om trots te vermelden als je nog maar op 32 minuten per dag komt, NOS.

Edit: ik snap best dat ze niet aan die 14 uur per dag komen, maar een uur of 2 per dag is toch wel haalbaar zou je denken.

2 likes

Het zou wel niet haalbaar zijn, maar wat zou het geweldig zijn als de paralympische spelen gewoon tegelijkertijd werden gehouden.

2 likes

Ik zie ook nu dat ze de olympische vlam al gedoofd hebben? Dus dan is het helemaal alsof de paralympische spelen niet meer mee te tellen.
Lijkt me ook een heel goed idee om het gewoon tegelijkertijd te houden. Moet toch organisatie-technisch best te regelen zijn.

Of direct achter elkaar is financieel ook wel goedkoper. Dat ze de vlam aan elkaar doorgeven.

Tijdens de openingsceremonie van de Paralympische Spelen wordt de paralympische vlam ontstoken, het zijn in dat opzicht echt twee aparte evenementen. Of dat zo zou moeten zijn/blijven dat weet ik niet zo goed, maar daar is in ieder geval over nagedacht.

Mega tof overzicht, deze en allemaal afgelopen weken @punaise, held!

Vond het trouwens echt leuk in dit topic afgelopen weken, voelde soms toch alsof we samen keken. Ga jullie nog missen :inlove:

6 likes

Ah ok, dat klinkt logisch waarom de vlam nu gedoofd is. Niet dat ze het twee aparte evenementen maken, dat voelt niet meer van deze tijd.

1 like

Zouden de Paralympische sporten niet overschaduwd worden als het tegelijkertijd is?

1 like

Denk dat het logistiek ook niet te doen is, dan moet je het dorp ook veel groter maken enzo. Er zijn tijdens de OG al veel mensen tegelijk aanwezig, als de PG tegelijk zouden zijn dan zijn er nóg meer mensen tegelijkertijd.

Ik zit echt te genieten van de estafette mannen in de studio

2 likes

Ij studio Tokyo zeggen ze helemaal niks over de paralympische spelen. Zo jammer.

Dankje :blush: leuk om te lezen dat mensen het leuk vonden!
Ik heb er ook echt van genoten om toch nog een beetje met gelijkgestemden te kunnen “kijken” want in mijn eigen omgeving leefde het niet mega erg dus fijn om mijn enthousiasme hier kwijt te kunnen!

6 likes

Wie heeft nog meer last van het zwarte gat

• Ik

0 stemmers

1 like

Ik mis het gewoon :sob: Wat wordt onze volgende fixatie?

1 like