Olympische Zomerspelen 2024 (Deel 1)

Ik ook! En ik heb nu vrij dus had nu mooi de hele dag kunnen kijken maar ja…

Jaa! Moeten we ff Tour de France topic om laten bouwen haha

2 likes

Reddit vat mijn gevoel vandaag ook goed samen.

14 likes

Kijkt iemand naar de huldiging? Het is behoorlijk cringe

2 likes

Moet dit een feest voorstellen? Doet me denken aan een rouwdienst.

1 like

Zo zo zo ongemakkelijk!

1 like

Sorry maar Paul Blokhuis kan echt niet speechen

1 like

Snel naar Eurovision 2022 maar. :upside_down_face:

1 like

Nee, Paul, koninklijke onderscheidingen zijn GEEN medailles en al helemaal geen gouden medailles! :triumph:

Nou over 5 min huldiging op TV, nog even een staartje!

Ik vind dit alleen een beetje knullig qua opzet. Alsof je awkward naar voren wordt geroepen bij de diploma-uitreiking van de middelbare school en iemand wat van een blaadje afleest.

2 likes

Hahaha ja ik vond het ook net-niet

De paralympische spelen zijn geopend! Of ja de openingsceremonie is begonnen :blush:
Ik heb helaas geen vakantie meer dus het wordt lastig om uitgebreide updates te geven maar ik zal proberen regelmatig een klein verslagje te maken! Zo’n medailleklassement en prestatielijst komt er sowieso weer.
Hier mensen die het actief gaan volgen?

Zag dit wel net nog via de nos dus wellicht wordt er wel meer live uitgezonden dan in eerste instantie gedacht

10 likes

Ik probeer wel wat te volgen. Ken via via iemand die meedoet dus dat vind ik wel leuk

1 like

Ik heb net de openingsceremonie gekeken, ga deze week wel kijken, volgende week ben ik op vakantie, dus dan waarschijnlijk niet.

Deze man op Twitter is mijn held haha! Hierbij het overzicht van vannacht/morgen, met al meteen eventuele kansen op medailles bij het baanwielrennen en zwemmen.

8 likes

Het eerste goud is al binnen voor Nederland! :1st_place_medal:

21 likes

Yessss!

Sommige classificaties snap ik echt niks van (maar ik ben dan ook een leek haha) en er zal echt wel uitgebreid een analyse gemaakt zijn van alle sporters maar ik ben het zwemmen aan het kijken en in één race zwemt iemand met alle ledematen maar een verkorte arm (oid) maar ook iemand die een volledig been mist en dan denk ik van huh hoe kan dat ooit eerlijk zijn.
Of nu is er iemand die maar een arm heeft en geen benen, en anderen hebben al hun ledematen. Maar de S1 klasse wordt gedefineerd door “In deze klasse zwemmen sporters met een aanmerkelijke beperking in spierkracht of controle in benen, armen en handen. Sommigen hebben ook een beperkte rompfunctie, zoals bij tetraplegie. Deze beperkingen kunnen zijn ontstaat door polio of dwarslaesie. De zwemmers in deze klasse zijn rolstoelgebonden.” dus daar vallen natuurlijk meerdere variaties onder

1 like

Zilver :2nd_place_medal: voor Chantalle Zijderveld 50 vrij (S10)!

6 likes