Olympische Zomerspelen 2024 (Deel 1)

Zo zo zo ongemakkelijk!

1 like

Sorry maar Paul Blokhuis kan echt niet speechen

1 like

Snel naar Eurovision 2022 maar. :upside_down_face:

1 like

Nee, Paul, koninklijke onderscheidingen zijn GEEN medailles en al helemaal geen gouden medailles! :triumph:

Nou over 5 min huldiging op TV, nog even een staartje!

Ik vind dit alleen een beetje knullig qua opzet. Alsof je awkward naar voren wordt geroepen bij de diploma-uitreiking van de middelbare school en iemand wat van een blaadje afleest.

2 likes

Hahaha ja ik vond het ook net-niet

De paralympische spelen zijn geopend! Of ja de openingsceremonie is begonnen :blush:
Ik heb helaas geen vakantie meer dus het wordt lastig om uitgebreide updates te geven maar ik zal proberen regelmatig een klein verslagje te maken! Zo’n medailleklassement en prestatielijst komt er sowieso weer.
Hier mensen die het actief gaan volgen?

Zag dit wel net nog via de nos dus wellicht wordt er wel meer live uitgezonden dan in eerste instantie gedacht

10 likes

Ik probeer wel wat te volgen. Ken via via iemand die meedoet dus dat vind ik wel leuk

1 like

Ik heb net de openingsceremonie gekeken, ga deze week wel kijken, volgende week ben ik op vakantie, dus dan waarschijnlijk niet.

Deze man op Twitter is mijn held haha! Hierbij het overzicht van vannacht/morgen, met al meteen eventuele kansen op medailles bij het baanwielrennen en zwemmen.

8 likes

Het eerste goud is al binnen voor Nederland! :1st_place_medal:

21 likes

Yessss!

Sommige classificaties snap ik echt niks van (maar ik ben dan ook een leek haha) en er zal echt wel uitgebreid een analyse gemaakt zijn van alle sporters maar ik ben het zwemmen aan het kijken en in één race zwemt iemand met alle ledematen maar een verkorte arm (oid) maar ook iemand die een volledig been mist en dan denk ik van huh hoe kan dat ooit eerlijk zijn.
Of nu is er iemand die maar een arm heeft en geen benen, en anderen hebben al hun ledematen. Maar de S1 klasse wordt gedefineerd door “In deze klasse zwemmen sporters met een aanmerkelijke beperking in spierkracht of controle in benen, armen en handen. Sommigen hebben ook een beperkte rompfunctie, zoals bij tetraplegie. Deze beperkingen kunnen zijn ontstaat door polio of dwarslaesie. De zwemmers in deze klasse zijn rolstoelgebonden.” dus daar vallen natuurlijk meerdere variaties onder

1 like

Zilver :2nd_place_medal: voor Chantalle Zijderveld 50 vrij (S10)!

6 likes

Programma voor vannacht/morgen

4 likes

Jup, ze kijken vooral naar wat iemand niet kan met zijn beperking en op basis daarvan delen ze de klassen in. Nu is er de laatste jaren wel veel gedoe door omdat er veel gewisseld is. Sommige sporters die in 2016 nog goud pakten konden nu niet meer meedoen of zijn kansloos in hun nieuwe klasse. En dan heb je nog de atleten die verdacht worden van het faken van hun handicap…

S11 is wat dat betreft de makkelijkste klasse, die zijn gewoon allemaal blind. En bepaalde handicaps zitten vaak ook in dezelfde klasse, zo zitten de atleten met dwerggroei vaak in S6.

3 likes

.

Opnieuw goud bij het baanwielrennen! Deze keer voor Larissa Klassen (piloot Imke Brommer)
Vanaf 11.00u wordt er gestreden voor meer medailles in het zwembad, alle Nederlanders hebben zich geplaatst voor hun respectievelijke finales!

@V.Kirby zat nog eens te denken aan je berichtje, maar hoe kun je een handicap faken? Want juist bij blindheid zou ik denken dat je daar makkelijk kan doen alsof je minder ziet dan dat je daadwerkelijk ziet (al is het bij het zwemmen etc natuurlijk wel dat ze een donkere zwembril dragen) maar als je een geamputeerd onderbeen hebt, dan is daar toch vrij weinig aan te faken?

11 likes

Haha ik heb echt het idee alsof ik dit hele topic volspam maar goed.
De resultaten van de avond in het zwembad!
:1st_place_medal: Thomas Dorsman 400m vrij (S11)
:2nd_place_medal: Liesette Bruinsma 400m vrij (S11)
:1st_place_medal: Chantalle Zijderveld 100m school (SB9)
:2nd_place_medal: Lisa Kruger 100m school (SB9)

Thomas van Wanrooij - 5e in finale - 100 rug (S13)
Tim van Dieren - 4e in finale - 100 school (SB8)

13 likes

Wat ik ooit gelezen heb was had het te maken met spierspanning. Dus dat ze hun spieren minder aanspannen dan ze eigenlijk kunnen waardoor het slechter lijkt dan het is. Dus het zal niet bij alles kunnen.

En weer goud!