Olympische Zomerspelen 2024

Ja, ik heb er ook veel zin in. Volg eigenlijk alles wel. Maar ik hoop vooral dat Kiki Bertens het goed gaat doen, omdat ze na dit jaar stopt.

Meer mensen die het turnen ook buiten de Olympische Spelen om een beetje volgen? Wie denken jullie dat er in het vrouwenteam gaat komen?

4 likes

Ik volg het in Amerika wel een beetje (ook met de vlogs van Mykayla Skinner), daar is het ook nog spannend!

3 likes

yesss zin in. Ik vind schermen leuk om te volgen.

1 like

Ja zeker!
Ik verwacht dat het Nederlands team bestaat uit Lieke Wevers, Sanne Wevers, Naomi Visser en Elze Geurts (vooral Geurts zou wel echt vet vinden). Wat denk jij?

@Aile voor Amerika is het ook zo spannend, want de 3 grote namen zijn eigenlijk al wel bekend (Biles, Lee, Chiles - tenzij er nog grote dingen fout gaan tijdens trials) maar die 4e plek kan door zo veel turnsters ingenomen worden…
Als je 't interessant vindt, ik lees vaak op www.balancebeamsituation.com voor informatie!

3 likes

Jaa heel erg. Welk land doel je dan precies op? Voor NL denk ik indd ook Lieke, Sanne, Naomi en Elze, al hoop ik dat Eythora het nog haalt maar aangezien die nog geen harde landingen kan doen…

1 like

Ik kijk echt uit naar gewichtheffen. Sowieso omdat twee van mijn favoriete vrouwelijke gewichtheffers een ticket hebben en omdat voor het eerst in meer dan 50 jaar weer een Nederlander mee doet! Tenminste, het moet nog officieel bevestigd worden, maar Enzo Kuworge is junior wereldkampioen geworden, dus het kan eigenlijk niet misgaan.

3 likes

Oehh ik heb er zo’n zin in! Kijk altijd zo veel mogelijk. Hockey ga ik sowieso goed volgen en turnen ook (alleen de vrouwen)

1 like

Ik volg vooral het turnen, dressuur en springen (paarden) dus hopelijk kan ik daar veel van zien

Oh het valt bijna volledig in mijn vakantie, hoop dat ik toch nog wat mee kan krijgen! Ik heb vooral zin in skateboarden en BMX, ook heel benieuwd naar surfen en alle turn-achtige dingen vind ik ook leuk altijd

@YangBo ik bedoelde voor NL ja! En denk inderdaad ook hetzelfde als jullie haha!

Ben ook benieuwd of Vincent Wevers uiteindelijk toch mee mag.

In geen enkel scenario zie ik Skinner gaan eigenlijk, en denk dat niet ieder land haar zou willen hebben :joy:
Ik heb geen idee wie ze gaan sturen als 4e member, het maakt eigenlijk ook geen snars uit :woman_shrugging:t3: Als ze met z’n drieën zouden gaan dan zouden ze nog steeds wel winnen (helaas). Ik zou Wong sturen, maar dat is puur persoonlijke voorkeur.

2 likes

Een aantal van mijn club hebben zich gekwalificeerd, ben daar heel erg benieuwd naar, hun hoop ik wel in actie te zien.
En een marathon kijken is altijd leuk maar weet niet of ik er een wekker voor zet trouwens.

2 likes

Judo! Een vriendin van mij van vroeger doet mee (Sanne van Dijke) dus die heb ik sowieso altijd al gevolgd :blush:

Hier nog een fan van de turnsport! Voor het Nederlandse team ga ik nu voor 2x Wevers, Elze en Eythora/Naomi. Voor de US hoop ik op Biles, Chiles, Lee en Wong met Carey & McCusker als individuelen. Al is het voor beide landen ook nog even afwachten hoe de kwalificatiewedstrijden van aankomend weekend zullen gaan.

3 likes

Hier ook een eeeenorme fan van turnen! Volgens mij ben ik de enige die denkt dat Elze juist niet mee gaat naar de OS. 2 wedstrijden geleden moest zij haar nog bewijzen of zij wel goed genoeg was om mee te doen voor oranje selectie, “Oranje waardig”. En zij gaat eigenlijk nooit mee naar de grote toernooien, zoals EK’s en WK’s, lijkt mij dat vreemd / bijzonder dat ze haar dan direct naar de OS sturen (ook al is ze eerste geworden). Ook al vind ik dat ze het dik, maar dan ook echt dik verdiend. Ik vind altijd dat er zo’n vast kliekje naar de grote toernooien wordt gestuurd, zal vast wel weer sowieso Naomi, Eythora, Lieke en Sanne worden, mits de tweede plaatsing wel goed gaat bij alle meiden. Ik vind Nederlands turnen eigenlijk niet zo leuk, tijd voor een nieuwe bondscoach die de boel goed gaat aanpakken. Amerikaans turnen vind ik echt vet om te volgen. Ik hoop zo dat Mykayla wordt geselecteerd, maar acht de kans eigenlijk niet groot cq helemaal niet gezien ze best slordig is etc, ziet er soms niet uit :joy::stuck_out_tongue_closed_eyes:. Maar vind haar echt fantastisch haha

In haar training ziet het er ook wel redelijk uit af en toe, maar op wedstrijden is het echt verschrikkelijk :woman_shrugging:t3: Ja vooruit, haar sprong is best prima en best veel verbeterd. Tegenwoordig hechten ze allemaal veels te veel waarde aan moeilijkheid ipv uitvoering, en de jury helaas ook… En als MyKayla een makkelijke oefening doet zou het nog steeds slordig zijn ben ik bang. Maargoed ik vind het hele Amerikaanse team niet veel aan, ik ben hier voor China <3 (was ook al wel te zien aan de gebruikersnaam)

@Henrydekat Elze is 2x naar de Universiade geweest, dus ze is niet compleet een newbie voor grote toernooien opzich.

2 likes

Vind ik persoonlijk toch anders dan WK’s, EK’s en de OS! Ben echt benieuwd wie geselecteerd gaat worden. Ah ja China, ook super leuk!

Nou ja ik denk inderdaad als Eythora healthy is, is het een kwestie van de namen zo invullen (ben 't eens met je kliekjes opmerking hoor haha). Ik kan me alleen echt niet voorstellen dat ze zaterdag al gewoon weer meerkamp zal doen, als ze vorige week nog niet eens kon landen

1 like

Ik zag dat haar enkels ingetapet werden (insta) dus denk dat ze morgen wel meedoet. Ben benieuwd!!