Olympische Zomerspelen 2024

Ja! Begint 15.30 en is te volgen via eyecons.com (wel even een account aanmaken). Is het 2e en tevens laatste kwalificatiemoment voor het damesteam

1 like

Mocht je het met beeld erbij willen zien: https://youtu.be/Zz_oj-Je_rI

Ze nemen wel de resultaten van 2 dagen dus zondag telt ook net zo zwaar mee. Maar zeker een top dag voor Skinner!

3 likes

Ja wat een nachtmerrie :sob: Maargoed zondag kan het nog alle kanten op gaan, dus fingers crossed.

In China is het echt onmogelijk om een team te kiezen. Bijv een turnster die eigenlijk nul kans had om te gaan werd bij Nats ineens 2e en ze won de laatste internal test. Maar nog steeds maakt ze eigenlijk geen kans :joy: Ou Yushan had wel een 15.633 op balk!

2 likes

Er is nu okt voor beachvolleybal. Spannend!!

Ik ben nu ook turnen aan het kijken

1 like

Wauw dat was echt een dramatische wedstrijdā€¦

Hhaha ja vooral een hoop vallen. Fijn om Eythora weer terug te zien! Zoals ik het bekijk gaat ze sowieso mee naar Tokio. Mijn team nu zou zijn Lieke, Sanne, Eythora, Vera denk ikā€¦

Ben echt zo benieuwd hoe ze t op de OS gaan doen.:joy:

1 like

Ik vind het eeeeecht lastig. Ik denk Lieke, Naomi, Eythora en Sanne.
Zou het raar vinden als Naomi niet mee gaat als ze twee keer in de top 3 is geƫindigd. Ben zo benieuwd, vanmiddag wordt het bekend gemaakt. Ik denk dat Sanne haar plek het meest onzeker is (ook al is ze olympisch kampioen).

De vrouwen van het beachvolleybal hebben een ticket en de mannen niet.
Nu moeten de vrouwen onderling nog een wedstrijd spelen waarbij bepaald word wie echt naar Tokyo mag.

Hoe selecteren ze eigenlijk teams in China?

1 like

Op basis van Nationals in mei hebben ze een selectie van 14 personen gemaakt en met die personen hebben ze twee internal tests. En ze baseren het dan op die drie wedstrijden zegmaar. De laatste test is volgende week. Voor de mannen hetzelfde.

1 like

Sanne, Lieke, Eythora, Vera! Naomi en Elze reserves. Wow. Die zag ik niet aankomen.
Ik dacht trouwens ook dat ze het morgen pas bekend zouden maken.

1 like

Ik ben een beetje boos dat Elze niet mee mag :rage: Hoop echt dat de 6/7 personen teams weer terug komen, dat is zoveel leuker.

Nu vannacht nog de Amerikaanse trials kijken :sleeping:

Ja echt he. Volgende quad gaan ze gelukkig weer terug naar 5, maar dat vind ik ook te weinig. 6/7 zal nooit meer gebeuren ivm geld.

Echt waardeloos! Ik geniet ook van de reacties die onder de posts van de KNGU worden geplaatst :joy::joy:.

Team:

Simone Biles

Sunisa Lee

Jordan Chiles

Grace McCallum

+1: Jade Carey

+1: MyKayla Skinner

Alternates: Kayla DiCello, Emma Malabuyo, Leanne Wong, Kara Eaker

Ik zie online best veel commentaar op dit team, maar ik ben het er wel mee eens denk ik!
Blij voor MyKayla dat ze alsnog naar de olympische spelen mag i.p.v. als alternate en zij heeft individueel ook meer kans op een medaille dan Grace. Wel jammer voor Riley dat ze geblesseerd is geraakt, anders had ik haar de individuele plek wel heel erg gegund, maar met maar 1 toestel en een val wordt het wel lastig

2 likes

Ik ben echt net 3 seconde klaar met het kijken naar de wedstrijd en ik zit al minstens 'n minuut lang verbaast voor me uit te staren. Ik snap er echt geen flikkkkker van. Het team vind ik allemaal best, leuk voor Grace dat ze toch meemag.
Maar wie heeft het in zā€™n hoofd gehaald om Skinner mee te nemen voor die +1??? Want ze gaat gewoon 2 per countried worden uit de VT final dus waarom? Neem dan McCusker mee die in elk geval nog kans had op een finale/medaille?

1 like

Ja ik snap hier ook echt geen ene drol van. Als Skinner mee ging dan had ze in het team moeten zitten, niet los. Maargoed, heel blij dat ze niet in het team zit in ieder geval, en ik hoop dat ze met haar uitvoering ook afgemaakt wordt.

Suni was gisteren gewoon eerste!! Als dit nou ook eventjes in Tokyo gebeurt :innocent:

2 likes