Oma opmerkingen

Haha maar verder was er vroeger niemand racistisch hoor oma :stuck_out_tongue:

6 likes

Als wij bij oma waren gingen we altijd jokeren. Mijn neefje hielp mijn oma en de rest speelde voor zich. Toen kocht mijn oma een boer van de stapel en vroeg mn neefje waarom ze dat nou weer deed ‘ja gewoon, hij zag er zo leuk uit’.

En ze stemde altijd cda want of je nu door de hond of door de kat gebeten wordt, gebeten word je toch.

Verder vond ze alles best, op een bruiloft van dr kleinkind zat zij aan de tafel waar mensen naast de joints zaten te draaien en anderen flink aan het bier waren en ze genoot gewoon. Zo heerlijk hoe zij alles en iedereen (voor mijn gevoel) in hun waarde liet.

Ooh en de oma van mn vriend vertelde dat ze altijd moest oppassen bij een gezin en dat ze dat huis zo eng vond want ze dacht steeds van alles te horen, dat was niet zo vreemd want na de oorlog bleek het huis volgezeten te hebben met joden, zij was slechts de dekmantel :’)

14 likes

Hahahahahaha hoe komt ze hier ook aan?!

1 like

Ehm daar wil ik ook een foto van zien

Jezus je oma had wel een fascinatie voor de fallus hahahahah

7 likes

Haha awh klinkt als de beste oma :takingbow:

Ik ga echt stuk om dit topic :joy::joy:.

Ik dacht dat ik zelf geen leuke had maar komt er toch een boven. We zaten met kerst aan tafel bij mijn hele nette familie. Iedereen is daar zo netjes altijd en mijn oma was ook best gereserveerd ofzo. Mijn tante is een verhaal aan het vertellen zegt ze: “ja, weet je wat het is…”. Zegt mijn oma keihard: “SPERMA IS DIKKER DAN PIS!!” Iedereen zat echt zo in shock van huh? :no_mouth::joy:

45 likes

Habaha dat ding is echt reusachtig xD

3 likes

Hahaha toen ik je verhaal las dacht ik echt aan een mini piemel, deze foto is echt… Ik heb er geen woorden voor. Wat een leuke oma!

3 likes

Ik ging vorige week bij mijn oma koffie drinken. Zegt ze midden in een ander gesprek ‘vind je dat zelf eigenlijk niet erg, dat je zo mollig bent? Ik dacht dat je juist ging afvallen’

Side note: ik heb haar twee weken geleden gezegd dat ik op mijn eten ging letten en vanaf september weer ga sporten. Volgensmij had ze verwacht dat ik in 2 weken tijd al 20 kilo zou zijn afgevallen :joy:

8 likes
  • Op m’n wc-deur kloppen met ‘het weerbericht komt nu op tv, moet je ook niet kijken???’ nadat ik al 80x verteld heb dat ik dat op mijn telefoon bekijk.
  • ‘Als ze mijn e-mail weten, kunnen ze dan niet bij mijn bankrekening komen?’
  • Over een prima, niet-strakke rok die net boven de knieën valt: ‘waarom heb jij een minirok aan?’
  • ‘Moet je weer zo veel huiswerk maken van school?’, over de uni. Het gaat me niet zozeer om de woordkeuze, maar om wat er verder in de formulering schuilt. De universiteit wordt als een soort middelbare school gezien waar ik naartoe ‘moet’.
  • In het verlengde daarvan: ‘je kunt maar het beste je hele leven in de supermarkt werken, daar verdien je het meeste. Anders moet je zo veel boeken lezen’ :confused:
  • En inderdaad veel over het uiterlijk: ‘wat heb jij een rooie kop’, ‘je hebt puisten’, ‘Fien is graatmager en vel over been geworden’ (Fien is in werkelijkheid een kilootje of 2 afgevallen), ‘goh, jij bent wel echt afgevallen/aangekomen’
8 likes

Maar… daarom worden ze toch ook juist hier geplaatst? Neem aan dat niemand het hier plaatst omdat ze er trots op zijn.

6 likes

Haha zo herkenbaar die oma opmerkingen…
Mijn oma vind het altijd leuk om te zeggen dat ik een bolle toet heb gekregen, bedankt oma… ik ben bezig om wat gewicht te verliezen

Toen mijn zus net zwanger was zei ze geen gefeliciteerd maar begon ze gelijk over dat ze nog niet samen zijn getrouwd :hushed:

Toen Titanic uit kwam was Mn oma er heilig van overtuigd dat ze de naam hadden verandert want in haar tijd heette de boot tietannik…
Jep… prima oma ze hebben de naam verandert.

Ze belde me ook een keer met de vraag wat een bommel-ding was.
Vroeg hoe ze er aan kwam. Bleek in de krant te staan ik kijken bedoelde ze bom-melding…

Jingle Bells - sjingelo Bells

Ron brandsteder - Ron brandsteker

Etc etc

27 likes

Nou, mijn oma kan er ook wat van!

Ik heb onlangs mijn kruisband afgescheurd en paar maanden daarvoor mijn meniscus. Mijn oma kwam vlak na mijn kruisband operatie bij me op bezoek en we waren aan het praten over het herstel, met name de fysio.

Ze vroeg me waarom ik 3x in de week fysio kreeg en ik legde haar uit dat je eigenlijk als het ware opnieuw moest leren om goed te lopen.

Toen zei ze: Ja, want je loopt natuurlijk al wat moeilijk…

Dus ik dacht dat ze bedoelde na mijn meniscusscheur van paar maanden eerder, maar toen kwam het:

…Al vanaf je tweede ofzo!!!

WTF oma! Dus je zegt me dat ik al 30 jaar niet normaal kan lopen!!! Thanks! En ik maar denken dat ik heel normaal was haha, maar nu blijkt dat ik al 30 jaar letterlijk voor lul ‘loop’.

En dit is maar een voorbeeldje haha. Ergste is dat ze het wel goed bedoeld zucht

Zo naar haar verjaardag dus ben benieuwd wat de dag vandaag weer brengt :stuck_out_tongue:

14 likes

Ja dat snap ik maar mijn oma woonde vroeger altijd in een heel klein dorpje. Ze had geen auto, zorgde voor de kinderen en kwam eigenlijk nooit buiten. Toen ze naar een rusthuis moest verhuizen ging ze naar een ‘stad’ en dat was de eerste keer dat ze iemand zag met een andere huidskleur. Ze was toen 85 en had dat enkel nog maar op de televisie gezien zei ze. Ik vrees dat dat echt een beetje de tijd van toen was helaas

Ja dat heeft mijn oma ook. Mijn broer heeft een vriend die hij nog kent van de basisschool en die is donker. Als mijn oma hem bedoelde had ze het ook over dat zwartje. Niet slecht bedoeld maar gewoon onwetendheid. Wel gezegd natuurljk dat dat nu echt niet meer kan :expressionless:

1 like

Toen ik een jaar of negen oid was moest ik mijn oma uitleggen dat ze echt niet ‘moriaantje zo zwart als roet’ kon zingen. Op straat ook nog. Waar ze verbaasd op reageerde dat het toch zo’n lief liedje was. Ik was echt geschokt. Ze is echt heel lief en ook niet racistisch, maar hier had ze nog nooit over nagedacht (kinderliedje uit haar eigen jeugd).

1 like

Omg zo zat ik een keer achter de kassa op mijn 16e ofzo, natuurlijk onder de puberpuisten en toen kwam er ook een of andere oude opa man op me af die zei “ik heb wel iets voor jou probleem” (wees naar mijn huid). Ik zo “uhm, sorry?”. “Ja die bulten, die heb ik ook gehad, moet je een zalfje halen bij de apotheek”. Kon wel door de grond zakken!

4 likes

Mijn oma werd in 2011, een paar maanden voor ze overleed toen ze 90 was, plotseling heel dement en was ervan overtuigd dat Gaddafi (die destijds altijd op televisie te zien was) haar om de hand van haar verpleegster had gevraagd. Dan zaten we met z’n allen aan tafel en was ze redelijk helder, tot ze plotseling zei “Ja die Gaddafi, dat is echt geen goede man voor Liubovi hoor, echt niet, hij wilde me een vliegtuig geven maar ik stem daar niet mee in!!!”.

23 likes

Mijn andere oma kwam ook uit een heel klein dorp, waar eigenlijk niemand woonde die niet blank was. Ze zag het dan inderdaad op tv. Toen mijn oma in het ziekenhuis lag had ze bloed gekregen maar ze wist niet van wie. Dus ze zat hele tijd haar handen te checken of die misschien donkerder werden en ze dacht dat ze dan een afro-kapsel zou krijgen. Pure onwetendheid. Wel heel erg natuurlijk maar mijn oma komt echt uit zo’n tijd dat toen mijn tante op haar 17e zwanger werd zij moest trouwen. “Wat zou het dorp anders wel niet hebben gedacht van de familie?” Ze kende gewoon niets anders

6 likes