Oma opmerkingen

Omdat het in het ongemakkelijke momententopic al even over oma’s en hun beledigingen ging, hier een topic!

Mijn oma zegt in plaats van hoi altijd “gij bent ok dik geworden ist nie?”

Verder heeft ze zoveel interesse in me dat ze geen idee heeft hoe je mijn naam schrijft en zo moeilijk is mijn naam niet. Ook vroeg ze eens hoe het met mijn stage op de basisschool ging. Ik liep toen nog geen stage en daarnaast doe ik iets heel anders dan de pabo

Brand los allen :grimacing:

8 likes

Oh ik zou hier echt duizenden posts kunnen plaatsen op basis van alle dingen die ik heb gehoord toen ik in de bejaardenzorg werkte maar alleen deze schiet me zo gauw te binnen:
Ik liep langs 2 oude vrouwtjes waarvan eentje een heel verhaal zat te houden over een of ander beeldje dat ze had gekregen. “Ja het is zo’n beeldje met twee van die kussende poppetjes weet je wel?” “Nee” “Van die Delfts blauwe poppetjes?” “Nee” “Zo’n oudhollands beeldje! Wacht! Ik pak het wel even dan kun je het zien!” “… Ik ben blind Marie”.

47 likes

Toen ik laatst op bezoek ging:

“zo je hebt een aardige onderkin”

Toen mijn zus (32) laatst ging vertellen dat ze zwanger is:

“dat werd tijd ook”

love oma!!

10 likes

Mijn oma is een superlieve vrouw, ze zal nooit bewust iets naars over of tegen mensen zeggen, maar ze komt gewoon wel echt uit een andere tijd. Zo heeft ze bijvoorbeeld totaal geen idee dat het niet oké is om mensen ‘zwartjes’ te noemen.

7 likes

M’n opa (mag dit ook?:tongue:) was op bezoek en wilde een souvenir van de stad. Toen hij eindelijk z’n magneetje had gevonden, zag die dat er vingerafdrukken op zaten. Zegt die ineens “oh daar heeft vast een zwarte aangezeten!” Gelukkig zei die erna “oh dat was wel racistisch van me” maar ik was heel blij dat hij een andere taal spreekt

4 likes

Mijn oma was op het einde van haar leven heel dement. Helaas ook valer agressief richting mijn opa. Gelukkig nooit richting mij. Ook schold ze meestal een bepaalde vrouw uit op haar afdeling. Maar daarnaast ‘speelden’ die twee ook vaker spelletjes samen. Ik zat eens bij mijn oma toen ze aan het ‘dammen’ was met die mevrouw; slaat oma ineens het kunstgebit uit die vrouws mond? En toen kregen ze beiden een time-out en na 15 minuten was alles weer koek en ei. Lekker verder dammen.

77 likes

Oma van mijn vriend: ze vraagt wanneer we eindelijk een kind krijgen. Ik zeg: moeten we niet eerst trouwen dan? ( zoals t ‘heurt’).
Zij: nee, daar heb ik geen tijd voor, eerst kinderen.
Jeez, hold your horses oma

44 likes

Mijn oma toen ik vertelde dat ik een goede vriendin heb die Marokkaanse is: Is ze wel eerlijk dan? Goede vraag oma, zal het eens navragen :roll_eyes:

6 likes

Ik heb ooit eens stage gelopen bij een huisarts en toen zei een oudere man tijdens het spreekuur “ Tja kind als je oud begint te worden wordt alles stijf, behalve wat stijf moet worden “ :joy:

29 likes

Ik had een super nare opa die ik zelden zag en een schat van een opa. Op de begrafenis van mn lieve opa geeft de gemene opa me een geforceerde knuffel met de mededeling: Wees er maar blij mee want dit is de enige knuffel die je nu nog van een opa kan krijgen * insert smiechterige, duivelse lach *.

Uuuughghgh.

4 likes

:open_mouth::open_mouth::open_mouth:

Zo gemeen!!

Je had echt iets kuts moeten lullen over de erfenis die je dan van de gemene opa zou krjjgen (maar dat kan eigenlijk ook niet)

1 like

Een keer hadden mijn opa en ik het over libelles. Hij noemt die blijkbaar helikopters. :joy:

Opeens begon hij te lullen
“Ja laatst hadden we zon groot ding in dit glazen hok nou dat was echt niet normaal. En opeens ramt die volop met zijn muil tegen het raam aan, zo van BAM! Hoppa! Weet je wat het toen was, Gast?”

ik heb werkelijk waar geen flauw idee

“EEN TRAUMAHELIKOPTER!”

Ik ging kapot van het lachen, dat taalgebruik van hem is geweldig

32 likes

Mijn oma is super Amsterdams en heeft naast een jordanees accent ook geen blad voor de mond. Zo liepen we laatst op de markt, komt er een wat ouder lesbisch stel langslopen. Tikt ze me aan, en schreeuwt ze zowat: “KIJK 2 OUWE POTTEN!!!”. Ik schaamde me kapot…

16 likes

Mijn opa had alzheimer en zei echt hele grappige dingen. Hij heeft twee maanden op een gesloten afdeling gewoond en er was daar 1 mevrouw die eigenlijk de hele dag met haar ogen gesloten in bed lag. Soms stond dat bed dan in de algemene huiskamer. Mijn opa zei dan de hele tijd ‘KARL WE GAAN, WE ZITTEN HIER IN HET MORTUARIUM’ of ‘wat doet dat lijk hier’

59 likes

Mijn oma was een egoïstisch mokkel.

Ik werd 7 ofzo en ik vond het toen nog leuk dat oma kwam. Ik was boven met mn nieuwe super Nintendo aan het spelen toen ik der hoorde.
Ik rende naar beneden en zag der al zitten in haar stoel met haar dikke lijfje.
Ik moest bij haar komen en een kus geven.
Daarna zei ze ;
Gefeliciteerd met je verjaardag. Gaf me een envelop en duwde me daarna weg.
Mijn moment was voorbij en daarna draaide alles om haar! Ze was zo zielig want er waren twee vriendinnen overleden … happy bday to me

4 likes

en deze van mijn werk… kan er nog steeds om lachen

Bewoners zaten in de algemene ruimte om brood te eten. Een mevrouw had bezoek gehad van haar zus en die zus kwam afscheid nemen. Maar die zus van die mevrouw ziet er best wel apart uit (mager gezicht, heel zwaar opgemaakt lijkt een dragqueen). Nou goed die zus is weg, zegt een van mijn favoriete bewoonsters ‘HEB JE OOIT ZO’N LELIJKE VROUW GEZIEN???’ Tegen die vrouw wiens zus het was

28 likes

Pareltje van mijn werk:

We hebben een cliënt die de oorlog heeft meegemaakt. Verder zo dement als een doperwt maar altijd vrolijk.

Zitten we te eten met zijn allen, zie ik hem een vork vol prikken, blijft half in de lucht hangen, zijn hoofd komt omhoog en hij kijkt me aan.
Cliënt: eey, zijn we al bevrijd van de Duitsers?
Ik: ja, al een jaar of 70.
Cliënt: mooi, vuile rotmoffen.
En hij eet weer rustig verder.
Je kon me opvegen zo random was zijn vraag :joy:

72 likes

Jaaaaa lachen dit topic.

Mijn omatje kan er ook wat van, ze is 86 en nog heel fit.

  • Ze begint al vroeg in het jaar met de zwarte piet discussie. Zwarte piet is niet racistisch want vroeger was niemand racistisch (?). Onzinnig geneuzel vindt ze het.
  • ‘Goh je bent echt dik geworden. Ik ben zelf niet zo dik want ik eet maar weinig he’.
  • Geeft geen cadeaus voor verjaardagen want: die kinderen worden teveel verwend en zijn niet meer dankbaar. Daarom geeft ze geld voor in de spaarpot.
  • Oh vergeet ik bijna dit pareltje. Ik ben vrij blank van huidskleur, mijn oma ook. Veel familieleden worden aardig bruin maar oma zegt dan dat onze huidskleur mooier is want vroeger was een blanke huidskleur een teken van rijkdom en ‘blank was superieur’. Echt mijn hoofd toen ze dit zei…???

Mijn oma heeft echt geen filter op haar uitspraken. Helaas merk ik aan mezelf dat ik dit ook vaak niet heb, dus dat belooft wat voor wanneer ik een omatje ben!

5 likes

@anon39978576
Ik las die quote van je oma echt met de stem van Timon van Pumbaa door hoe je het geschreven hebt hahahaha

2 likes

Dit is Mn favoriete forumverhaal ooit. Nog beter dan Jodenwijk, het konijn dat op Dan van Gossip Girl leek en diegene die in een gesloten Lidl wandelde.

8 likes