Omatopic (Deel 1)

Dit is waar ik van het weekend aan heb gewerkt! Had even geen zin meer in mijn huidige project dus die even aan de kant gegooid (Voor het eerst dat ik dat doe) omdat ik geen zin had om met tegen zin te gaan werken.

Patroon is van: https://www.etsy.com/nl/listing/723183230/pdf-pattern-spooky-halloween-spooky

Omdat ik met een zwarte stof heb gewerkt (van Irisborduurt, in een Rico ring blijft haar stof het strakst) heb ik in plaats van de vleermuizen zwart te maken, paars gekozen. steekt wel leuk af! Al zeg ik het zelf :joy:

33 likes

@Clancy @jahoor er staan best wat herkenbare dingen op dus ivm de privacy van mn familieleden (en mezelf haha) kan ik ze helaas niet online zetten, maar ik pm jullie even! :blush:

2 likes

De laatste keer dat ik geborduurd heb was met handwerkles, dus dat is al even geleden. Is zo’n Vevaco borduurkussen-pakket te doen voor iemand die nagenoeg beginner is?

Ja dat is juist heel goed om mee te beginnen! Het patroon is al voorbedrukt en het stramien heeft grote gaten, borduurt daardoor makkelijk.

2 likes

Dank voor het laatste zetje dat ik nodig had! :heart:
Nu nog een leuk patroon uitzoeken. Iets met bloemetjes lijkt me leuk.

1 like

Ja doen, leuk! Ik vind deze erg leuk: https://irisborduurt.nl/product/vervaco-borduurpakket-kussen-klimrozen/

Zou m zelf wel willen bestellen maar helaas niet op voorraad.

1 like

Ohhhh die is echt beeldschoon! :heart_eyes:

1 like

Ik herinnerde me na het gedoe met dat ik ‘s avonds te weinig licht had om fijn te borduren, dat ik nog zo’n lampje in de kast had staan. Werkt als een trein! De hele stang is buigbaar waardoor je hem precies kan positioneren zoals je wil. Dit specifieke model is van IKEA en niet meer te koop, maar er zijn vast vergelijkbare modellen te vinden.

image

5 likes

haha shieeet ik heb net zn daglicht lamp gehaald bij de Laidl. Overigens net binnen ook. ben heel benieuwd. ik zat ook al met het licht te etteren en een bureaulamp en dan nog niet alles helder hebben.

2 likes

@Clancy heb je de IKEA dozen inmiddels in gebruik voor je garen? En zo ja, werkt het fijn of kan ik beter een DMC box kopen?

ik heb 1 Ikea doos waar ik al mijn action garen in heb gepropt. Voor mijn DMC garen heb ik alles netjes gewikkeld in dozen van DMC of de iets goedkopere van Iris. Ligt er denk ik aan hoe je het wilt opbergen wat voor jou werkt?

1 like

Ik ben wel van netjes en het is ook een deel van de hobby haha dus dan ga ik toch maar voor de DMC doos :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Precies! Geef je geen ongelijk. Even een foto gemaakt. Ik doe hier dus restjes in van kits en dan de action garen en rechts een dmc doos.

ik moet mijn laatste bulk garen nog steeds wikkelen en dan alles weer eens netjes op kleur nummer gaan zetten… irriteer me er aan dat ik niks kan vinden wanneer ik op kleur sorteer.

(En de kleuren die ik speciaal voor patronen heb gekocht moet ik ook nog eens specifiek gaan uitzoeken ind e dozen welke nog van toepassing zijn en een sheet bij gaan houden :sweat_smile: )

2 likes

Heerlijk om te zien! Bestel die van IKEA ook wel, voor alle losse dingen. Maar voor de bobbins is het wel mooier om die van DMC te hebben. hoeveel garen denk je dat je hebt? :yum: Ik word echt hebberig van al die kleurtjes enzo hahaha

1 like

Pfoeee eerlijk? Te veel. Heb er veel in bulk gekocht via marktplaats. Denk dat ik 3-4 bakken vol met kleuren heb en dan 2 dozen welke ik gebruik om rijen te maken voor kleuren op patronen.

Als je de doosjes van dmc echt gaat halen, dan zou ik er wel extra bobbins bij bestellen. Bij die van dmc zitten 50 wikkel kaartjes, bij die goedkopere van iris zitten er volgens mij 100. Heb nu zelf een systeem dat de oude kleurnummers op karton gaan en de goede kleuren op plastic wikkels. (Dan kan de kartonnen versie als die kleur op is weg)

1 like

Vond deze oude kleurtjes vandaag bij de kringloop :smiling_face_with_three_hearts:

13 likes

O yeaaaah dat is echt een lekker prijsje

1 like

Heb deze gisteren gekocht, hopelijk vandaag beginnen :smiling_face_with_three_hearts:

23 likes

leeeeuk! ik zag van die verkoper ook eentje met truien. echt love it. die kleuren ook <3
Drop je een foto als hij af is :smiley: ?

Ik ga overigens dit weekend mijn bakken aanpassen, alles op nummer sorteren inpv op kleur orteren. Oke roze komt nog steeds bij roze, maar dan wel op logische volgorde qua nummers. word helemaal leip met het zoeken naar de juiste kleuren voor patronen xD

Die is ook zo leuk ja! Twijfelde over die set van drie maar moet even rustig doen en mijn 3 projecten afmaken haha. Zal een foto maken!

Oh leuk! Ben heel benieuwd naar je indeling, garen p0rn :joy:

1 like