Dankje!
Weet niet of iemand op deze tip zit te wachten, maar ik had dus een digitaal borduurpatroon gekocht via etsy, maar heb geen printer. Dus toen dacht ik, ik neem het over vanaf het scherm van mijn ipad. Dat werkt niet fantastisch omdat het scherm meebeweegt als je met je hand over de stof/ het papier gaat.
Uiteinderlijk een oplossing gevonden om het scherm vast te zetten, zo fijn!
Ga naar de instellingen op je ipad > toegankelijkheid > begeleide toegang > inschakelen
Dan ga je naar de app/ het pdf patroon en klik je 3x op de home toets, dan kan je instellen dat het touchscreen (en ook andere knoppen indien gewenst) uitgeschakeld wordt totdat je weer 3x op de home toets klikt. Ik heb net een patroon overgenomen en het werkte echt supergoed omdat je ook meteen een lichtbak achter je patroon hebt.
En je kan inzoomen (en dan scherm vastzetten) op het patroon om het patroon op het juiste formaat van je borduurring te krijgen
Dit lijkt mij ook echt ideaal! Ben nu iedere keer aan het printen en opnieuw printen want juiste grootte. etc. Kan echt niet wachten tot ik mijn padje heb! (Moet nog even geduld hebben)
Ja echt onhandig! En dit is een stuk milieuvriendelijker, helaas beperkt tot de mensen met een ipad, maar misschien is er op andere apparaten een vergelijkbare oplossing?
Denk dat het wel moet lukken op de meeste tablets? Not sure to be honest. Plus het lijkt me ook echt super chill om de patroon instructies open te kunnen houden naast je inpv de hele tijd op de PC. (Niet dat ik het vaak open heb, maar soms is het wel fijn)
Haha ik doe dit met mijn laptopscherm
Ik ben begonnen aan mijn kerstproject (voor iedereen in mijn gezin + aanhang een borduurwerkje maken) en ben al zooo enthousiast. Heb net alle patronen getekend en printklaar gemaakt in illustrator en een overzicht gemaakt van welke stoffen en garen ik ga gebruiken. Ik ga proberen het ook geheim te houden voor mijn vriend, want hij krijgt er natuurlijk ook één, ik hoop dat dat lukt maar ik betwijfel het omdat hij heel veel bij mij thuis is en ik alles altijd lose laat slingeren. En ik wil zo graag met iemand die mijn familie ook kent er enthousiast over praten Ik zou de patronen ook wel hier willen plaatsen maar er staat teveel persoonlijke informatie op dus dat doe ik toch maar niet. Als iemand graag inspiratie wil voor een vergelijkbaar project wil ik ze natuurlijk altijd pm’en!
@Clancy ik heb geen ipad dus print patronen ook uit, ik gebruik illustrator om ze meteen op het juiste formaat te krijgen. Ik teken dan een cirkel ter grootte van de ring die ik wil gebruiken, en dan plak/maak ik het patroon daar in en kan je hem direct de juiste grootte maken.
Wat leuk!! Als ik het goed begrijp maak je zelf dus ook patronen?? Coool!
Dit klinkt echt superleuk! Zo lief dat je dat voor iedereen persoonlijk maakt.
Waar halen jullie je borduurringen?
Met welke stof borduren jullie het liefst, qua vrij borduren? Heb het idee dat ik best grote gaatjes trek, is gewoon katoen van Iris borduurt. Of heb ik dan een te grote naald?
Ik reageer op je berichtje van 2 weken geleden. Lukt het ondertussen al? Je moet starten door het draaduiteinde van het eerste lusje volledig door de stof te trekken. Dan blijft de rest als het goed is wel zitten.
Zeker opnieuw proberen, want punchneedlen is leuk
Ik ben flink aan t breien geweest de afgelopen weken. :’) Hieronder de projectjes die af zijn:
Ik wacht nu op een bestelling zodat ik mutsen voor de hele familie kan breien. En een Ravenclaw sjaal voor mezelf, want dat wil ik al jaren, dus dat ga ik nu gewoon doen.
De elwohehe (elbesee) ringen bij iris, daar werk ik vaak mee. Houd de stof stevig. De ringen om in af te maken en op te hangen koop ik per 6 of 5 via Amazon voor 15 euro ongv. Per pack. (Weet dat Amazon niet geliefd is hier but sorry not sorry. Per stuk verkoopt de naai winkel ze hier voor 7,50)
Heb nu een Rico plastic borduurring via iris borduurt en die houd haar stof echt super strak. Echt zo chill. Wil eigenlijk nog 1 maat groter maar ze zijn telkens uitverkocht
@DavidRose ik heb dat ook! Komt denk ik doordat de stof zo dun is? Of misschien toch de naald… ik gebruik altijd dezelfde naald
@Mees ja ik word ook helemaal enthousiast elke keer als ik ze zie haha. Hopelijk denk ik daar over een paar weken nog steeds zo over, het gaat best veel werk worden.
@Clancy ja ik maak ze zelf! Ik ben opgeleid als ontwerper, wel een totaal andere richting maar grafisch design leer je er ook. Daardoor kan ik best aardig digitaal tekenen en goed overweg met vormgeving programma’s. Een patroon is eigenlijk niet meer dan een simpele digitale tekening/compositie en zo kan ik het precies naar wens maken, ideaal. Ik koop ook gewoon patronen op Etsy overigens hoor, sommige zijn al zo perfect en ik vind de guides die erbij komen heel handig, om te zien hoe een digitaal patroon zich vertaalt naar een borduursteek.
Leeeeeeeuk!! Indd de patronen zien er eenvoudig uit, binnenkort wil ik zelf ook gaan proberen aan te leren tekenen zodat ik meer zelf kan maken! Mocht je nog tips hebben dan is dat welkom! (Ik ben een iter die amper kan schrijven met de hand, laat staan tekenen lol.)
Jaa tof, eigenlijk hoef je helemaal niet zo goed te kunnen tekenen (dat kan ik ook niet heel goed namelijk haha), ik maak vooral simpele lijnfiguren en een soort icoontjes die ik dan in een compositie in een rondje zet. Ik werk zelf met Adobe Illustrator, dat is het beste programma ervoor, maar het is wel betaald en het kost best wat tijd om goed onder de knie te krijgen. Er zijn wel heel veel youtube videos waarmee je het jezelf kan aanleren maar het duurt wel even voor je er echt goed mee overweg kan. Je kan ook googlen naar gratis en wat simpelere versies van Illustrator en daar mee beginnen
Ik ben atm aan het sparen voor een iPad pro, en daar wil ik procreate bij kopen. Dat is een tientje ongeveer. En dan heb je een basis programma. Als je dan meer brushes etc wilt dan betaal je daarvoor. Voor nu heb ik even twee teken boeken waar ik aan de slag wil en fysiek papier
Chille aan procreate is dat je dan kan tekenen en het programma dan z’n dupliceer optie heeft
Echt heel leuk idee voor de kerst. Ik ben wel benieuwd naar je patronen, wil je ze sturen naar mij? Wil op den duur ook wel zelf gaan ontwerpen, lijkt me heel tof.
of nog leuker, hier posten! Ben echt heel benieuwd.
DMC heeft ook hele leuke gratis kerst patronen.
En voor de liefhebbers van gebouwen om te maken, ze hebben vorige week nog allerlei gebouwen patronen gepost!