Ik heb het idee dat jij echt heel snel werkt. Wat je allemaal al gemaakt hebt!
haha ik heb zelf het idee dat ik juist wel wat sneller er door heen mag gaan, met alles wat ik nog heb liggen om te maken. Maar hier ben ik al even zoet mee, het bedenken, het tekenen (en daar 200 aanpassingen in maken) dan vervolgens het echte uitvoeren. En heb ook een aantal keer rijen chains er uit gehaald en opnieuw gedaan ( ). Ben hier mee begonnen, met tekenen tijdens de dino van @Axolotl . Die heb ik 11 oktober online gezet.
vorig weekend heb ik deze even aan de kant gegooid omdat ik er zo tegen aan zat te hikken door die chains. In die tijd heb ik die spooky gemaakt. En gisteren deze weer opgepakt. ging als een speeeer ineens. Ok misschien is het wel snel, maar ik heb eigenlijk geen zak te doen in de weekenden nu. Zie alleen mijn vriend nog. :")
@pastelzwart ja in het begin is het echt klote hoor, letterlijk en figuurlijk ahaha. maar oefening baart kunst!
Kleine tip voor volgende keer of om het nu misschien strakker er op te krijgen: Als het papier aan 2 kanten bedrukt is, haal het dan door de kopieermachine of scanner, zodat je bedrukking aan 1 kant hebt! Scheelt weer.
Edit: Randjes van de stof even omvouwen met schilderstape, dan rafelt het niet en heeft het iets meer gewicht, waardoor je eerder doorhebt als je het toevallig mee stikt.
Edit 2: Gebruik een Pilot Frixion pen! Bij de meeste Primera’s etc wel te halen, kun je gewoon wegstrijken.
oo ja love de pilot frixion!
plus als je de stof strak wilt hebben kun je ook schilderstape aan de zijkanten plakken met overnemen. papiertje tegen raam ook, dan krijg je het er ook strak op.
Woohoo mn eerste french knot. Wilde eerst overtrekken maar mn scherm bewoog mee. Dus doe t nu uit de hand. Ben benieuwd of t enigszins oke eruit komt te zien.
Schattig! Ik was voor een patroon bezig met een vlak invullen met seed stitches, heel veel korte stukjes kriskras door elkaar, maar wat een werk weet niet of ik deze stijl nog een keer ga doen
ooo wat een schattige! mooie kleuren ook.
@macchiato oof de seed stitch heb ik even op moeten zoeken maar dat lijkt mij inderdaad een hel. vooral voor je achterkant. of doe je ieder stukje dan knoopje, afknippen en weer opnieuw?
Nee doe geen knoopjes hoor, maar probeer wel korte afstanden te doen zodat er geen lange lussen aan de achterkant zitten
@Clancy @macchiato dankjullie! Vond m wel leuk maar vind m steeds middelmatiger worden. Morgen maar eens serieus een proberen en niet uit de losse pols, misschien helpt dat.
Weet iemand trouwens nog een site die gekleurd borduurstof verkoopt? Irisborduurt en splendith hebben wel maar daar zijn veel witte/creme kleuren uitverkocht en wil allebei. Of weet iemand wat voor katoen het is? Het lijkt gewoon katoen namelijk maar je hebt zoveel soorten bij een stoffenwinkel.
!
Mijn zoon gaat voor het eerst op zichzelf wonen. Ik borduurde een kleinigheid voor in zijn flat. ^^
Het is een verrassing, maar ik weet dat dit zijn humor is.
Het werkje wordt nog gestreken en ingekaderd, maar ik wou het al delen
Madre is zijn bijnaam voor me.
hahahaha dit kan ik zeker waarderen. geweldig!
Heeft iemand met een android tablet al ontdekt hoe je een scherm vast kan zetten? Je kan dus wel een app vastzetten, maar t beeld schuift nogsteeds. Heel irritant.
Project van de dag.
Ziet er mooi uit! Wordt hij helemaal gestreept? En welk patroon gebruik je?
Eerste borduurprojectjes:
Borduurkitje van IrisBorduurt, leuk om mee te beginnen, al die strepen in de paardenbloem waren wel lastig om heel precies te doen dus die heb ik een beetje geïmproviseerd
Deze is nu af, alleen nog inlijsten en dan is ie klaar

Edit: bij deze heb ik zelf de kleuren bedacht, ook de kleur van de latte art heb ik zelf “gemengd” met 1 thread lichtgeel en 3 threads goudbruin, in het patroon is het een soort chocolademelk
Dankje! Hij krijgt drie kleuren, dus na de lila ga ik nog verder met grijs. Ik heb een patroon uit een vintage Burda (naaitijdschrift, maar ze hebben ook vier keer per jaar een brei-editie) uit de jaren 90 gebruikt en aangepast aan mijn lengte.
Dankje Die van jou ook, mooi die bloemen zo en supersnel gedaan zeg!
Oh, deze ben ik nu ook mee bezig, echt een leuk patroon! Hoef alleen de denneappels en eikeltjes, en de french knots, wil er morgen weer aan de slag mee gaan.