Schattig! Ik was voor een patroon bezig met een vlak invullen met seed stitches, heel veel korte stukjes kriskras door elkaar, maar wat een werk weet niet of ik deze stijl nog een keer ga doen
ooo wat een schattige! mooie kleuren ook.
@macchiato oof de seed stitch heb ik even op moeten zoeken maar dat lijkt mij inderdaad een hel. vooral voor je achterkant. of doe je ieder stukje dan knoopje, afknippen en weer opnieuw?
Nee doe geen knoopjes hoor, maar probeer wel korte afstanden te doen zodat er geen lange lussen aan de achterkant zitten
@Clancy @macchiato dankjullie! Vond m wel leuk maar vind m steeds middelmatiger worden. Morgen maar eens serieus een proberen en niet uit de losse pols, misschien helpt dat.
Weet iemand trouwens nog een site die gekleurd borduurstof verkoopt? Irisborduurt en splendith hebben wel maar daar zijn veel witte/creme kleuren uitverkocht en wil allebei. Of weet iemand wat voor katoen het is? Het lijkt gewoon katoen namelijk maar je hebt zoveel soorten bij een stoffenwinkel.
!
Mijn zoon gaat voor het eerst op zichzelf wonen. Ik borduurde een kleinigheid voor in zijn flat. ^^
Het is een verrassing, maar ik weet dat dit zijn humor is.
Het werkje wordt nog gestreken en ingekaderd, maar ik wou het al delen
Madre is zijn bijnaam voor me.
hahahaha dit kan ik zeker waarderen. geweldig!
Heeft iemand met een android tablet al ontdekt hoe je een scherm vast kan zetten? Je kan dus wel een app vastzetten, maar t beeld schuift nogsteeds. Heel irritant.
Project van de dag.
Ziet er mooi uit! Wordt hij helemaal gestreept? En welk patroon gebruik je?
Eerste borduurprojectjes:
Borduurkitje van IrisBorduurt, leuk om mee te beginnen, al die strepen in de paardenbloem waren wel lastig om heel precies te doen dus die heb ik een beetje geïmproviseerd
Deze is nu af, alleen nog inlijsten en dan is ie klaar

Edit: bij deze heb ik zelf de kleuren bedacht, ook de kleur van de latte art heb ik zelf “gemengd” met 1 thread lichtgeel en 3 threads goudbruin, in het patroon is het een soort chocolademelk
Dankje! Hij krijgt drie kleuren, dus na de lila ga ik nog verder met grijs. Ik heb een patroon uit een vintage Burda (naaitijdschrift, maar ze hebben ook vier keer per jaar een brei-editie) uit de jaren 90 gebruikt en aangepast aan mijn lengte.
Dankje Die van jou ook, mooi die bloemen zo en supersnel gedaan zeg!
Oh, deze ben ik nu ook mee bezig, echt een leuk patroon! Hoef alleen de denneappels en eikeltjes, en de french knots, wil er morgen weer aan de slag mee gaan.
Leuk, ben benieuwd! Ben er nog niet zo ver mee haha 's avonds heb ik tijd, naar kan ik het niet zien pff
Oh ja, dan is het wel lastig! Ik ben nu even vrij, dus heb overdag ook best veel tijd.
Als het eenmaal donker wordt, maak ik ook zo veel meer fouten, haha.
Doet er iemand hier aan punch needling? Ik wil het graag proberen maar weet niet goed hoe te beginnen of welk materiaal aan te schaffen.
Nee! maar het lijkt me wel echt heel leuk ook.
wat ik meestal doe met nieuwe dingen is beetje googlen en kijken op YT.
https://www.wolplein.nl/blog/1510/punchen.html heeft best al wat tips bijvoorbeeld.
shit nu wil ik het nog gaan doen ook nog
Shit, nu wil ik dit ook doen! Ziet er heerlijk rustgevend uit ook.
Ik ben voor het eerst iets anders aan het borduren dan kruissteek.
Ik heb alle spullen maar nog niet aangedurfd echt wat te maken. Misschien vandaag even doen.