Wel echt een ontzettend mooi werk! Ben je er al lang mee bezig? Als ik met klaar ben met meisje met de parel ga ik deze misschien ook bestellen.
Ik ben 11 december begonnen ermee. Mijn vriend zei 1 A4 per maand maar dat is nog best lastig streven
Wow wat tof, respect hoor voor je geduld!
Als je dan maar 1 kruisje moet zetten in een bepaalde kleur vind je dat dan niet irritant?
Ik zelf borduur nu elke dag (vrij borduren) en word er helemaal rustig van, heerlijk. Maar dan moet ik het liefst wel achter elkaar door kunnen gaan, als ik na elke steek weer moet afhechten en nieuwe draad pakken en door het oog halen dan haalt het me uit m’n ‘flow’ denk ik.
Ja is wel irritant ook gezien ik.hem niet geheel goed kan aanhechten. Al denk ik wel van ach die doe ik ook nog even is er maar 1, dus dat schiet ook weer op. Maar vind dit irritanter:
Zie die boven 2 lossen met bijna zelfde symbool beneden. Dat is dus best vaak zo en je ziet dat niet altijd even goed.

Vind dat ook mooi hoor dat vrij borduren, heb dat zelf nooit gedaan. Vond het afwerken van mijn vorig borduurwerk met wat vrij borduren stitches niet zo leuk, deed liever kruisjes
@DrWrenKingston ik ben ook van de kruisjes, vrij borduren ook (nog?) niet geprobeerd maar ach haha
Ik hou echt zo van borduren, maar niet als ik al heel erg overprikkeld ben, dan doe ik altijd iets fout (verkeerd tellen, want verkeerde kleur kan momenteel niet met dit werk). Maandag heb ik dus verkeerd geteld en gisteren heb ik dat weer uitgehaald (was niet heel veel gelukkig) en daarna viel ik bijna in slaap (drukke dag) dus heb ik het maar even gelaten.
Vandaag zit ik weer lekker in de flow en is het gewoon weer zo relaxed en maak ik lekker voortgang waardoor het nog ontspannender is.
Dat van het verkeerd tellen is zo herkenbaar en zo frustrerend, haha. Ik heb een stuk wel twee keer opnieuw moeten doen pas. Zo ongeveer wit op wit, één draadje dik maar. Dus bijna niet te zien en na te te tellen. Maar het kwam niet goed uit, arrrgh! Ik was in staat om de hele zooi het raam uit te smijten haha.
Maar de conclusie was ook gewoon dat ik het vooral niet moet doen als ik al voel dat ik moe ben, je moet er toch wel een beetje scherp voor zijn.
Als het lekker gaat is het wel heel fijn inderdaad! Jouw patroon is wel heel veel tellen, toch?
Hij wilde sowieso graag een borduurwerkje, dus het leek me leuk om dat voor zijn verjaardag te geven we hebben nog niet zo heel lang een relatie, dus we geven nog kleine cadeautjes. Maar het is zo schattig, hij zit er telkens over op te scheppen tegen z’n vrienden en op reddit
Dat je hier geduld voor hebt! Mijn hemel vind t echt knap als dit nog wordt zoals t moet ook. Zoj alles niet uit elkaar kunnen houden.
Haha “en op reddit”, zo cute.
—
Ik ben momenteel een mutsje aan het breien voor de (aanstaande) baby van een collega en ik had zaterdag tijdens WIDM ook verkeerd geteld, zo hinderlijk. Stukje uitgehaald en nu ben ik voorbij het stuk waar het fout ging, mooi. Het begint ergens op te lijken
ik heb echt een huuuuuuuuge borduurdip te pakken. HEb er gewoon geen zin in. Komt denk ik vanzelf weer
Heel leuk! Alleen vraag me dan af of dat goed blijft zitten in de was.
Je was toch met iets bezig wat je graag wilde showen hier?
Of haal ik mensen door elkaar, kan ook.
Ik ben wel benieuwd elk geval!
Ja, het ligt al een maand hier. en ik moet letterlijk alleen nog de laatste lijnen stitchen en dan is het klaar. maar het komt voorlopig denk ik ff niet af.
oh het gaat me niet zo zeer om het showen hoor, heb gewoon geen zin om het op te pakken.
Cute! Alleen die naad links onderin… snap niet dat je dat niet uithaalt
Mijn vriend wil ook graag een keer (vrij) borduren dus ik wil hem een borduurpakket cadeau geven! Heeft iemand nog tips voor webshops waar ze leuke moderne pakketten voor beginners verkopen? Hij is niet zo van de bloemetjes en schattige diertjes haha. Ik had al op Irisborduurt gekeken maar daar vind ik het aanbod op het moment niet zo. Oh en gewoon een Europese/Nederlandse webshop, geen ali.
Ken je de website Pic2pat ? Is ook een app van. Daar kun je je eigen borduurpatroon maken. Is gratis. Je kiest zelf de afmeting. Zelfs het aantal kleuren kun je kiezen.
Ik borduur alleen nog maar op die manier.
Zoek een leuke afbeelding, ik houd van veel felle kleuren, en maak er een patroon van. Heel leuk om te doen en je hebt altijd een afbeelding die bij je past.