Omatopic (Deel 1)

Oh dat valt idd mee! 140, ik zou gek worden haha. Leek denk ik door de figuurtjes en kleurtjes dat ik dacht dat het mega veel kleuren zouden zijn. Mijn patroon heeft alleen zwart/wit figuurtjes.

Mooi, vordert snel ook! Is de stof 18 aida count of nog kleiner?

Ja als ik eenmaal bezig ben wil ik ook doorgaan dus soms zit ik dan tot half 1 ofzo te borduren :nerd_face:
18 Aida count idd, wel gepriegel soms. Bestaat er nog kleiner?

2 likes

20 count bestaat ook (dacht zelfs tot 24 count) :smile:

Ik vond de toerenteller die @jahoor noemt heel makkelijk. Die schuif je ook gewoon om je naald als je ermee klaar bent voor die dag.

1 like

Ja die kleurtjes zijn wel echt fijn! Ik heb ook een zwart wit patroon erbij gekregen maar werk alleen met de kleurenversie
Patroon is van lightunicorndesigns op etsy, wel een aanrader :slight_smile:

1 like

Ik heb een punch needle die ik weg doe. Iemand die hem tegen verzendkosten wil hebben? Is de punch needle van de Pipoos.

Je moet er wel ff op wachten, ik had ze na 14 dagen. Deze zijn zonder ring.
Linkje naar ome ali

1 like

Wat een leuke wol!

1 like

Zo ziet de 140 verschillende kleuren eruit :laughing: soms weet je echt niet waar je moet beginnen en voelt het echt als onzin om 1 steekje te doen.
Inmiddels mijn draai gevonden erin en werkt nu aardig. Ga komende 2 vrije dagen flink borduren denk, zal dinsdag wel even wat vooruitgang tonen :slight_smile:

6 likes

Nice! Wat werkt goed voor jou als methode? Ik vond filmpjes over de parking method maar doe dat nu nog niet

Die lichtblauwe bloemen waren niet te doen haha :sweat_smile: gepriegel! En m’n rug is eraan. Heb gewoon bijna 2 uur gedaan over de 2 blauwe rozen en 3 lichtblauwe bloemen.

@DrWrenKingston wow next level hoor, pfff dat is pas echt monnikenwerk. :innocent:

26 likes

Ik zit momenteel ziek thuis, maar wil wel heel graag wat nuttigs doen. Heeft iemand hier wel eens wat genaaid/gebreid/gehaakt voor het goede doel? Voor baby’s ofzo? Ik wil denk ik mutsjes en slabbetjes enzo gaan naaien, maar weet niet goed waar te beginnen.

Ik heb dit wel eens gezien: https://kleine-inktvisjes.eu/ Je kan inktvisjes breien of haken voor couveusekindjes.

Ik ben zelf ook ziek thuis op dit moment en haak een deken bestaande uit lapjes voor mezelf. Houd ik toch nog iets moois over aan deze periode :slight_smile:

Ik doe vaak elke 10 of 15 toeren een stekenmarkeerder!

Naast de inktvisjes die @Kauai benoemt zie ik in het ziekenhuis ook veel dekentjes voor de kinderen. Hier zijn ze altijd heel blij mee en worden ook echt gebruikt. Droomdeken van stichting de regenboogboom of hartendekens.

Ja dat parking methode lijkt mij erg lastig gezien de kleuren ook zo erg op elkaar lijken. Ik doe eigenlijk gewoon het symbool wat er naast zit om het makkelijk te houden en anders de symbolen waar er veel van zijn zodat ik minder fouten maak. Wel heel anders dan mijn vorige borduurwerk.

1 like

Ga er dit weekend aan beginnen!

Misschien nog een goede tip voor de Belgen onder ons: Berrefonds. Een organisatie die zich richt op sterrenkindjes en steun wil bieden aan de familie. Je kan wikkeldoekjes, hemdjes, mutsjes, … naaien die dan in koesterkoffers gaan naar de families. Omdat de kindjes vaak te klein zijn om in kledij te passen voor pasgeboren babies zijn het extra kleine maatjes. Echt een heel mooi idee vind ik. Heb zelf ook al eens wat setjes gemaakt en binnen gebracht, moest toen wel even slikken.

1 like

Ik zou nog even een update geven van mijn 140 kleuren borduurwerk ;). Het witte bestaat echt uit vele kleuren en soms zie je het niet eens. Dat groene links onderin ben ik net mee bezig geweest 1.5 uur (tv kijkend ook) en zoiets duurt enorm lang omdat je steeds weer andere kleurtjes opzoekt en aan en afhechten bent. Vind hem wel tof, al vind ik deze bloem niet heel duidelijk in zijn bladeren, maar misschien straks van ver af en geheel is hij wel beter…

Ben nu momenteel met nummer 6 bezig en ben op 1/3 van het schema…

Hier kan je de bloem een beetje vergelijken.

18 likes