Omatopic (Deel 1)

Zo ja duhuh! Ik had gekeken op een site en daar stond aan de ene kant ga je naar beneden, aan de andere kant (van de vorm) omhoog. Dus ik zat met jouw achterkant echt te kijken hoe the fuck heb je dat gedaan :joy:

1 like

Het liefste heb ik een getekend patroon :smiley:

Jouw methode vind ik ook prima, idd bij voorkeur in het Engels.

Ik zou zelf (1sc, 2sc) x 6 (18) duidelijker vinden denk ik

Of (1sc, 2sc [Inc]) x 6 (18)

1 like

Liever:
Round 3: * sc, inc *, rep 6 times (18)

Anders heb je 2x het gebruik van haakjes en dat vond ik als beginneling verwarrend. Voor en na die sterretjes geen spatie, maar anders maakt het forum er italic van.

8 likes

Oh ja dat is ook wel een mooie! Heb net m patroon af jonge :joy:.

Je hebt ook nog (sc in each of the next 3 st, inc in next st) x3 [15]
Maar wat een tik en leeswerk. Hou wel van kort en bondig.

@tierelantijn bij die van jou is het denk ik voor beginners niet duidelijk genoeg dat er gemeerderd moet worden.
@AnneBonnie ook voor amigurumi? Bij andere patronen kan ik t me nog wel voorstellen maar dit is in principe zo hetzelfde dat een tekening t alleen nog maar ingewikkelder maakt.

Mocht trouwens iemand mn hamstertjes leuk vinden? let me know. Als echte pro moet mn patroon wel getest worden natuurlijk.

1 like

Ik vind de manier met de sterretjes ban @Solsikke ook altijd het duidelijkste. Nr van de row erbij vind ik zelf ook vaak wel fijn!

2 likes

Nieuw projectje (honingbij) begint ergens op te lijken (1-draad, op linnen, 32 count)

27 likes

Mooi zeg, al die details door de verschillende kleuren!

1 like

Wooow!! Echt super mooi die kleuren combies

1 like

Oh ziet er nu al tof uit!

1 like

Je gaat als een speer! Mooi weer deze.

1 like

Zo, ik heb ook alles bijgelezen van vanaf het begin. Echt super leuk om alle mooie dingen voorbij te zien komen!

Ik ben onlangs gestart met haken en door YouTube + m’n vaste hulplijn op de app (m’n moeder haha) heb ik het geleerd. Heb o.a dit popje gemaakt: voor een eerste keer prima, maar ga ‘m gauw nogmaals maken en dan netter haha. Maar wel heel leerzaam met minderen, meerderen, magische ring etc. Patroon vond ik via Pinterest: https://handmadebyesther.blogspot.com/2019/11/leggy-animals-polina-kuts-nederlandse.html?m=1

!

Ben nu met een patchwork deken bezig. Ik maak allemaal vierkantjes in de wafelsteek. Granny squares kan natuurlijk ook (voor een deken), maar vind ik zelf niet zo leuk om te haken haha.

Vraag: ik wil graag een babydekentje en vestje haken. Nu lijkt katoen me daar geschikt voor, zeker voor de deken. Maar mijn ervaring met katoen tot nu toe, is dat het heel stijf wordt. Als iemand begrijpt wat ik bedoel? Kan natuurlijk een dikkere naald gebruiken, maar wil ook niet dat het te los wordt. Dus iemand tips voor goede soepele katoen? :blush:

18 likes

@greenie @NothingAboutSam ik weet niet of jullie je hebben aangemeld voor de nieuwsbrief van Sarah K. Zag op haar instagram gisteren dat de mensen die zich hebben ingeschreven als eerst toegang krijgen en een kortingscode. Wellicht nog de moeite waard om in te schrijven :slight_smile: love korting.

Zou gewoon eens proberen met een dikkere naald een proefje en kijken hoe dat uitpakt.

1 like

Jaa ik las het net ook! Als echt korting liefhebber natuurlijk ingeschreven voor de nieuwsbrief :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Ik heb zo vaak geprobeerd aan te melden voor die brief, maar haar website pakt mijn e-mailadres op de een of andere manier niet:(

noooooooooo!!! Zal ik je vanavond dan een dm sturen :slight_smile: ?
(Tenminste, als het vanavond onze tijd online komt)

1 like

Voor de borduursters; hoe hebben jullie je bakken met garen ingedeeld? Op kleur soort zeg maar of op nummer? Kan er echt mee zitten als het niet goed ingedeeld is hahaha

Oooh, als je dat wil doen heeeeeeel graag! Wat super lief!

1 like

bakken met gaten??

Je bedoelt de bakken waar in je borduur garen doet? Ik doe redelijk op kleur: Roze en dan laagste getal naar hoog.

Alleen de bruin/geel/oranje heb ik een uitzondering gemaakt. Blauwe bak begint bij mij met nog een stukje groen, gaat dan over naar blauw, grijs, wit/zwart.

Alles staat bij mij ook in een excel sheet welke kleuren ik heb, welke er uit de bakken zijn voor patronen etc.

@NothingAboutSam tuurlijk! Kleine moeite toch

5 likes