Omatopic (Deel 1)

Oh dat staartje, heerlijk fluffy!

@joveca ziet er erg netjes uit hoor vind ik

1 like

Jaaa hartstikke leuk. Ik haat french knots echt tot op het bot. Het is vooral oefenen in het begin, je zult zien dat hoe meer je het doet hoe beter je er in word. gewoon van proberen te genieten en lekker ontdekken <3

@NothingAboutSam omg hij is echt geweldig!! :heart_eyes:

2 likes

Afgelopen week heb ik mijn eerste breiwerk afgemaakt! Ik ben er stiekem best trots op, ook al zit er een foutje in de hals-boord en is het gemaakt van goedkope action wol. Ik was in totaal denk ik zo’n 3,50 kwijt aan garen haha.

Vandaag ben ik begonnen met het haken van een vest.

17 likes

Haha, en jij wilde toch de hele ring met knotjes opvullen?

Jeeep still hate em :joy: al moet ik zeggen dat het met een standaardje best te doen is.

2 likes

Wat goed! En je eerste breiwerk Wow! Ziet er netjes uit! Lijkt wel alsof ik een gevallen steekje zie, als dat echt zo is naai m dan wel goed vast zodat ie niet losgaat!

Ik wil nieuwe steken leren borduren (vrij borduren) en heb veel kleuren borduurgaren in huis en katoen maar geen idee waar ik een patroon kan vinden… (liefst gratis, het is echt om te oefenen). Iemand een idee?

DMC heeft heeeel veel patronen gratis. via google op free embroidery patterns heb ik ook best wat gevonden. Diana Vingert heeft een gratis patroon (of twee zelfs)

Vraagje aan de haaksters. Hebben jullie een favo manier van hoe patronen zijn geschreven?

Ik doe t nu als
Round 3. (1 sc, inc) x 6 (18).

Vinden jullie dit duidelijk? Ik haak inmiddels zo lang dat alle manieren voor mij wel duidelijk zijn.

2 likes

Ja, leuk hè! Het originele patroon heeft dat niet, maar ik wilde m’n overleden maine coon als borduurwerkje hebben :slight_smile: en nu is ze helemaal af!

Dit is trouwens de achterkant

15 likes

Wat een mooi werkje! Hele nette satin stitch ook :hushed: is dat steeds met 1 draadje gedaan?

1 like

Mooi!!

1 like

Nee, werk met 6 draden! En dank je!:grin:

1 like

Ooohh wow, doe je dan echt elke keer netjes het draad splitten bij elke steek? Respect haha

1 like

Wow, scherp oog! Bedoel je dat plekje op de rechterborst? Lijkt inderdaad op een gevallen steek, maar het is het garen wat hier een beetje gek uitgevallen is. Zal wel een zwak plekje zijn dus ik denk dat ik het toch even vast naai voor de zekerheid. Bedankt voor de tip!

@Whoopdidoo ik haak nog niet zo lang en ik vind daarom bijna ieder patroon onduidelijk, haha, dus je kunt mijn mening ook voor lief nemen. Maar wat mij wel helpt is als voorafgaand aan het patroon uitleg gegeven wordt over wat te doen bij bijv. het keren van het werk. Ik heb heel vaak dat ik niet goed uitkom met mijn steken omdat ik bijv. een steek wel of juist niet had moeten overslaan. Ligt overigens altijd gewoon aan mij, hoor, haha.

1 like

Haha ja en ik haat het😂 maar een rommelige draad haat ik nog meer, dus iedere keer doe ik het toch weer. Lui zijn loont echt niet voor me, want uiteindelijk heb ik dan meer werk door het netjes maken en uithalen

1 like

ja daar! misschien heb je maar 1 draadje van het garen gebreid! maar zou zonde zijn als het daardoor daar wat open/los (hoe zeg je dat) gaat!

1 like

Huh hoe krijg je satinstitch niet zichtbaar aan de achterkant? Moet je elk streepje opnieuw aanhechten?

Nope, gewoon waar je naar beneden gaat vlak ernaast weer naar boven gaan! Zo bespaar je een hoop draad, anders was ik het dubbele kwijt geweest en dat is zo zonde

2 likes

Wow dat is pas skills!

1 like