Ik kan niet met iDeal betalen op Etsy. Wat jammer!
Dat hangt van de verkoper af. Is best irritant soms.
Wellicht geld overmaken met ideal naar je paypal en op die manier betalen? (Weet niet of paypal dan weer gaat zeuren over een creditcard hangen aan je paypal. de ene keer doet paypal dat wel, de andere keer weer niet)
Jammer dat je niet standaard met iDeal kan betalen. Gelukkig heb ik het boekje kunnen vinden op Amazon. Ik hoop dat het geld dan alsnog naar de schrijfster gaat. Het is een breiboekje met 50 knit + purl stitches. Heel veel zin om het te gebruiken😀
oo kijk! Dan wel met een omweg maar goed! Dan heb je het!
Ik denkd at er bij Lovecrafts iets mis is gegaan. Order was verstuurd, DPD had het klaar gemaakt voor customs en nu staat het opeens op retour naar lovecrafts. Denkd at het komt omdat ze het misschien verkeerd gefrankeerd hebben. in de mail stond dat als je binnen de UK woonde, onderin de mail een T&T stond. Die ik dus heb gehad. Maar even kijken hoe dit gaat aflopen.
Ik heb net allemaal DMC borduurgaren gekocht via MP. Nu moet ik dus wel doorzetten. Even dit topic doorspitten voor goede plekken om patronen te vinden etc. @Clancy als borduurqueen, waar koop jij je ringen, naalden etc? Dat moet ik nog ergens fixen namelijk!
oooo heerlijk!! Via Mien2dehands?? Of gerrie ?
haha ik ben hier veel te enthousiast over.
Ik koop ringen via Iris, splendith en dan meestal Elwohe, via amazon koop ik vaak een bundel van ringen voor de afwerking. van de week via het wolhuis weer nieuwe Rico design ringen bij besteld. De Rico Design ringen zijn van plastic, en houden je werkjes echt zo strak. Het is even wennen met er in doen maar ook dat went. (Hoe strakker des te minder bobbels je krijgt in je werk) . In die ringen werk ik dus altijd.
Dit zijn mijn drie favoriete maten:
Qua naalden heb ik de DMC naalden ooit een keer gekocht in de naai winkel (maat 1 tot 5)
In het begin ben ik wel begonnen met stompe naalden omdat ik kapot bang was om mezelf neer te steken. Die zat in z’n kit die ik toen via Splendith kocht.
Staat niet bij welke maat het is op haar site, maar ze heeft meerdere maten van stompe naalden. Mocht je daar mee willen beginnen;
(Misshien dat hetwolhuis die ook hebben anders betaal je weer overal verzendkosten)
Gratis patronen kun je vinden via de DMC site: https://www.dmc.com/us/free-patterns-5041/free-patterns-5042/free-embroidery-patterns-5043.html
Vaak wel even spitten en ik moet zeggen dat ik hun aanwijzingen ook niet altijd even vind passen qua steken.
Splendith heeft ook gratis patronen, als je dan een video van haar bekijkt dan staat er een link naar het patroon.
Diana Vingert heeft ook gratis patronen. haar patronen vind ik echt prachtig, alleen zij gebruikt overal 6 draad en dat vind ik niet zo chill. dat halveer ik meestal;
(Zit ook nog eens een yt video bij ook heel leuk)
Ok ik ben weer te enthousiast :")
Haha zo leuk!! Ok dus je werkt in bepaalde ringen en gebruikt dan cheapere om ze in af te werken om op te hangen? Dat is wel heel slim bedacht. Thanks voor de tips!! Ik ga eens op deze online plekken kijken . We hebben hier 1 handwerkwinkel en die leven in het jaar 0 dus ik ben bang dat click en collect daar niet kan
Edit: ohw en garen komt van ene Anne. Had ook meer advertenties staan.
Heeeel mooi! Lekker lentekleurtje, supernetjes gemaakt en lekker contrasterende knopen. Ik bewaar ook oude knopen, soms zijn ze precies goed voor een nieuw project!
Dat klopt inderdaad! de houten ringen heb ik in het begin gewoon in gewerkt maar dan ben ik iedere keer aan die stof aan het trekken om het strak te houden. Daar heb ik geen zin in, gaat mij irriteren en dan ben ik er klaar :") Dus ben deze ringen ooit eens gaan uitproberen toen Iris ze verkocht, goed bevallen. maar ze heeft ze op het moment niet meer op voorraad dus via andere plekken gekocht.
De elwohe ringen zijn nog wel redelijk prijzig, al heb ik die laatst via Bol ook in een pack gekocht via Studio Koekoek. Via Amazon haal ik dan een pack ringen voor 15 euro ofzo. Terwijl de naaiwinkel precies dezelfde ringen verkoopt voor 7,50 per stuk. Yeaah keuze snel gemaakt.
En nog een tip voor patronen; kijk eens op instagram op de embroidery tag of pinterest. Weet niet wat je leuk vind natuurlijk. maar als je plantachtige dingen wilt maken; Sew botanical, Sarah K benning, Junglembroidery
EDIT: Anchor heeft trouwens ook wat gratis borduur patronen:
Wat lief dat je altijd zo enthousiast en uitgebreid antwoordt.
Daar kan ik, als beginnend borduurster, ook veel mee.
ik ben altijd bang dat ik hiermee mensen weg jaag door mijn enthousiasme.
In het begin liep ik gewoon vaak tegen dit soort dingen aan en als het iemand anders kan helpen vind ik het alleen maar leuk om te delen! Vind het dan fijn dat je dan zegt dat je er wat mee kan!
Nee hoor, ik vind het ook fijn en sla vaak posts van je op! Net leuk dat iemand zo enthousiast is en fijne tips deelt.
nawhh dit is zo lief! Dan is het toch nog zinvol om dingen te plaatsen soms yay!
Kennen jullie toevallig een ontwerper met een beetje deze stijl patronen?
Yes ik word eindelijk weer een oma! Mag een giraf gaan maken voor iemand die af en toe wat bestelt bij me. Vraag veel te weinig maar vind t leuk omdat zij er ook echt altijd heel blij mee is. Heb 2 keer een oude knuffel nagemaakt. Dat was wel hel.
En ging dus door al mn patronen zijn er nogal veel, gedownload, mn plekje in hel is al gereserveerd en zag zoveel leuke dingen😭 waarom gaat haken zo langzaam altijd.
En de eerste sok is af !
Sorry dat ik zoveel hierover post maar ben zo enthousiast en fier op mezelf.
Bedankt voor alle aanmoediging om het te proberen! Had het anders niet aangedurfd.
wooow dit is echt super tof!!
Terecht dat je trots bent! Ziet er supergoed uit.
Vraag aan iedereen die sokken breit: noteren jullie per onderdeel hoeveel rondes je gebreid hebt? Ik heb dit niet gedaan dus geen idee of ik de tweede sok nu hetzelfde krijg. Beetje meten en gokken dan maar .
Wauw, zo netjes! Voor een eerste sok is deze echt heel goed zeg!
Ik noteer trouwens niet hoeveel rondes ik per onderdeel gebreid heb - dat wil zeggen, als ik “gewone” ribsokken brei houd ik wel 20 rondes aan voor de boord en doe ik de hiel, spie en teen wel volgens een patroon (basispatroon dat ik ooit heb gedownload via Ravelry). Maar de lengte van het beenstuk doe ik op gevoel/ervaring (meestal iets van 7 inch) en voor de voet pak ik een al eerder gebreide sok erbij om te kijken hoe lang die ongeveer moet worden voordat ik aan de teen begin. En als ik met de tweede sok van een paar begin baseer ik me dus op de eerste.
Edit: en bij veelkleurig garen probeer ik op een vergelijkbaar stuk in de draad te beginnen als bij de eerste sok.
Oh en als je een ingewikkelder patroon volgt staat er vaak precies in het patroon hoe veel rondes elke stap is!