Omatopic (Deel 1)


Wat een leuke dingen die jullie maken.
Op de foto een paar dingen die ik gehaakt heb, naast allerlei knuffels waar ik geen foto van heb.

Edit. Oeps, ik zie dat ik op @mees heb geantwoord. Ik bedoelde het in het algemeen.

7 likes

Update 3 weken later. Heb inmiddels 3 bladzijdes af, waren er 2 met minder dan de helft patroon. Nu met de vierde bladzijde bezig. Ben benieuwd hoe lang ik er over ga doen.

21 likes

Valt Diamond Painting ook onder ‘oma hobby’s’? :innocent:

2 likes

Tuurlijk!

Heb nieuwe garen besteld, nadat ik er in patroon met lichtere kleuren groen achterkwam dat die dan ook de enige waren die ik had, haha. Deze range is wel echt heel aesthetically pleasing voor het oog.

Heb ook wat ringen besteld, maar das niet heel bijzonder.

14 likes

Super pleasing! Wat een heerlijke kleuren. De tweede van rechts is m’n lievelings denk ik. Of de middelste :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Mooie kleuren :heart_eyes:

Dit wordt een deken! https://www.dewolkast.nl/Persian-Tiles-Eastern-Jewels

dit is het vest geworden. Mouwen zijn helaas iets te lang geworden, ik was eigenwijs. De mouwen volgens het patroon kwamen tot mijn ellebogen ongeveer. Dus ik dacht ik ga nog wel even lekker door.

Ik ben ooit begonnen aan een tas van African flowers. Moet ik ooit nog afmaken…

17 likes

Heee, die heb ik in het roze gemaakt :heart_eyes:

1 like

Ja ik eigenlijk spijt dat ik die kleur niet ook heb genomen haha.

1 like

Ik ben deze week weer wat draad gaan draaien en ik heb de draden van de kat en de UGH verwerkt wat over was.

Nu moet ik deze stapel nog van de Garden Witch die ik vorig weekend heb afgemaakt maar ik denk dat ik die ga uitzoeken nu met wat ik nog kan gebruiken en dan eindelijk aan mijn HP patroon ga beginnen.

Had gisteren de patronen van Sarah K nog even geprint, om te kijken aan de hand van mijn sheet welke kleuren ze gebruikt. En ik dacht dat ik nu best wel wat draad had, maar bijna niks van de patronen. :sweat_smile: :joy: ( :whistling:) Nu ga ik eerst even kijken met de Closest thread tool of ik een beetje leuke vervangers kan vinden en of ik die op voorraad heb. Anders moet ik draad bestellen. heee wat jammer nou :whistling:

15 likes

Dit is even een borduurnoob vraag. Maar ik heb ook zo’n starterskit van amazon (en noted wat er over jatten is gezegd dus als het bevalt is dat de laatste) maar moet je het getekende patroon aan de bovenkant hebben of aan de onderkant van de ring?

Bovenkant!

1 like

Thanks! Ik zit nu de hele tijd aan de achterkant te friemelen zodat ik aan de bovenkant op het patroon uitkom :joy:.

1 like

Het helpt misschien, om wat gevoel ervoor te krijgen ook, een vinger van je andere hand op de plek te leggen waar je wil dat de naald naar boven gaat (en dan vinger weghalen uiteraard)! Dan is het minder friemelen.

2 likes


Ik ben zelf aan het fröbelen gegaan. Had nog een lapje liggen van een gordijn. Wel iets grover, maar goed te doen. In een ring van 8 cm.
Tussendoor ben ik ook nog mijn borduurgaren aan het ordenen.
In de net aangeschafte opbergdozen met bijpassende bobbins.

10 likes

Wow, echt mooi. Maar wat een klus. Hoe groot is je ring?
Dat heb ik nou ook steeds. Zie ik een leuk borduurpatroon, moet ik bijna alle garen aanschaffen. Terwijl ik al zo veel kleuren heb.

15cm! En ik wil het in december vol hebben. Tenminste, dat is het doel. :upside_down_face:

2 likes

Ooh 15 cm vind ik altijd het fijnste formaat!

Ik zit er dus over na te denken om een patroon te kopen dat voornamelijk french knots is. Het resultaat ziet er heel gaaf uit, maar french knots roepen altijd veel frustratie bij me op.

Er is daar zelfs een heel topic voor! :grin:

ooo die is wel echt prachtig!! Denk dat ze zes draad gebruikt, dan kan je er nog redelijk snel door heen gaan. Moet zeggen, nu ik dat standaard ding heb voor op bureau en die nu ook actief gebruik met de knotjes… begin ik er aan te wennen en wel mee te vallen! Puur omdat je twee handen vrij hebt om wat te doen.

borduurstandaard.PNG

(had deze op bol gekocht maar daar issie niet meer te koop middels studiokoekoek)
((vriend had een staande gemaakt ook, maar die is niet altijd even handig))


Ben met het HP patroon begonnen en het is echt af en toe goed kijken waar ze het over heeft. X(2) is kleur 500 en 2 strands en dan voeg je die samen met kleur Y(1)501 en die is een strand. En dan lijntje volgen waar je moet zijn. neee please. doe gewoon een excel overzichtje :cry:

Oja en na 200000 miljoen frenchknots, begin ik met Frenchknots! :sweat_smile:

6 likes