Omatopic (Deel 1)

Ja, de honingbij is nu af, maar plaats foto als randje ook af is (ik hoop snel), behalve als iemand het al wil zien haha (maar wil niet spammen)! :partying_face:

3 likes

Jaaaa ik wil het zien! Dus geen spammen :wink:
Vind m echt zo mooi en netjes
(En vind het superfijn dat je iets gevonden hebt wat je zo leuk en fijn vindt om te doen :heart:)

3 likes

@Hippe_kikker jaj, dus foto!
(ja, vind ik ook! Zonder dit topic had ik nooit aan dit gedacht om te proberen of het wat was, dus credits naar iedereen hier)

32 likes

Beetje eng hoe echt ie lijkt :joy: maar mooi gemaakt!!

1 like

Ik kom ook even een progress foto dumpen! Zo leuk om andere progress foto’s te zien!

Ben dus bezig met het harry potter patroon van Lark Rising en het begint nu echt te voelen alsof ik een kleurplaat aan het inkleuren ben! Vind het zo leuk! Ondanks dat er nu veel satin in zit, het blijft leuk (voor nu dan) om er aan te werken. Denk dat het komt door de richting waar in je steekt, dat die wisselt.

30 likes

Mijn vest is klaaaaar!

Nu ga ik over op sokken.

65 likes

Heel erg mooi.
Zet je dit patroon zelf op de stof? Hoe doe je dat?
Welke stof gebruik je? En gebruik je dan de kleuren garen die aangegeven worden. Wat een vragen,hè.
Ik wil graag stof bestellen, maar weet niet welke ik dan moet nemen. Ken eigenlijk alleen Aidastof voor kruissteken. Ik had al stof besteld, maar blijkt dus ook weer kruissteekstof te zijn.

Patroon zet ik zelf op de stof met carbon papier. patroon kopen, uitprinten, carbon papier er onder, stof strak trekken en vast tapen met schilderstape, plaatje er op zetten met pen over de lijntjes van papier. voila het staat er op.

Ik gebruik inderdaad vaak de kleuren welke in het patroon staan. Bij deze is het 20 kleuren dus ik kan me voorstellen dat dat even slikken is. Dat is 15 euro voor het patroon en dan nog 20x 1.35 (als je via gerrie haalt, lokale winkel hier betaal ik 1,75 per gaar)

Deze stof is van de naai winkel en ik ben er zelf nog niet achter online welke het is. heb het idee dat dit het is; https://www.hoofs-stoffen.nl/stoffen/ongebleekte-katoen-100.html maar wederom, 100% zeker ben ik niet. Ik koop deze stof normaal gesproken bij mij in de naaiwinkel lokaal.

Andere stof koop ik via vanDomburgtextiel gewoon kleuren katoen of met printjes. Is een stuk goedkoper dan de stofjes van Iris of van Splendith. Mocht je toch willen kopen dan vind ik de stofjes van Splendith iets fijner dan die van Iris.

3 likes

Dank je wel voor je uitgebreide antwoord. Normaal koop ik ook alles bij de naaiwinkel hier in de buurt. Ik vind het prettig om de stof ook te voelen.
Ik ga eens op zoek op het internet. Nogmaals bedankt.

2 likes

Wat prachtig!!! Dit zie ik zo bij de & Other Stories hangen. Heel knap gedaan.

Geen probleem! Ik weet niet of je winkel aan click en collect doet, maar wellicht kunnen ze je middels mail ofzo dan ook wel helpen?

De mijne is echt net met vakantie, wilde vragen inderdaad welke stof dit nu is. Want ik heb het idee dat het online goedkoper is dan hun per meter verkopen. :speak_no_evil: Ik support graag lokaal maar als het misschien 9€ scheelt dan bestel ik het wel online.

1 like

Wauw heel mooi! Wat voor wol heb je gebruikt? Echt mooie kleur.

Dat vind ik een heel leuk compliment, dankjewel!

@paraplu het is katia merino aran in kleur 64 rose

Ik heb 5,5 bol gebruikt
1 like

Echt mooi gemaakt, vind de knopen goed bij de kleur passen!

Wauw echt mega mooi dit! Zo realistisch die kleuren!

1 like

Doen inderdaad aan click en collect.
Ik ga eens kijken of zij iets hebben.

Die komen van de oude winterjas van mijn moeder. Wie wat bewaart die heeft wat :sweat_smile:

1 like

En de derde van mijn starterspakket gemaakt. Leuk om te doen. Nu alleen nog wassen en afwerken.

18 likes

Gebeurt vaker. Het assortiment wisselt zo’n beetje dagelijks online, dus het kan lonen om een paar keer per week te checken als je echt een bepaalde kleur op het oog hebt. Royal oker is al meermaals aangevuld.
Wat ik wel zou doen is -als het er weer is- ruim inkopen voor je project zodat je hetzelfde verfbad hebt.

1 like

Cardigan no.7 van my favourite things knitwear.

Ik heb hem alleen iets aangepast. Hij is geschreven voor 7mm naalden, ik heb de steken omgerekend en 5mm gebruikt.

3 likes