De dag waarvan je dacht dat 'ie nooit zou komen is toch aangebroken.
Ohhhhh shitte! Gek hoe dat dan ineens kan
@Solsikke het boekje is binnen! Zo lief en zoo leuk ingepakt, dankjewel:heart:️ Mijn vertrouwen in de mensheid is weer een beetje terug. Dat sokkenfilmpje is ook echt perfect, ben nu halverwege (oké 1/4 misschien) de eerste sok! Jeej
Ik wil shoplogs zien!! @Bennielava @Delos jullie hadden toch heerlijk grote bestellingen gedaan?
Ik ga dit weekend naar een pop up wolwinkel in Dordrecht, met alleen maar diervriendelijke wol. Eerlijk gezegd heb ik hier nooit zo bij stil gestaan, dat het ook niet-diervriendelijk kan. Ik ga eens even informeren hoe dat zit! Willen jullie een terugkoppeling?
Had een wolwinkeltje gevonden in de regio waar ik op vakantie ben maar was helaas niet veel! Wel vier bollen van deze voor een truitje meegenomen.
Die groene is mooi zeg!
Ik heb eindelijk fotos gemaakt!
De spinwol:
Allemaal kleine pakketjes van 5 kleurtjes en een met 6 kleuren, 4 batts en een grijs gemêleerde sweater lot (300 gram). van de grijze heb ik eerde al 50 gram gesponnen en die werd zo lekker zacht dat ik er een trui van wil maken, maar dan heb je wel meer nodig dan 50 gram haha. Allemaal gekocht bij Meervilt in Haarlem.
Wol van Draadkracht, die opende afgelopen vrijdag haar eigen atelier in Haarlem, dus ik moest wel (goede smoes toch, kan moeilijk niets kopen dan haha) en even bij mijn vaste wolwinkel breien en zo geweest voor wol die ik nodig had voor een nieuw patroon (de grijze dikke wol en de neon roze mohair)
Ik mag nu echt NIETS meer kopen (bestelt ondertussen sock blockers)
Oh leuk! Die kende ik allebei nog niet, lekker even rondsnuffelen voor een volgende keer dus!
Wauw❤️ Zo mooi en veeeeel! Die spinwol is roving toch? Wel jammer dat het in zoveel plastic zit! Maar wel netjes zo. En die strengen zijn ook mooi zeg! Ik ben zo gek op dat groen.
Ja inderdaad jammer zoveel plastic! Ik hergebruik alle zakjes wel om het mot en stof vrij te houden in opslag, dus het is niet compleet single use, maar toch…
Ja het is lontwol/roving. Ik gebruik de kleine zakjes voor een deken van handgesponnen garen. Ik spin een hele lading van zulke mini’s en ga er dan logcabin vakjes mee breien. Ik heb er geloof ik al een stuk of 30, dus met deze erbij en wat ik nog heb zou ik een heel eind moeten komen!
De mini strengetjes zijn weer voor een ander deken haha. Ik hou van zulke grote projecten waar je meerdere jaren over doet
Hoe bewaren julllie je brei spullen? Ik heb nog niet zo veel maar het slingert nu allemaal een beetje rond. En nemen jullie het weleens mee onderweg? Hoe doe je dat?
Ik zag online een prachtige tas die ik meteen wilde hebben… bleek 180 dollar te zijn dus dat is misschien een beetje te haha
Haha erg he, bij mij wordt het ook altijd chaos. ik heb overal in huis manden staan en tasjes met wol en projecten. Meenemen ook in een linnen tasje. Heb nu op vakantie een kindertasje van sostrene grene mee, en een soort toilettasje voor naalden en markeerders. Lukt het met je projecten?
Ik gebruik per project een toilettas. Op de zolder heb ik nu alle wol in van die druksluit zakken in plastic bakken. Maar het slibt beneden altijd langzaam vol, en dan moet ik na een tijd weer alles naar zolder brengen en uitzoeken. Het liefst heb ik beneden een mooie kast speciaal voor mn breidingen en wol, maar zo groot wonen we niet helaas pindakaas
Ik heb een fancy paar uit Canada met mijn naam een een schaap erop, maar die waren redelijk prijzig en het viel dan ook heel erg tegen toen ik doen kosten er nog op kreeg. Die had ik gekocht bij BurningImpressions op Etsy.
Ik heb een heel simpel paar van DutchWoolDiva.
Ik wil nu eigenlijk een paar van metaal dat je op kan hangen, en waarvan het vooral een soort omtrek is. Doordat het midden open is drogen sokken dan veel sneller.
Ik heb erg veel. Ik heb nu 12 grote doorzichtige bakken met deksel van 65 liter per stuk en het past er niet meer in haha. Ik mag echt alleen nog kopen als het voor een ontwerp is…
Deze roze wordt samen met de hele dikke grijze wol een sjaal/wrap! Zal wel laten zien als hij af is want is een beetje lastig uitleggen. Maar het midden wordt een soort kant met de mohair en dan garterstitch met de dikke grijze aan de zijkanten…
Maar mohair zo los gebruik ik ook eigenlijk niet vaak. Heb het wel eens gebruikt voor een paar super zachte sokken. Toen heb ik met een draad zwarte mohair en een draad licht grijs sokken garen tegelijk gebreid. Door het kleurverschil en de fluffy mohair lijkt het dan net of je werk een beetje glanst (en de sokken zijn extra warm!).
Als je genoeg hebt voor een trui is dat samen met een ander draadje misschien leuk? Zoals dit patroon: https://www.ravelry.com/patterns/library/no-frills-sweater
Ja tot nu toe valt het nog mee want ik heb alles nog in die zakken van wool & the gang zitten maar dat is natuurlijk geen langdurige oplossing. Ik ga denk ik morgen even kijken voor een toilettas zoals @Bennielava doet, dat lijkt me namelijk een handig formaat.
Ik ben nog steeds bezig met de sjaal, en het gaat steeds beter. Heb de afgelopen weken weinig kunnen doen omdat ik net met een nieuwe baan ben begonnen en dat was erg druk. Maar vandaag heb ik een paar uurtjes kunnen breien. Ik zit nu bijna op 1/4 en ga dus bijna aan een nieuwe bol wol beginnen, dus dat wordt een uitdaging haha.
Dit zag op AliExpress voor een tientje en dat ziet er op ook wel leuk uit voor naast mijn bank. Zag heel veel dure versies hiervan op internet voor 100+ maar dat vind ik een beetje te hahah
Ja die heb ik ook! Die op de foto lijkt wel wat groter, heel mooi!
Ik woon niet in NL maar heb op internet gezocht en die jullie hebben ziet er inderdaad heel mooi uit!
Wat een fantastische sokken! Welk patroon is dat?