Omatopic (Deel 1)

Wat hebben jullie veel leuke projecten lopen!

In de zomer doe ik niet zoveel maar wil langzaamaan wel weer iets op gaan pakken maar kan niet kiezen wat. Eerst maar eens gaan zoeken wat ik allemaal nog heb liggen.

1 like

Ik had een aantal tutorials met elkaar gemixt. Heb het wel opgeschreven ik zal je anders wel een pb sturen met de uitleg.

1 like

Oh nee grapje ik dacht dat t over de deken met de stippen ging. Dit is gewoon een grannysquare deken.

1 like

Deze gehaakt voor een vriendinnetje die zwanger is (Niet mijn foto) Super trots op:)

Dit wordt m’n volgende project denk ik, waarschijnlijk in zachtroze of lichtgrijs

9 likes

Eentje van mij! Deze komen in December uit in Knotions!

1 like

Je maakt je eigen patronen en die worden gepubliceerd? wauw, goals!

Ik ben naast aankoopfoto’s helemaal voor stashfoto’s trouwens :smiley:

Ik was dit weekend bij Wolgoed in Dordrecht en het is zo’n leuk klein winkeltje met verrassend veel wol! Ze was superbehulpzaam met een foutje in mijn sokken die ik aan het maken ben en ze had zooooveel te vertellen over duurzame wol, echt superinteressant (en zielig). Blijkbaar ondergaan veel merinoschapen een soort operatie (zonder verdoving) waarbij de huid bij hun kont eraf wordt gesneden, zodat daar geen wol meer groeit waar poep in kan blijven hangen. Echt heel arelaxed. Wist ik niks van en ga ik zeker ook opletten in de toekomst. Ik zal zo even een foto toevoegen van de drie bolletjes die ik bij haar gekocht heb!

2 likes

Is dat museling free wool? Ik gebruik ook veel wol van drops, geen idee of dat diervriendelijk is bedenk ik me nu…

Oh en mijn wol voorraad: in de doorzichtige bakken bijna alle wol. In de manden de projecten die even op pauze staan en op de kast de restjes wol. Heb bijna geen acryl of katoen. Dus hoop dat de motten wegblijven…

En met deze wol wil ik heel graag iets maken, mijn zelfgeverfde wol en Moeke wool. Weet alleen nog niet wat.

5 likes

Ja, voelt nog steeds gek haha!

Wolgoed lijkt me zo leuk! Ik volg haar al jaren op instagram!

Heel benieuwd naar wat je hebt gekocht!

1 like

Waaaauw heel cool!! :blush:

1 like

Mulesing free wool inderdaad!

Lekker veel heb je! En wat een prachtig palet die onderste bak zeg. Weef je ook? Ik zie meteen een heel mooi weefsel voor me.

1 like

Dit heb ik bij Wolgoed meegenomen! Ik ben nog niet zo goed in veel kopen voor een groot breiproject, dus meer met weven of kleine projectjes in mijn hoofd.

9 likes

Gaaf! Als dit me een beetje lukt ga ik denk ik de 2.0 ook haken voor m’n moeder oid :slight_smile:

Hoeveel bollen wol gingen er bij jou ongeveer in? Vind dat altijd zo moeilijk inschatten…

Nee ik weef niet, lijkt me wel heel gaaf om eens te doen! Jij wel?

Leuke aankopen! Vooral die grijze rechts s echt prachtig! (En een leuke kat!)

Dit kwam net nog binnen. De zwarte linnen is voor een top (solkskinntop) de knalroze daarvan ik dacht dat hij rood zou zijn wordt een muts voor mijn dochter. De oker wordt een muts voor mezelf.

7 likes

Ah ja zo leuk! Ik heb ook 2 clubjes maar dit hier voelt ondertussen ook wel als een gezellig handwerkclubje. Ben ook echt blij als er weer een post hier is. Grannies united!

2 likes

Wat leuk!! Uiteindelijk ook via stitch n bitch of wat anders?

Jeej leuk! Maak je het patroon van de edda bag?