Omatopic (Deel 1)

We hebben het in het topic hier al een paar keer over gehad, ik heb eventjes geleden ook een Borduur bijbel gemaakt. Is vlies spul wat je door de printer kan doen, uitrknippen opplakken. indien klaar dan onder water houden en dan lost het op.

2 likes

Schermafbeelding 2021-04-09 om 13.44.30

:ok_hand: Beetje los gegaan, beetje maar.

Ik heb nog een leesplankje liggen dat af moet (en was mijn moeders laatste borduurwerk), maar merk dat ik er maar niet aan begin en dat de lat best hoog ligt. En in de rest dat er nog ligt geen zin (meer). :see_no_evil:

Garen heb ik op zich genoeg, maar ik weet niet of ik genoeg kaaslinnen heb.

13 likes

Voor de breisters onder ons heb ik een vraagje. In het patroon wat ik nu volg staat: “meerder aan beide kanten, op 2 st. vanaf elke kant in elke 2e naald: 2 maal 2 st., 5 maal 1 st.”

Wat bedoelen ze daarmee? Wat is het verschil tussen 2 steken meerderen en 1 steek meerderen?

Volgens mij moet je dan de 1e en 2e keer 2steken meerderen, en de 5 keren daarna maar 1 steek.

3 likes

Pakezel

14 likes

Ik heb hem al besteld! Ik ga zeker de filmpjes eens checken, en alles goed doorlezen. Benieuwd of het lukt:)

Iets van 28 nieuwe kleuren borduurgaren dus weer lekker wikkelen :star_struck::star_struck::star_struck:

6 likes

Wat/welke pen gebruiken jullie om patronen over te nemen?

Ik wilde een van de patronen gaan maken die ik heb gekocht. Heb ik meer kleurtjes DMC niet dan wel :weary:

Bij die tekstpatronen enzo kun je ook wel beetje switchen toch? Als je andere mooie kleuren hebt?

Ja, maar het moet er wel enigszins op lijken. Overigens is dit geen tekst, maar een van de baarmoeders met bloemen :slightly_smiling_face:

Dan toch maar even gerries naaiatelier plunderen :grimacing:

1 like

Oh wat een schatje! Heb je een link naar het patroon?

https://link.marktplaats.nl/m1688500602?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=social buttons

Stuur hem eens een berichtje met de kleuren die je zoekt! Hij had er voor mij 25 kleuren die ik nodig had, scheelt nogal wat geld, zelfs ten opzichte van Gerrie
Ik had gisterochtend bij 'm besteld en vandaag in huis.

1 like

O dat scheelt zeker nogal :blush: Ik ga morgen eens even kijken.

Ik heb echt zin om NU te gaan borduren. Terwijl ik al een uurtje in bed lig. Hopelijk heb ik die zin morgen ook nog.

@Autumn fineliner, pilot frixion, prymm pennen bestaan ook met wateroplosbare inkt of zelf verdwijnende inkt

@Tamara zijn dat nieuwe labels of echt nog die oude? Heb hem gelijk opgeslagen :scream::heart_eyes_cat:

2 likes

Ik borduur best vaak in bed, meestal zet ik een serie op op de iPad en dan gewoon een beetje gedachteloos steekjes zetten. Werkt vooral goed bij niet al te ingewikkelde werkjes. Vind het wel een fijne manier om even rustig de dag af te sluiten haha.

@Autumn ik gebruik meestal een wateroplosbare pen/stift van Prym! Voor donkere stof gebruik ik wit carbonpapier.

6 likes

Ja ik normaal ook wel, vaak op zondag overdag. Maar ik “moet” nu van mezelf gaan slapen. Heb alleen geen zin om te slapen :sweat_smile:

1 like

Was een beetje van alles door elkaar!

1 like

Heb hem een berichtje gedaan, ik ben benieuwd!
Had nog wat kleuren voor het rainyday reader patroon van Sarah nog niet. (Ik maak tegenwoordig hele schema’s met welke kleuren ik dus wel in huis heb en welke niet. Aan de hand van mijn excelsheet van de dozen. obsessed much)

4 likes