Na een paar maanden lurken, hier mijn eerste bericht
Ik wil graag leren breien, weet iemand een makkelijk patroon om mee te beginnen? Haken doe ik al heel lang, maar breien leek me altijd zo moeilijk
@Solsikke @Tom_Riddle
Het is inderdaad handiger als ik weet wat ik wil haken. Een patroon voor een leuke en makkelijke sjaal.
Eh breien
Ah, wolplein heeft ook patronen, dat wist ik niet! Thanks
Mijn eerste breiwerkje waren de toe up socks! Heel leuk om te doen.
Ik kan m niet vinden ️
Wieeew ik ben eindelijk voorbij de raglanmeerderingen bij de No Frills! Het was niet moeilijk, maar het duurde wel even. Nu de mouwen apart van het lichaam gaan, ziet het er steeds meer uit als een trui!
Wat leuk dat je zo enthousiast bent nu je begonnen bent met breien!
@quantum is het uiteindelijk nog gelukt met de wanten die je aan het haken was?
Hmmm… misschien heb ik per ongeluk acht bollen Drops Brushed Alpaca Silk gekocht om na de No Frills ook PetiteKnit’s Cumulus te gaan breien…
#noregrets
Ik heb het sofaded patroon gekocht, nu nog garen. Maar daar moet ik nog even naar opzoek. Lijkt me een leuk project om te gaan maken!
Twee vragen: hoe bewaren jullie je brei/haaknaalden? Vooral de rondbreinaalden vind ik lastig. Heb een fancy map gekocht maar die werkt toch niet echt…
En: wat maken jullie nu en wat staat er op de to knit lijst?
Ik maak nu:
- no frills
- sjaal voor R
Wil nog maken:
- brioche oorwarmer
- sokken
- kralentruitje voor L
Ik heb overal al wol voor.
En nog een berg bamboewol waar ik nog een patroon voor een van mn dochtertjes voor zoek. Bijv voor een vest
Ik heb een brei-etui gekregen van mijn oma, en dat vind ik best handig. Heb alleen amper rondbreinaalden dus misschien is het daarom handig.
Heb net een col af die ik op een mantel ga zetten als ik tijd heb om dat projectje af te maken.
Ben nu dus een beetje aan het zoeken naar leuke patronen
Wil nog maken:
- muts
- trui
- pennenbakje
Heb een sjaal in de maak, maar ik vind het patroon niet meer mooi dus idk of ik die nog ga afmaken
Waar heb je dit gekocht? Lijkt me heel handig
Het is er zo een. Maar zie op deze site ook goedkopere en voor mij handigere!
Ik gooi ze meestal in een la, etui of mand en hoop dat ik dan later weet waar ik ze heb gelaten waterdicht systeem
Nu aan t breien:
Raina shawl
No frills
Sokken met hermione patroon
Sokken met gaatjes patroon
Sokken van onion wol maar ik weet eigenlijk niet waar ik die gelaten heb
Babymuts en sjaal die wss nooit af gaan komen
Carbeth cardigan boord die ik wss uit ga halen
Waarschijnlijk vergeet ik nog wel wat en ik heb ook nog wat haak dingen liggen
Ik wil maken:
Vest, maar weet nog niet welke
Trui (so faded)
Vertices unite
Ferry in the harbour
Raina shawl. Nog 1 brioche short row te gaan en dan is dat eindelijk klaar en mag ik weer gewone short rows doen. Past nauwelijks op Mn 120 cm kabel. Ik vind het echt heel verschrikkelijk om brioche rows te doen, dus het is echt een heel leuk project waar ik enorm blij van word. Maar ik denk dat ik er uiteindelijk wel blij mee ben
Voor mijn verjaardag in februari had een vriendin zelf een rol-etui voor me genaaid. Daar bewaar ik eigenlijk altijd mijn brei- en haaknaalden in. De kabels steken dan wel uit, maar dat maakt me niet echt uit. Ik heb ook verschillende etuitjes en toilettasjes waar ik lopende projecten in bewaar (de wol, het patroon, het project en de naalden die ik nodig heb), en alles ligt bij elkaar in een mandje naast de bank.
Wat ik nu maak:
- PetiteKnit’s No Frills
- Gebreide pompoentjes voor mijn moeder.
- Mitten advent calendar van Just Crafty Enough
Wat ik nog wil maken:
- PetiteKnit’s Cumulus
- PetiteKnit’s Willum’s Summer Overalls (twee keer, als kraamcadeautjes.)
- Een muts voor mijn vader in een beetje basic ribbelpatroon
- Een paar sokken met een afterthought heel
En qua naaiprojecten is het een beetje een eindeloze lijst die wat uit de hand lijkt te lopen…
Ooh ik vind 'm prachtig!