Omatopic (Deel 1)

Ik haak alleen, en heb een Teamoy organizer met poesjesmotief :heart_eyes_cat: . Daar zaten dus al haaknaalden en benodigdheden in, de haaknaalden bevallen me heel goed. Op de link kan je goed zien hoe hij er van binnen uit ziet. Ik heb begrepen dat Teamoy ook breinaald-organizers heeft maar die heb ik zelf niet.

In december ben ik begonnen met een giant granny square deken. Ik haak graag dingen volgens een vast patroon waarbij ik niet hoef na te denken, en zo’n granny square is dan lekker makkelijk. De deken heeft alleen een hele tijd stil gelegen omdat ik tijdens mijn zwangerschap amper kon haken, ik werd er op de een of andere manier misselijk van. :joy:
Voor de kleuren heb ik me laten inspireren door Little Grey Hook, zelf ben ik niet zo’n held met het verzinnen van een mooie kleurencombinatie namelijk. Dit zijn de kleuren:

De wol is van Stylecraft Special DK.

8 likes

Ik ben bezig met:

• Call the midwife blancket
  • Lalylala Rita maar dan met een tuturok

Wat ik wil maken:

• nog een mandala kussen
  • barbie kleertjes
  • iets gebreid :joy:
4 likes

Mijn moeder heeft dit voor haar haaknaalden en toebehoren. Er passen alleen geen breinaalden in.

https://www.travelbags.nl/kipling-100-pens-etui-blue-dash-c.html?gclid=CjwKCAjw9sreBRBAEiwARroYm6qDB1o_4A4ig7XAsS-0hxHQ5aB1GthZF_nLPpoZETOm5n_SFDXw5RoCBtwQAvD_BwE

1 like

@FrauHelga wat een leuk ding! Ik denk dat ik hem ook ga bestellen.

Ik ben bezig met een top met lange mouwen maar ik was hem even zat dus heb vandaag een hoofdband gehaakt voor de dagen dat ik geen muts op kan omdat ik een staart heb, en toch warme oren wil :blush:

ik weet niet hoe groot de foto's worden dus even in een spoiler

5 likes

Door jullie wil ik ook een no frills maken! Morgen maar eens op pad voor wol + langere rondbreinaald, dit weer vraagt er gewoon om.

2 likes

Leuk!! Is dat garen van de zeeman? Heb daar ooit vier bollen van gekocht dus zou leuk zijn als ik er eindelijk een doel voor heb :joy: (nou ja voor een klein deel ervan dan)

1 like

Ja klopt haha! Ik had er ook meerdere bollen van gehaald inderdaad waar ik nog wat mee moest :joy: Hier is minder dan een halve bol in gegaan maar in ieder geval leuk om er iets mee te doen!

1 like

Ik brei een sok! Met dank aan @Bertha die me door het hele traject gecoacht heeft :wink:

13 likes

Leuk! Op eBay zijn de Teamoy organizers ook verkrijgbaar, soms voordeliger dan bij Amazon. En dan zijn er ook nog meer motiefjes met bloemen, stippen, etc.

1 like

Goed om te weten, thanks!

Wat leuk! Mooie kleuren ook!

Vind het soms zo lastig om het patroon goed te lezen. Na 10x valt het kwartje soms pas, of nog steeds niet. :joy: Maar wil ff checken of ik het sofaded patroon goed heb begrepen. Ik wil maat 34 maken, met lange mouwen. Kom dan uit bij 317g/1196yds. Dus neem aan dat ik dan in totaal ongeveer 1100 meter nodig heb. Daarnaast wordt er naald 3.75mm gebruikt maar hebben jullie dit aangehouden of 3mm of 4mm gebruikt? En heeft iemand nog een tip voor een webshop of soort garen wat ik het beste kan gebruiken? Vind het ook maar lastig om kleuren uit te zoeken die bij elkaar passen en hoeveel maar misschien moet ik niet zo ingewikkeld doen maarja dat is de perfectionist in mij.

1 like

De hoeveelheid wol klopt denk ik wel inderdaad! Wat belangrijk is voor de maatvoering is de stekenverhouding of gauge. Als je breit met 3 mm kan het zijn dat de trui te klein uitvalt, en met 4 mm iets te ruim. Ik zou zelf wel de aanbevolen naalddikte volgen, of voor 4 mm gaan. Wat wol betreft: wolplein heeft veel populaire merken! Lana Grossa heeft bijvoorbeeld wol die een mooi verloop heeft. Je kunt altijd wat opties hier posten zodat we met je mee kunnen denken!

1 like

Heb je een leuke winkel in de buurt? Kunnen vaak wel fijn meedenken. Of kijk even op Ravelry bij finished projects van anderen.

2 likes

Pera en Pasha en JaWol in Rotterdam zit wel in de buurt. En bij Breikunst kom ik ook wel regelmatig! Kwam net op Ravelry garen suggesties tegen. Bedankt voor het meedenken! @Knitfastdiewarm opties posten is ook een goed idee!

Eindelijk klaar met de brioche short rows :tada: de gewone short rows zijn nu echt een verademing.

9 likes

yes, ik heb mn brei-zin ook weer terug gevonden! Word zo blij van deze wol :heart_eyes: (drops alpaca).

@Bertha ziet er echt prachtig uit!

6 likes

Prachtig! No frills?

Yes! Vind het wel spannend hoor een trui haha, voelt heel ingewikkeld terwijl het helemaal niet moeilijker is dan de knuffels die ik normaal brei (maar die patronen zijn vaak veel meer rij voor rij uitgeschreven). Maar gaat volgens mij best goed tot nu toe.

2 likes

Wauw echt goed!!