Omatopic (Deel 1)

Ik heb nog een vraagje eigenlijk. Ik zie op Etsy vaak heel leuke borduurpatronen voorbijkomen. Maar dan koop je dus alleen het patroon zelf. Waar halen jullie de juiste stof en garens dan? Hoe weet je of je de juiste kleuren hebt?

Vaak is het met DMC garen… dat kun je bij vrijwel elke wolwinkel kopen. Die nummers staan bij het borduurpakket op een papiertje en staan voor vaste kleuren :blush:

1 like

Ah thx, weer wat geleerd! Volgende project wordt dus een leuk patroon van Etsy, die zijn vaak ook veel moderner en niet zo ‘oubollig’ als de dingen die hier bij de handwerkwinkel liggen

Ik wil heel graag leren haken, haaknaalden heb ik al. Ik had wol gekocht, maar mijn moeder (die zelf niet kan haken) zei dat ik speciaal garen nodig had. Wie weet hoe dat zit, en wat ik dan nodig heb?

Wat heb je gekocht? Tenzij je borduurgaren of iets enorm pluizigs hebt is het vast prima hoor.

1 like

Ik had gewoon wol van de wibra gehaald, en verder een boek… ik heb nog geen flauw idee wat ik wil haken, ik wil gewoon de vaardigheid kunnen en daarna alle hippe pinterest shit kunnen doen hahaha

1 like

@Sedana je kunt in principe ieder garen gebruiken hoor. Als het geschikt is om mee te breien dan kun je er ook mee haken.

3 likes

Ik haal ook heel vaak garen bij wibra, is prima garen hoor, zeker als je het nog moet leren! Zeeman heeft trouwens ook leuk garen, daar heb ik voorbije winter een heeeeeel groot deken mee gehaakt!

1 like

Je kunt alles gebruiken maar katoen/niet pluizig is wel makkelijker voor een beginner om het onder de knie te krijgen.

2 likes


Ik ga gewoon vrolijk verder

5 likes


Een top gebreid voor mezelf!

24 likes

Via Ravelry. Het is de nordicsummertop van witredesign. (Idawitre op instagram)

Ik moet wel zeggen dat ik het iets aangepast heb, maar heb het ook niet met de opgegeven wol gemaakt. Dat is soms wel een nadeel van Scandinavische patronen, dat de wol hier moeilijk te krijgen is. Vandaag komt mijn wol (katoen/linnen) binnen voor een soort gebreide t shirt.

En ondanks de hitte nog een trui in alpaca aan het breien voor mn jongste

1 like

Als ik het shirt af heb (het is de top van plystre knitwear) zal ik wel laten weten of hij goed te doen is voor een beginner. Denk het wel eigenlijk! En anders doen we via hier een knitalong voor een project, lijkt me ook leuk! Kan iedereen elkaar helpen

2 likes

Ja dat lijkt me leuk!!! Dacht daar gisteren ook nog aan toen ik naar de westknits yarn a long keek!!

1 like

Heb deze gemaakt voor een vriend van me!

9 likes

Heb een nieuwe trui opgezet. De Sunset Highway van Caitlin Hunter

9 likes

Wauwie!!! Ik ga het patroon eens opzoeken

1 like

Ik was een beetje zenuwachtig dat het heel moeilijk zou zijn, maar tot nu toe is de trui doodsimpel te breien (als je kan inbreien dan)!

Nog nooit gedaan, maar heb laatst ook een vest voor mezelf gemaakt met de mosaic techniek. Dat lukte ook!

1 like


Dit is de status van de trui voor mn dochtertje. Ik maak hm iets ruim, hij is van alpaca

14 likes