Omatopic (Deel 1)

Edit: op mezelf geantwoord maar ik bedoelde natuurlijk @Zoeva
Had je 3 meter geknipt of korter? Met dunner koord scheelt het echt zoveel!
Ik heb gister nog een dubbele gemaakt met 2mm, vind hem echt schattig:

En aan een monster project begonnen, heb het al 2 keer uitgehaald en opnieuw begonnen omdat ik zonder pattern werk. Mooie leerschool zo haha.

10 likes

Haha nouuu… Er stond inch en geen cm, dat was mijn fout :rofl:

De volgende keer haal ik meerdere bollen. Waar haal jij ze?

Wat lief, dankjewel! Stuur me tegen die tijd even een pm, krijg je natuurlijk forumkorting.

1 like

Oh oeps! Ik ben allemaal verschillende leveranciers aan het uitproberen, via Etsy, Bol maar ook Bang good etc. Tot nu toe vooral tevreden over Garenxxl. Veel keus! De meeste hobbywinkeltjes hebben ook wel wat liggen maar dat is meestal wel dun spul, 2mm en 3mm.

2 likes

Roze giraffe gemaakt nu in mijn zwangerschapsverlof! Vind m zo lief geworden

22 likes

Ah zo lief :heart_eyes:

1 like

Echt heel leuk dit! Heb je een tutorial of patroon hiervan?

Ik weet niet of dingen met klei hier ook mogen maar wist geen beter topic. Ik heb kleien ontdekt en ik vind het fantastisch! :grin:

14 likes

De bijtring heb ik heel simpel gemaakt door een lapje van vasten te haken en die om een houten ring heen te stikken.

Het speenkoord heb ik zo gemaakt:

1. 5 vasten om de clip haken
  2. 6 toeren met 5 vasten, met aan het begin van iedere toer een keerlosse.
  3. 1 keerlosse, 2 vasten, 1 x popcornsteek, 2 vasten.
  4. 5 vasten, met aan het begin van iedere toer een keerlosse.

Herhaal stap 3 en 4 tot ‘ie lang genoeg is.

1. Nog een aantal toeren van 5 vasten, met aan het begin van iedere toer een keerlosse.
  2. Keerlosse, halve vaste in de eerste steek, ketting van losse tot de gewenste lengte, halve vaste in de laatste steek. Afhechten

Hoop dat ik het zo een beetje duidelijk uitleg :sweat_smile: Heb het na gemaakt van een plaatje van pinterest dus geen ‘officieel’ patroon.

1 like

Wat leuk! Dat roze potje is echt heel mooi. Ga je dit ook verkopen? Zo ja, link graag.

2 likes

O jee hier begrijp ik niks van hahah. Heb je wellicht het plaatje nog? Ik doe meestal engelse YT tutorials dus de benamingen in het NL ken ik niet :stuck_out_tongue:

Ga ik over nadenken :blush: eerst eens wat meer uitproberen!
Ik zal je taggen als het zover is :sweat_smile:

2 likes

Ik ben ook bekender met de Engelse termen maar heb hem als oefeningetje voor mezelf ‘vertaald’ :slight_smile:

Row 1: dc 5 around the clip
Rows 2-7: ch 1, dc in each stitch
Row 8: ch 1, dc 2, pc 1, dc 2
Row 9: ch 1, dc in each stitch

Repeat rows 8-9 until desired length

Row ‘10’: ch 1, dc in each stitch

Repeat row 10 for a few rows

Row ‘11’: ch 1, sl.st. in the first stitch, chain until desired length, sl.st. in last stitch.

2 likes

Thanks!

Ga vanmiddag eens proberen!

1 like

Ben een mobiel aan het maken met vilt figuurtjes, weet iemand met welke steek ze het beste aan elkaar kan maken? Heb de festonsteek geprobeerd, maar wordt een beetje rommelig omdat het al gauw wat ongelijk gaat.

1 like

Ga je het ook vullen? Ik doe het altijd met een festonsteek, eventueel met een streepje op mijn vinger in de afstand te bepalen. Met een rijgsteek krijg je wel mooi, maar dat is weer minder mooi als je het vult.

Bedankt! Ga ze ook vullen inderdaad, zal t proberen met de festonsteek dan.

Dacht kom het resultaat even delen! Moet alleen nog aan een draadje en mobiel!

30 likes

Gaaf!

1 like